Covid-19 viktig information!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Då ska vi se, en ny 'variant' på gång. Och den är min, bara MIN, .. än så länge. Vi kan kalla den "september-22 mutationen".

Fick denna diagnos i tisdags. Har varit krasslig i nästan tre veckor nu så jag gick till vårdcentralen.View attachment 476352

Jag har dragist med en förkylning i snart tre veckor, men ingen hosta, två perioder med feber, kände mig på bättringsvägen emellan men tji fick jag.
Jag snorar och nyser speciellt när jag lägger mig.

Det lustiga är att ytterligare tre familjer omkring mig har haft samma, en förkylning som har kommit och gått.
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Jag har dragist med en förkylning i snart tre veckor, men ingen hosta, två perioder med feber, kände mig på bättringsvägen emellan men tji fick jag.
Jag snorar och nyser speciellt när jag lägger mig.

Det lustiga är att ytterligare tre familjer omkring mig har haft samma, en förkylning som har kommit och gått.
Någon i familjen kanske kan köra ett pcr-test?
Det är rätt skönt att veta om man haft covid samt att det skulle innebära att du inte behöver ta omikronsprutan om det nu är aktuellt för dig i höst/vinter.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag har dragist med en förkylning i snart tre veckor, men ingen hosta, två perioder med feber, kände mig på bättringsvägen emellan men tji fick jag.
Jag snorar och nyser speciellt när jag lägger mig.

Det lustiga är att ytterligare tre familjer omkring mig har haft samma, en förkylning som har kommit och gått.

Men det är väl lugnt, du är ju vaccinerad. :rofl
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Någon i familjen kanske kan köra ett pcr-test?
Det är rätt skönt att veta om man haft covid samt att det skulle innebära att du inte behöver ta omikronsprutan om det nu är aktuellt för dig i höst/vinter.

Jag har haft Covid en sväng tidigare, och jag kommer att ta sprutan
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Hur vet man att det är covid (COVID-19) då? Ibland visar ju testerna inte rätt, och sen kan det ju vara en ny variant som inte testen är konfad att identifiera. Handlar tråden enbart om COVID-19, som inte längre finns kvar i sin ursprungliga form?

Coronavirus är bara ett virus med en corona kring sig, ganska vanligt faktiskt. Läste ni inte Barba-pappa när ni var små? Var det inte Barba-Flink som tittade på virus i sitt mikroskop? Där såg han alla olika former som virus kan ha. Virus finns i många varianter. Och "COVID-19", som det kallades när det fick sitt namn första gången, är också ett slags virus. Det lever, det ändras och anpassar sig precis som alla andra virustyper.

Vi har virusepidemier nästan varje år, ibland värre, ibland snällare. Och folk dör då med, i synnerhet dom äldre och svagare, dom dör som flugor av sånt. Att man valt att framhäva just 2019 coronavirus beror på antingen att det faktiskt var dödligare eller mer smittsamt än man vanligtvis observerat, eller så valde man att göra en grej av det för att skrämma skiten ur folk i förhoppning att kunna blåsa i oss allt skitsnack vi nu ser resultatet av.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Varför skriver du om andra förkylningar i den här tråden?
Om man läser första inlägget i denna tråd så handlar den om att köra motorcykel för att undvika virus och hålla avstånd till folk som nyser och hostar.

Att köra motorcykel när man är snuvig hjälper tillfriskningen, man får inte vara febrig bara. För en massa år sedan när jag var nybörjare blev jag redigt förkyld. Struntade i det och förväntade mig en sjukperiod efter körningen. Men förkylningen blåste som bort. Jag har gjort samma erfarenhet massor med gånger efter det.

Viruset som nämns i trådämnet har jag också klarat mig ifrån...

1664095976274.png
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Om man läser första inlägget i denna tråd så handlar den om att köra motorcykel för att undvika virus och hålla avstånd till folk som nyser och hostar.

Att köra motorcykel när man är snuvig hjälper tillfriskningen, man får inte vara febrig bara. För en massa år sedan när jag var nybörjare blev jag redigt förkyld. Struntade i det och förväntade mig en sjukperiod efter körningen. Men förkylningen blåste som bort. Jag har gjort samma erfarenhet massor med gånger efter det.

