I samband med vaccinering av en särskild sats Astra Zeneca-vaccin har några personer i en ort i Skaraborg fått akuta allergiska reaktioner.
Västra Götalandsregionen pausar vaccinationen med just den satsen av vaccin i väntan på utredning.
Detta gäller endast en batch och som sagt det är inte helt fel att avvakta och se vilka allvarliga biverkningar som kan uppstå.
Jag ser gärna att vi får fram info om bästa och mest säkra vaccin här i tråden. Är det något vaccin som tilltalar er mer än andra eller spelar det ingen roll?
Västra Götalandsregionen pausar vaccinationen med just den satsen av vaccin i väntan på utredning.
Detta gäller endast en batch och som sagt det är inte helt fel att avvakta och se vilka allvarliga biverkningar som kan uppstå.
Jag ser gärna att vi får fram info om bästa och mest säkra vaccin här i tråden. Är det något vaccin som tilltalar er mer än andra eller spelar det ingen roll?
Last edited:

Nej, jag förutsåg det här redan i mitten av januari men missbedömde fördröjningen med ca 2 veckor. Nu ökar smittspridningen efter att Jullovet är över och dödligheten kommer naturligtvis följa efter men tack och lov har ju nu en del ur riskgrupperna vaccinerats så förhoppningsvis kommer vi inte se en lika stor peak som under förra våren, men jag skulle inte betta några pengar på det halmstrået.