Dagens bild

Dagens tur till det förlovade grannlandet utvärderas nu noggrannt.
Så Sverige mot Finland slutade 0-4 i matrisen.
Det som bedömdes var storlek, styrka och temperatur.
Temperaturen var så pass viktig att den gav två poäng.

View attachment 516726
Som att jämföra rå lök med äppel cider, inte en schysst tävling.

View attachment 516715
För första gången på över 10 år står miggen utan bilar i fordonsflottan, och det känns faktiskt ganska jättemycket helt okej :tummenupp
Miggen har du kollat bakdäcket väldigt slitet på mitten?!:banana Trodde du va en Isle man kille ..har du koll på motstyrning annars finns det massa lektyr om det! ..Samt att SMC ordnar kurser hela Sommaren och Hösten på Bana med kurser! Tycker nog att du ska ta en kurs ! Så du inte blir en till i Statistiken! :hjarta

6412bf7c5f066ab501a58a512f73fea5.jpg

Dags för en vecka på hoj.

Med vänlig hälsning,

Dagens utlandsresa föranleddes ju av en fruktansvärd händelse - blixtlåstet på Rukka-jackan valde att jäklas, efter endast 8år i drift!
Nåja - även bra prylar kan ibland fela, så jag ger dom en ny chans.
Men, som tur är fanns hjälp inom räckhåll, ringde mitt "frikort" - Päivi på Tatun Tarvike i Tornio.
Efter lite dialog så kom vi fram till vilken jacka som motsvarar den jag har idag (som har utgått), och hon lägger undan två exemplar i olika storlekar medans jag tankar Teneren.
Efter några timmar, ett bra fika, och en trevlig pratstund, så åker jag hem på det japanska underverket med en ny jacka - säsongen räddad!
Lämnade den gamla som hon ombesörjer blixtlåsbyte på för 50Euro - toppklass!

Jag klassar denna typ av service som likvärdig Heds Motor, det vill säga "state of the art".
Så det kan finnas hopp om ljus en framtid tänker jag.
Åkte hem med ett brett leende, några långburkar, och smaksatt Koskenkorva.
En såndära dag....kan man säga.....och 37 mil i solen på roliga vägar!

Trevlig helg på er!

Tarvike_1.jpg

Kosken.jpg

Dagens utlandsresa föranleddes ju av en fruktansvärd händelse - blixtlåstet på Rukka-jackan valde att jäklas, efter endast 8år i drift!
Men, som tur är fanns hjälp inom räckhåll, ringde mitt "frikort" - Päivi på Tatun Tarvike i Tornio.
Efter lite dialog så kom vi fram till vilken jacka som motsvarar den jag har idag (som har utgått), och hon lägger undan två exemplar i olika storlekar medans jag tankar Teneren.
Efter några timmar, ett bra fika, och en trevlig pratstund, så åker jag hem på det japanska underverket med en ny jacka - säsongen räddad!

Jag klassar denna typ av service som likvärdig Heds Motor, det vill säga "state of the art".

Trevlig helg på er!

View attachment 516773

View attachment 516774
Gubbe :hjarta

Miggen har du kollat bakdäcket väldigt slitet på mitten?!:banana Trodde du va en Isle man kille ..har du koll på motstyrning annars finns det massa lektyr om det! ..Samt att SMC ordnar kurser hela Sommaren och Hösten på Bana med kurser! Tycker nog att du ska ta en kurs ! Så du inte blir en till i Statistiken! :hjarta
Chicken strips? SMC? Bana? Statistiken? :va Miggen är sin egna måttstock, Miggen är statistiken :hihi Håller på att läsa igenom Total Control av Lee Parks, så det blir nog bra till slut :krama

Trevlig helg på er!

View attachment 516773

View attachment 516774

Yamahacenter som yamahacenter… :fakta

Med vänlig hälsning,

Finland, ja.

IBA Finland firar 25 år som förening och dom är världens i särklass mest aktiva Ironbuttland, räknat mot innevånare.

IMG_20250614_125025_504 (1).jpg

Man firar på olika sätt under året, bland annat med en gruppkörning över 1000 miles genom Sverige som rullar just nu:

IMG_20250614_132721_8 (1).jpg

Ca 15 hojar när jag mötte upp vid tankstopp på Circle K Backadal.
4 svenskar hade klivit på längs vägen och rullar med längs ett rejält avkortat Lap of Sweden. Fler lär tillkomma - men inte jag tyvärr. Jag kom hem från jobb vid 4 i morse, så jag har inga ambitioner alls just nu.

Strålande väder hade dom trots allt.

Last edited:
Back