Dagens bild

Besiktade denna idag, inte min utan jag var bara inhyrd som chaufför de10 milen till och från besiktningen då ägaren har ryggskott.

20250611_142440.jpg

Helt övergiven väg/överfart.
Undrar vad som händer i framtiden?
Det kanske inte är så viktigt att hålla nivån nuförtiden, eftersom denna överfart verkar vara lämnad åt sitt öde, eller så har någon ändå koll på den?
Intressant att se den i alla fall.

IMG_3585_resize.jpg

Helt övergiven väg/överfart.
Undrar vad som händer i framtiden?
Det kanske inte är så viktigt att hålla nivån nuförtiden, eftersom denna överfart verkar vara lämnad åt sitt öde, eller så har någon ändå koll på den?
Intressant att se den i alla fall.

View attachment 516644

Var nånstans är detta? Har haft lite planer på att köra nån sväng och kolla lite vattenkraftsdammar

Var nånstans är detta? Har haft lite planer på att köra nån sväng och kolla lite vattenkraftsdammar
Vad jag vet finns det två liknande konstruktioner, så kallade spegeldammar, i Lilla Luleälven.
Här är den mest kända, som också är en genomfart (när det inte är för mycket vatten):

Den på min bild ligger lite högre upp norrut, och är inte längre någon överfart.
Men hör av dig så hänger jag på :)

Så här kan det se ut tydligen ibland, har aldrig varit med om så mycket vatten tidigare, men förra året möttes vi av det här.
Du ser några ängsliga moppeknutters vid strandkanten :giggle:

Tornedalen_2024_08.jpg

Last edited:
Vad jag vet finns det två likanden konstruktioner, så kallade spegeldammar, i Lilla Luleälven.
Här är den mest kända, som också är en genomfart (när det inte är för mycket vatten):

Den på min bild ligger lite högre upp norrut, och är inte längre någon överfart.
Men hör av dig så hänger jag på :)

Så här kan det se ut tydligen ibland, har aldrig varit med om så mycket vatten tidigare, men förra året möttes vi av det här.
Du ser några ängsliga moppeknutters vid strandkanten :giggle:

View attachment 516651

De som kommer på SMC MidnattssolsKNIX kommer att få uppleva detta också. Mitt i natten.

Med vänlig hälsning,

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...