CV-fråga. Foto eller ej?

Bifoga foto i CV?

• Antal röstningar
    0
hållundan skrev:
Dessvärre är den som sagt mer rumsren nu. Jag försöker faktiskt inge ett seriöst intryck, ibland.

En annan återvänder snart till skolbänken och satsar på en lagom ovårdad look för att undvika frågor som "hur gammal ÄR du egentligen?" från fjuniga klasskamrater. Man måste ju smälta in, va.

Spinky Spendrup skrev:
Använd en liten otydligt bild då. Min sambo skickade bild i en ansökan till ett litet konsultföretag. Hon mailade på helgen och på söndagkvällen ringde företagets chef upp och stötte på henne. Skapligt oseriöst. Hon behöver uppenbarligen än ännu mindre och otydligare bild än den jag gav henne. :3freak
Låter lagom seriöst.

Detta är mina första tappra intentioner att försöka spontanskicka CV till höger och vänster, jag överväger nog att inte bifoga bild i dagsläget.

newstead skrev:
Jamen vad tvekar du om då? Kör! Släng in den i ditt CV!

Och posta svaren du får från företagen här sen :lol
OKej, jag skickar till "Hemglass", "B&R" och "Bollibompa". Svaren presenteras sedan i tråden, självfallet.

Markus skrev:
Naturligtvis ska du ta det som en komplimang, vad annars? :confused:
Jelmfrilla och hockey vore fet kombo, men du kan ha missförstått vad en (i alla fall stockholmsk) jelmfrilla är - det är en mike, men på white boys. TYp så här:

Sådär ser jag ut om jag skippar vaxet. Tänk 70-tal. Tänk OJ Simpson. Tänk soul.

Markus skrev:
Naturligtvis ska du ta det som en komplimang, vad annars? :confused:
Jelmfrilla och hockey vore fet kombo, men du kan ha missförstått vad en (i alla fall stockholmsk) jelmfrilla är - det är en mike, men på white boys. TYp så här:
Jag är ju inte riktigt insatt i den stockholmska nomenklaturen. Men visst hade det varit stenhårt med mike och hockey. Det känns dock som att det är litet av en fysisk omöjlighet?

McB skrev:
En annan återvänder snart till skolbänken och satsar på en lagom ovårdad look för att undvika frågor som "hur gammal ÄR du egentligen?" från fjuniga klasskamrater. Man måste ju smälta in, va.
Vad blir det för studier? Var?

Jag är näst fjunigast i min klass. Det är lite "pinigt".

hållundan skrev:
Låter riktigt intressant. Har fått information hemskickad om deras magisterprogram, även den låter intressant. Vi får väl se vad som händer.

Jo, det blir väl ett sådant också, efter tre år...

McB skrev:
Jo, det blir väl ett sådant också, efter tre år...
Jag måste ju erkänna att jag i dagsläget, efter tre år är föga sugen på att plugga mer. Har dock intalat mig att ytterligare möjligheter och vägar öppnas med en 180poängsexamen istället för 120p.

Jag är dock otroligt kluven. 6900kr/mån rockar inte så hårt längre.

McB skrev:
Sådär ser jag ut om jag skippar vaxet. Tänk 70-tal. Tänk OJ Simpson. Tänk soul.

No offense men du och ditt rödbruna (?) påminner mig väldigt lite om en svart soulbroder. Jag erinrar mig bild á la utslagen snubbe med bling.

Markus skrev:
No offense men du och ditt rödbruna (?) påminner mig väldigt lite om en svart soulbroder. Jag erinrar mig bild á la utslagen snubbe med bling.

Den där bilden ja, men då var jag nästan nyklippt. Nu var det lite drygt ett år sedan någon fick sätta saxen i burret.

hållundan skrev:
Det känns dock som att det är litet av en fysisk omöjlighet?

Varför, man kan köra en rakning och spara manen endast - sedan kör man en tvåmånaders monchichi on top s.a.s. Borde bli fresh.

McB skrev:
Den där bilden ja, men då var jag nästan nyklippt. Nu var det lite drygt ett år sedan någon fick sätta saxen i burret.

Tror ändå inte du blir lik OJ, möjligen Apu. :rofl
Men, känn fri att bevisa mig fel.

hållundan skrev:
Har under en tid arbetat fram ett CV och ett personligt brev jag numera är nöjd med. Jag har dock börjat fundera på om jag ska bifoga ett foto på mig själv eller ej

Tycker absolut att du ska bifoga ett foto på dig själv.
Tror inte alls att arbetsgivaren ser det som en nackdel, snarare tvärtom.

Lycka till och hoppas att du får jobbet! :tummenupp

Jobbar som personalchef. Har kollat på din profil. Jag tycker att du ska slänga in en bild i CV´t. Inte overdrivet stor dock. Kanske 4-5 cm hög.

Jag tror att det hänger mycket på rekryterarens preferenser, men jag tycker helt klart att ett foto gör ansökan mycket mer personlig.

McB skrev:

Du kommer bli tvingad till att köpa ut :fyllisar

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...