Viruset som nämns i trådämnet har jag också klarat mig ifrån...

View attachment 476769
Du har postat den bilden över tio gånger nu…
 

Adler

Sporthojsnörd
Gick med
25 Mar 2015
Ort
På landet
Hoj
1984 Suzuki GSX 400 FWS, ZZR 1100 1990
När det idag går 98 "vaccin"skadade barn för varje barn räddat av COVID19-"vaccinet" så borde man i alla skolor visa denna film:
"Safe & Effective: A second opinion"
https://www.oraclefilms.com/safeandeffective

Den riktiga pandemin kommer nu när vaccinskadorna ökar och ökar för varje spruta med experimentellt DNA läkemedel som ännu inte är fullt godkänt eller fullt testat.

När CDC:s V-Safe nu kommer ut med siffror där man ser 7 rapporterade symtom PER registrerad användare så kommer alla som talat illa om de ovaccinerade att få skämmas för sin enfald. Alla blir vi sålda en lögn. Har DU köpt den?
 

Adler

Sporthojsnörd
Gick med
25 Mar 2015
Ort
På landet
Hoj
1984 Suzuki GSX 400 FWS, ZZR 1100 1990
Det mest komiska med vaccinförespråkarna och alla kavla upp - hurtisar är att de hela tiden ändra på sina uttalanden om vilka magiska egenskaper det här mirakelmedlet som skickar folk till covidavdelningen har. Sprutan verkar hela tiden bli degraderad och falla i rang utan att någon direkt erkänner att det bara är en massa skitsnack utan faktagrund.

1. Först var folk bombsäkra på att man inte kunde bli smittad som vaccinerad.
2. Sen kunde man kanske förvisso BLI smittad men inte smitta vidare... jaha.:va
3. "OK man kan ändå få COVID men det skyddar i alla fall mot svår sjukdom och död"
4. Först skulle det räcka med 1 spruta men sen blev det 2.
5. Man skulle tydligen ha ett skydd på 94% med den här dunderhonungen men sen visade det sig att det bara var Pfizers egna statistikfiffel och bara var RELATIVT skydd som egentligen innebar att man hade ett faktiskt skydd på 0,8%:fakta

Nu när intresset för vaccinet bara droppar på vårdcentralerna så ser man att statistik och verklighet har hunnit ikapp även den här flugan och folk har gett upp eftersom det inte ser bättre ut än att Trump faktiskt hade rätt när han sa att det inte är värre än en influensa. Nasarna som säljer den här skiten däremot kommer aldrig att bli åtalade för den skada de orsakat världen med det här genexperimentet.


Jag har insett att 80% av befolkningen är kappvändande fårskockar som köper vilken lögn som helst så länge den är stämplad SVT eller klåparen Tegnell. Folk behöver köra mer motorcykel och vara lite mer skeptiska rebeller istället för att kollektivt dricka klorin och göra som mamma och pappa säger för "vi har alltid röstat rött" eller liknande nördtänkande. Grow a pair.
 

Adler

Sporthojsnörd
Gick med
25 Mar 2015
Ort
På landet
Hoj
1984 Suzuki GSX 400 FWS, ZZR 1100 1990
Eftersom i stort sett alla äldre och riskgrupper är vaccinerade så är ju 12,5% ovaccinerade på IVA en mycket stor andel och borde vara skäl nog till att boka vaccinering om man nu inte har något vaccinskydd alls.

Samtidigt så har väl Covid i och med detta blivit mer som en vanlig säsongsinfluensa (där folk faktiskt också årligen dör i något tusental normalt sett).
Kom ihåg att alla som tagit 2 doser av erperimentell DNA-terapi med okända effekter på hälsan också räknas som ovacinerade. Även folk som nyligen tagit sin 4e eller 5e dos senaste 14 dagarna räknas som ovaccinerade. Med tanke på att det är just under de 14 första dagarna som biverkningarna uppstår så är det skrämmande missvisningar.Många läggs in på IVA MED covid och inte FÖR covid vilket också skruvar upp siffrorna. Nästan BARA vaccinerade på IVA numera just därför.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Kom ihåg att alla som tagit 2 doser av erperimentell DNA-terapi med okända effekter på hälsan också räknas som ovacinerade. Även folk som nyligen tagit sin 4e eller 5e dos senaste 14 dagarna räknas som ovaccinerade. Med tanke på att det är just under de 14 första dagarna som biverkningarna uppstår så är det skrämmande missvisningar.Många läggs in på IVA MED covid och inte FÖR covid vilket också skruvar upp siffrorna. Nästan BARA vaccinerade på IVA numera just därför.
När det idag går 98 "vaccin"skadade barn för varje barn räddat av COVID19-"vaccinet" så borde man i alla skolor visa denna film:
"Safe & Effective: A second opinion"
https://www.oraclefilms.com/safeandeffective

Den riktiga pandemin kommer nu när vaccinskadorna ökar och ökar för varje spruta med experimentellt DNA läkemedel som ännu inte är fullt godkänt eller fullt testat.

När CDC:s V-Safe nu kommer ut med siffror där man ser 7 rapporterade symtom PER registrerad användare så kommer alla som talat illa om de ovaccinerade att få skämmas för sin enfald. Alla blir vi sålda en lögn. Har DU köpt den?

Det mest komiska med vaccinförespråkarna och alla kavla upp - hurtisar är att de hela tiden ändra på sina uttalanden om vilka magiska egenskaper det här mirakelmedlet som skickar folk till covidavdelningen har. Sprutan verkar hela tiden bli degraderad och falla i rang utan att någon direkt erkänner att det bara är en massa skitsnack utan faktagrund.

1. Först var folk bombsäkra på att man inte kunde bli smittad som vaccinerad.
2. Sen kunde man kanske förvisso BLI smittad men inte smitta vidare... jaha.:va
3. "OK man kan ändå få COVID men det skyddar i alla fall mot svår sjukdom och död"
4. Först skulle det räcka med 1 spruta men sen blev det 2.
5. Man skulle tydligen ha ett skydd på 94% med den här dunderhonungen men sen visade det sig att det bara var Pfizers egna statistikfiffel och bara var RELATIVT skydd som egentligen innebar att man hade ett faktiskt skydd på 0,8%:fakta

Nu när intresset för vaccinet bara droppar på vårdcentralerna så ser man att statistik och verklighet har hunnit ikapp även den här flugan och folk har gett upp eftersom det inte ser bättre ut än att Trump faktiskt hade rätt när han sa att det inte är värre än en influensa. Nasarna som säljer den här skiten däremot kommer aldrig att bli åtalade för den skada de orsakat världen med det här genexperimentet.


Jag har insett att 80% av befolkningen är kappvändande fårskockar som köper vilken lögn som helst så länge den är stämplad SVT eller klåparen Tegnell. Folk behöver köra mer motorcykel och vara lite mer skeptiska rebeller istället för att kollektivt dricka klorin och göra som mamma och pappa säger för "vi har alltid röstat rött" eller liknande nördtänkande. Grow a pair.
Kan man anta att du är vaccinmotståndare?
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Det börjar röra sig angående covid vaxinets förträfflighet.

.

? BREAKING:

In COVID hearing, #Pfizer director admits: #vaccine was never tested on preventing transmission.

"Get vaccinated for others" was always a lie.

The only purpose of the #COVID passport: forcing people to get vaccinated.

The world needs to know. Share this video! ⤵️ pic.twitter.com/su1WqgB4dO
— Rob Roos MEP ?? (@Rob_Roos) October 11, 2022
I joined @TuckerCarlson to discuss one of the greatest scandals of our time. #COVID passports and mandates placed millions of people outside society. But there was NO evidence the #vaccine would even stop the transmission. This should have massive political consequences: pic.twitter.com/dQQICUKEBK
— Rob Roos MEP ?? (@Rob_Roos) October 12, 2022
En av de som hävdade att vaccinet fungerade mot smitta är Pfizers vd.

Pfizer CEO Albert Bourla should be arrested and charged with fraud… pic.twitter.com/YxTiqTzDj3
— Pelham (@Resist_05) October 12, 2022
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top