DwD skrev:fy fan, tala om ketchup effekt på den hojjen![]()
Körde en "troligen" standard CR500 och det var mer känslan av vrid från tomgång till topp än ketchup effekt. Iofs säkert annorlund på en maxtrimmad 500:a.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
DwD skrev:fy fan, tala om ketchup effekt på den hojjen![]()
Pasi skrev:Körde en "troligen" standard CR500 och det var mer känslan av vrid från tomgång till topp än ketchup effekt. Iofs säkert annorlund på en maxtrimmad 500:a.
LasseR6 skrev:Största och kanske enda riktiga problemet vid landsvägsreggning är ljudet. 82dB vid passering under acceleration. Har för mig att det mäts på ett avstånd av 6 meter(eller var det 12m?) under acceleration. Att ljudet senare tillåts vara 100dB(?) var tydligen en annan historia. "Man har ju lite justermån" menade besiktningsmannen jag pratade med. Tydligen skillnad på besiktning och verklighet.
Effekten är tillräcklig, ibland mer än tillräcklig. Körbarheten är mkt viktigare än toppeffekten.
Oscar.m skrev:...
Men sen är det ju en del pajsare här inne på forumet som har mixtrat med kanalerna för att få ett bättre register,
det funkar säkert bättre.
Men har man inte kunskapen till att porta rätt, ska man nog inte ge sig på det....
LasseR6 skrev:"Kanalmixtring" är att föredra.
jra_racing skrev:Vet att dom tog ut 95hk ur en sådan 500 men jag sa aldrig att den var kör bar. Vet oxå en kille på SAAB som är motoringenjör han bänkade sin 500 till 91 hk men då var allt fixat och massor med jobb i motorn

Ben Dover skrev:Körde en för många år sen,e lite sugen på en sån igen.Men är det inte sjukt mycke vibrationer i den? Det har jag för mej iallafall,rätt?![]()

Oscar.m skrev:Den vibrerar.... Jag lovar![]()

farmerlip skrev:Med ett korrekt balanserat vevparti så blir det inte så farligt.
Ben Dover skrev:Hur är kx 500? Vibrerar dom lika mycke? Har dock inte sett så många til salu.
Hur e dom om man jämför med cr 500???
Ben Dover skrev:Hur är kx 500? Vibrerar dom lika mycke? Har dock inte sett så många til salu.
Hur e dom om man jämför med cr 500???
Oscar.m skrev:Ändå äldre i chassit...![]()
Men har avgasportar (heter "KIPS" tror jag på kawa språk) i cylindern, vilket ger lite mer 250 register.
Ben Dover skrev:He HE! Tjusig kurva![]()
Man skulle kunna tro att den hade turbo.
Lite kort register dock men räcker nog.Kan nog köra ett helt varv utan å växla![]()
Snack om en brutal motard/cross/grusmaskin.![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |