CV-fråga. Foto eller ej?

Bifoga foto i CV?

• Antal röstningar
    0

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Har under en tid arbetat fram ett CV och ett personligt brev jag numera är nöjd med. Jag har dock börjat fundera på om jag ska bifoga ett foto på mig själv eller ej.

Tänkte bara för skoj skull undersöka lite bland den blandade kompetens (och de dönickar) som finns här på forumet hur ni ställer er i frågan.

Polla på. Kommentera i tråden vid behov.

hållundan skrev:
Har under en tid arbetat fram ett CV och ett personligt brev jag numera är nöjd med. Jag har dock börjat fundera på om jag ska bifoga ett foto på mig själv eller ej.

Tänkte bara för skoj skull undersöka lite bland den blandade kompetens (och de dönickar) som finns här på forumet hur ni ställer er i frågan.

Lägg upp pollen då.

Men hallå, hur ska vi kunna veta det om vi inte får se bilden då? Vavava? :7peta

Vänta nu såg jag din profil. Nej skit i bilden. :hihi

(Lägg den i CV:t)

Är du ful, så nej...
Det beror väl på vad du söker för jobb, ska du stå i reception så kan det ju vara bra, sitta på kontor så kvittar det ju.

hållundan skrev:

Lägg upp ett foto på dig själv här så ska du få ett ärligt svar!

Det rör sig om konsulthoreri, teknikerjobb, ingenjörs-wannabe-smartjobb. Så utseendet spelar nog inte så jättestor roll, alls.

Dr.Bike skrev:
Lägg upp ett foto på dig själv här så ska du få ett ärligt svar!
Finns under min profil, värrsta Adnan-posen. :jäs

Jag har haft diskussioner om bl.a. detta med rekryterare och personalansvariga på jättestort svenskt företag, och de säger blankt nej. Inget foto, det uppfattas bara som onödigt krångel och aningen överambitiöst. Vill de ha dig så är det för dina meriter, inte för din hockeyfrilla.

hållundan skrev:
Det rör sig om konsulthoreri, teknikerjobb, ingenjörs-wannabe-smartjobb. Så utseendet spelar nog inte så jättestor roll, alls.
På de CV vi skickar ut (jobbar som konsnylt) har vi bild. De få gånger jag kollat på jobbansökningar så skummar man igenom CV:na lite snabbt och hittar man något som ser intressant ut kollar man personliga brevet. Så vill du sticka ut, lägg bilden i CV.

McB skrev:
Jag har haft diskussioner om bl.a. detta med rekryterare och personalansvariga på jättestort svenskt företag, och de säger blankt nej. Inget foto, det uppfattas bara som onödigt krångel och aningen överambitiöst. Vill de ha dig så är det för dina meriter, inte för din hockeyfrilla.
Låter ju betryggande.

Hockeyfrillan är fetborta nu när man ska börja agera seriöst. Tyvärr. :hihi

Berätta gärna vilket det jättestora företaget är! Ericsson? SKF? (Där var väl de svenska företagen slut) :gnissla

hållundan skrev:
Låter ju betryggande.

Hockeyfrillan är fetborta nu när man ska börja agera seriöst. Tyvärr. :hihi

Berätta gärna vilket det jättestora företaget är! Ericsson? SKF? (Där var väl de svenska företagen slut) :gnissla

Företaget är Ericsson. :brinnerup

Spinky Spendrup skrev:
Så vill du sticka ut, lägg bilden i CV.
Det är roligt, jag gillar att sticka ut. Frågan är hur mycket man vågar sticka ut innan man är "för mycket"?

McB skrev:
Företaget är Ericsson. :brinnerup
Där ser man. Jag ämnar dock inte i dagsläget att söka mig till Ericsson då jag besitter lite "fel" kompetens, men, man vet ju aldrig. Det sägs väl att expansionen är på gång?

hållundan skrev:
Där ser man. Jag ämnar dock inte i dagsläget att söka mig till Ericsson då jag besitter lite "fel" kompetens, men, man vet ju aldrig. Det sägs väl att expansionen är på gång?

Visst expanderar koncernen, men nyrekryteringen i dagsläget rör sig i huvudsak om ökad inhyrning från bemanningsföretag. Detta för att säkra en viss buffert om det skulle börja brinna i knutarna igen... När det gäller nyanställning har man nog bäst chans om man redan arbetar som konsult inom koncernen och besitter någon form av expertis.

hållundan skrev:
Det är roligt, jag gillar att sticka ut. Frågan är hur mycket man vågar sticka ut innan man är "för mycket"?
Använd en liten otydligt bild då. Min sambo skickade bild i en ansökan till ett litet konsultföretag. Hon mailade på helgen och på söndagkvällen ringde företagets chef upp och stötte på henne. Skapligt oseriöst. Hon behöver uppenbarligen än ännu mindre och otydligare bild än den jag gav henne. :3freak

newstead skrev:
Japp, that's Adnan himself! :hihi

Markus skrev:
Alltså, den där manen är bland det arjaste hockey jag sett. Så jävla hockey, helt otroligt.
Jag tar det rätt och slätt som en komplimang. Extra fin i ett blommigt norskt landskap med lite urin i sidoperiferin. Hjälmfrillan är ett brutalt faktum och hockeyfrillan är där den ska.

Dessvärre är den som sagt mer rumsren nu. Jag försöker faktiskt inge ett seriöst intryck, ibland.

hållundan skrev:
Jag tar det rätt och slätt som en komplimang. Extra fin i ett blommigt norskt landskap med lite urin i sidoperiferin. Hjälmfrillan är ett brutalt faktum och hockeyfrillan är där den ska.

Dessvärre är den som sagt mer rumsren nu. Jag försöker faktiskt inge ett seriöst intryck, ibland.

Naturligtvis ska du ta det som en komplimang, vad annars? :confused:
Jelmfrilla och hockey vore fet kombo, men du kan ha missförstått vad en (i alla fall stockholmsk) jelmfrilla är - det är en mike, men på white boys. TYp så här:

Bifogat

• deletemonchichi.jpg
    deletemonchichi.jpg
    25.5 KB · Visningar: 31
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup