CR500 lv

slang-rikard skrev:
http://www.bikepics.com/pictures/052348/

Kan detta stämma? En lv CR500 skulle väl aldrig FÅ förekomma här i sverige iaf? :skrämd

edit: omformulering

Nej men i alla andra l'nder i stort sett...
Enduro reg finns inte ens i de flesta länder så antingen är det oreggat eller reggat.
Skrämd för vadå föresten?
De är ganska harmlösa. Jämför med en Gixxer 1000 tex.
Kan bara se en anledning till att inte tillåta dem och det är ljudet men en WR426 låter lika mycket den mer eller mindre.
Blir alltid lika sne när det ska bestämmas och bestämmas i onödan. Folk verkar nästan VILJA ha lagar mot allt. Sätt en CR500 i lagligt skick så ska det bara vara att betala en besiktning och regga in den om systemet hade varit vettigt. Borde inte behöva kosta mer än 1500 spänn för nån hoj. Är den laglig så är den.

Daniel

Men det är svensk byrokrati när den är som bäst!

ypvs skrev:
Skrämd för vadå föresten?
De är ganska harmlösa.
Har du kört nån? Det har jag (kämpade för att hålla nere framhjulet då den ylade iväg!). :rofl
Ett jättebra sätt att ha ihjäl nån utan hojvana, som man inte tycker om, är att sätta honom på en sådan!

Är det någon som har provat att regga en CR500.
Om det inte går, varför?

cr 500

det finns cr500 som är enduro reggade det gick ju att göra det förr så det går ju att köra på vägen men det går inte att lv regga om man inte kan få intyg av honda importen för det går ju att fixa till den så den är laglig blinkers lyse hastighetsmätare osv men man får nog brottas med byråkratin lite gran innan men j..ar vad den skulle gå. Vet att när jocke Karlsson åkte 500 i VM så kunde dom plocka ut över 95hk i den :D :D :D :D ger ganska bra effekt/vikt siffror

Men kolla i tyskland efter nån reggad. Har sett ett par sådanna på mobile.de

Man vet ju vilken effekt de plockar ut ur en rr 500... Visserligen lär de gå lite jämnare med fler cylindrar o skit. Men va fan.. Kul leksak:-)

Ja, jag körde min CR 500 enduroreggad i Motard-utförande i ett par år. Det är varken praktiskt eller bekvämt, men om det är prioriterat köper man Goldwing... :hihi

Magnus

Oscar.m skrev:
Är det någon som har provat att regga en CR500.
Om det inte går, varför?

FreddaAbborre skrev:
Men kolla i tyskland efter nån reggad. Har sett ett par sådanna på mobile.de

Man vet ju vilken effekt de plockar ut ur en rr 500... Visserligen lär de gå lite jämnare med fler cylindrar o skit. Men va fan.. Kul leksak:-)
Kan man ta in en sån i landet då? (registrera)

Berätta inte hur långt :va :3freak
Lindhracing skrev:
Ja, jag körde min CR 500 enduroreggad i Motard-utförande i ett par år. Det är varken praktiskt eller bekvämt, men om det är prioriterat köper man Goldwing... :hihi

Magnus

jra_racing skrev:
Vet att när jocke Karlsson åkte 500 i VM så kunde dom plocka ut över 95hk i den :D :D :D :D ger ganska bra effekt/vikt siffror

inte fan tog dom ut 95hk i den hojen Jocke körde med i VM.
skulle vilja se den crossförare som orkade hålla i den hojen i mer än 5min.
Carla trimmade ju ner sin KX 500 för bättre körbarhet.

DwD skrev:
hur många kusar är det i en cr500?

64,6 hk/6000 varv
7,7 kpm / 6000 varv
101 kg torrvikt

Säger Honda!
Men vet inte vad det är "på riktigt" :gnissla

Last edited:
jra_racing skrev:
det finns cr500 som är enduro reggade det gick ju att göra det förr så det går ju att köra på vägen men det går inte att lv regga om man inte kan få intyg av honda importen för det går ju att fixa till den så den är laglig blinkers lyse hastighetsmätare osv men man får nog brottas med byråkratin lite gran innan men j..ar vad den skulle gå. Vet att när jocke Karlsson åkte 500 i VM så kunde dom plocka ut över 95hk i den :D :D :D :D ger ganska bra effekt/vikt siffror

95 hk !! Vaknade du sen ??

Med lite filning och pill så är det exakt 63,6 SAE hp vid 7000rpm på bakhjulet.
Oscar.m skrev:
64,6 hk/6000 varv
7,7 kpm / 6000 varv
101 kg torrvikt

Säger Honda!
Men vet inte vad det är "på riktigt" :gnissla

farmerlip skrev:
Med lite filning och pill så är det exakt 63,6 SAE hp vid 7000rpm på bakhjulet.

Är det med sänkt komp?
Hade inte du ändrat dina kanaler oxå?
IMOPNERANDE är det iaf :yoparty

Last edited:
Ja, med sänkt komp. Inte sänkt från original. Jag har nog lite högre än original. Spikade sönder kolvar tidigare. Vet inga kompvärden. Jag lyfte cylindern 0,4mm och nu verkar det som om den håller. Det är filat lite i kanalerna ja....och ändrad squish.
Oscar.m skrev:
Är det med sänkt komp?
Hade inte du ändrat dina kanaler oxå?
IMOPNERANDE är det iaf :yoparty

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back