Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Jönsson hade väl en ang Tegnells time'ing också?
Vet inte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jönsson hade väl en ang Tegnells time'ing också?
Ikväll sa alltså Anders Tegnell i Aktuellt att ingen hade väntat sig en andra våg av pandemin i höst. Så sa han inte i våras. Redan i april talade han om en andra våg just i höst...
View attachment 457490
Kan någon informera Tegnell om att det finns något som heter Internet och hur det fungerar, bl.a. att Internet glömmer inte...

När man råkar säga sanningen och den är politiskt inkorrekt?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gW3E1A/tegnell-om-uttalandet-det-var-olyckligt
Jag tror invandringen spelar en viss roll. Glöm inte att vi tidigare kritiserat hela svenska folket.
Inget ont om de invandrare jag beskriver, vissa känner jag andra inte. De lever som svenskar med viss kultur från hemlandet och de har tillgång till information som alla andra. Skillnaden är att de i större utsträckning faktiskt inte följer de restriktioner som finns. De "måste" ha familjeträffar och de måste röra sig som vanligt. Inte så konstigt att de familjer i mitt område som blev smittade är syrianer. De utmärkte sig i våras.
Det finns fler orsaker men jag är säker på att den kulturella orsaken är den främsta anledningen till att invandrare är smittade i större utsträckning och med en mycket högre överdödlighet i Sverige.
Jag mötte en syrian från Norra Botkyrka som åkte till södra Botkyrka pga större trygghet på utegym. Han verkade själv halvkaxig eller lite "cool" och berättade att hans farbror nog var den som smittade stora delar av släkten. Flera blev sjuka men inte alla, farbrorn blev tex sjuk men inte hans far som hade antikroppar. Förresten skulle denna syrianska familj fly igen pga. otryggheten. Tidigare från de muslimska kurderna som dödade flera i släkten, denna gång från Sverige för att de ser utvecklingen samt flera inbrott och våld i samhället de lever i. Han blir nog kallad husneger av vänstern för att han säger sanningen.
Nu vill jag att tråden ska handla om Covid men ville nämna det han sade till mig. Vi uppfattar det vi ser och upplever och därför är det viktigt att inte vara hämmad när något är politiskt inkorrekt.
Enda gången Tegnell fått stå till svars var väl när han råkade hänga ut invandrare som smittspridare.![]()
Återigen ett exempel på hur svårt Tegnell tycks ha att agera i osäkerhet, att inte kunna ta in signaler som kan vara viktiga och tidiga varningstecken eftersom det saknas fullständig evidens, utan istället agera för sent eller inte alls.
https://www.gp.se/nyheter/göteborg/tegnell-skeptisk-till-tester-av-virus-i-avloppsvattnet-1.38746866
Fan, det där hade jag glömt.Något fel i skallen måste det vara på någon som anser sig vara någon slags vetenskapsman och tackar nej till mer mätdata.
https://www.gp.se/debatt/tegnell-kvalificerar-sig-inte-ens-som-hobbyepidemiolog-1.39302498
Det är ironiskt att Tegnell nyligen summerade pandemiåret med ordet hobbyepidemiologer när det är de myter som han och hans myndighet har spridit som har lett till de för jämförbara länder unikt katastrofhöga dödstal som Sverige har, skriver bland andra Gunnar Steineck, senior professor i klinisk cancerepidemiologi.
Han borde kanske inte lösa uppgiften. Om Sahlgrenska vill agera utifrån bla virushalter i spillvattenprov så får de väl göra det. Nu tog ju ist FHM mandat och hade auktoritet över regionerna/sjukhusen.Fan, det där hade jag glömt.
Man får känslan av en person som är mer fokuserad på vad som är mest PK att säga till allmänheten än att försöka ta reda på hur det ligger till och lösa uppgiften.
Fan, det där hade jag glömt.
Man får känslan av en person som är mer fokuserad på vad som är mest PK att säga till allmänheten än att försöka ta reda på hur det ligger till och lösa uppgiften.
Han borde kanske inte lösa uppgiften. Om Sahlgrenska vill agera utifrån bla virushalter i spillvattenprov så får de väl göra det. Nu tog ju ist FHM mandat och hade auktoritet över regionerna/sjukhusen.
Varför är det liksom så intressant att höra vad han har att säga om saken?
Med mer lokalt självstyre får vi också se vad som lyckas bäst och då kan andra kopiera det.
Fast han blev väl så illa tvungen?
Just att han först faktiskt kallade en spade för en spade var ju bland de få vettiga saker han sagt. Sen blev han väl tvingad att pudla kan jag tänka mig.
Är ni klara med reproduceringen?
ClinicalTrials.gov
www.clinicaltrials.gov
The purpose of this study is to investigate the effects of COVID-19 Vaccination on semen parameters and to determine how long these possible changes may last following vaccination.
No publications available
Jag menade mer generellt. Om vi antar att hans uppgift var att ta fram strategier och riktlinjer för att hjälpa Sverige klara en pandemi så bra som möjligt.

Ingen aning om det var hans uppdrag eller om han ens själv tyckte det, men om det nu var uppdraget är det iaf inget som tyder på att han lyckades speciellt bra med det.Ingenting tyder väl på att det antagandet stämmer?![]()
Tänker också egentligen mer generellt.Jag menade mer generellt. Om vi antar att hans uppgift var att ta fram strategier och riktlinjer för att hjälpa Sverige klara en pandemi så bra som möjligt.
Det där är väl märkligt eller?Det här var intressant med tanke på minskat barnafödande efter vaccinationerna.
2020-12-14
Primary Completion (Actual)
2023-11-28
Study Completion (Actual)
2023-11-28
Det där är väl märkligt eller?
Exakt, skulle egentligen behöva vara ännu mer granulärt än så för att få så många experiment att samla kunskap ifrån som möjligt. En eventuell central funktion bör handla mer om att vara en plattform för att kommunicera effektivt bland alla inblandade så man snabbt får vetskap om vad som funkar och inte funkar.Tänker också egentligen mer generellt.
Vi kan se att olika länder agerade olika. Ser vi att något land lyckas bättre än något annat så kan vi ta efter dom tex.
Nu med WHOs pandemiavtal kommer det mlm försvinna. Om alla gör likadant så vet vi inte om vi kunnat göra något bättre. Om alla försöker göra sitt bästa men tillåts göra olika så samlar vi kunskap på ett annat sätt än om alla ska tvingas in i samma form.
Editerade mitt inlägg.Ja, det kan ju finnas många förklaringar iofs men jag noterar att Ranjith har extremt många publikationer, antagligen många som medförfattare.
Page Not Found
Official website for the University of Miami Leonard M. Miller School of Medicinemed.miami.edu
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |