Dagens bild

Det tog en halv minut för LC-fyran att bli varm men en halvtimme innan gubben blev varm i kläderna. Här snackar vi stelt. Jösses. Måste ut o köra oftare och med stillat sinne. Zen begärt.
Välförtjänt dusch efteråt.

IMG_20250616_195025276.jpg

Dags att fylla på med ytterligare en banhoj. Fyra är fler än tre :) Och den skall också bli orange/svart.
1000048117.jpg

Det tog en halv minut för LC-fyran att bli varm men en halvtimme innan gubben blev varm i kläderna. Här snackar vi stelt. Jösses. Måste ut o köra oftare och med stillat sinne. Zen begärt.
Välförtjänt dusch efteråt.

View attachment 516895
Think Pink??? :va

Fasen vilka fina hojåka bilder ni lägger upp, får kontra med en färsk garage bild.... Under förra årets Norgeresa tyckte jag att motortempen inte rörde sig inom dom vanliga intervallen. Känslan fortsatte i år men jag sköt bort tankarna eftersom jag visste vilket h-vetes jobb det är att byta termostat på en VFR, det sitter monterat under insprutningen mellan cylindrarna. Men tillslut kom samvetet och insikten om att kunna bli ståendes i Norge med överhettad hoj ikapp. Bara att riva ner hojen. Ett tips, se till att det är så lite bensin som möjligt i tanken... :gnissla
Gjorde ett test i kastrullen med termostaten, den nya öppnade både snabbare och mer än den gamla. Skönt att få sin misstanke/känsla bekräftad. Men när hojen är nedriven är det lika bra att byta ut dom 27år gamla kylslangarna mot nya i silikon samt att kolla ventilerna (är ändå dags om ca 300 mil).
PXL_20250617_204837232[1].JPG
PXL_20250617_150015272.jpg

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back