andersbrink
hasenfrasen
Rubriksättare på en tidning får betalt för antalet klick (annonsintäkt) det genererar. En reporter för antalet ord i ett reportage. Vet man det - behöver man inte bli så upprörd över "ingenting".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Enligt uppgift från Alternativmedia (dvs ej något att bry sig om )Ja men återigen så är det ANDELEN av vaccinerade resp ovaccinerade som är väsentlig ifall man vill påvisa någonting. Av någon anledning "glömmer" så många bort det...
Men resultatet, att jag (och kanske några mer? ) förlorar steg för steg förtroendet för PK-media.Rubriksättare på en tidning får betalt för antalet klick (annonsintäkt) det genererar. En reporter för antalet ord i ett reportage. Vet man det - behöver man inte bli så upprörd över "ingenting".

Med ovaccinerad avses personer som inte har någon dos registrerad i NVR, endast har en dos registrerade eller två doser och det gått mindre än 14 dagar sedan andra registrerade dosen. Vaccinerad avser personer med två doser registrerade i NVR, där datum för andra dosen är för minst 14 dagar sedan vid tillfället för positivt test. Personer med en tredje registrerad dos ingår i gruppen vaccinerade.
En förklaring är att bland vuxna vaccinerade (som jag) är väl intresset för att skydda sig mot smitta (typ: stanna hemma, undvika kollektivtrafiken, inte ha munskydd över mun/näsa utan ha det med sig som intervjude politiker med munskyddet i handen osv.)Senaste veckorapporten säger väl egentligen så också?
Går det att få de exakta siffrorna till graferna?
View attachment 467682
View attachment 467683
I åldern 18-19, 20-29, 40-49 och 50-59 är det väl rätt tydligt?
Det som jag tycker talar för vaccinering även om man är yngre än 65 är dels att det trots allt har en rätt så bra effekt på smittspridningen (vid en tredje dos och givet att man inte därmed "kompenserar" genom att istället springa runt och bidra extra till smittspridning genom sitt beteende), dels att det kanske ännu är något för tidigt att säga att faran är över även för individen. Det ser ju onekligen ut som att omikron innebär betydligt mindre risk för allvarlig sjukdom, men kanske aningen för tidigt att helt blåsa faran över ändå. En del ytterligare forskning behövs, samtidigt som vi inte heller kan utesluta att nya och farligare varianter utvecklas och får spridning, med tanke på den enormt stora smittspridningen och därmed fler tillfällen för viruset att mutera ytterligare.Så vaccinet skyddar mot svår sjukdom och död vid omikron men ingen i övrigt fullt frisk människa blir väl svårt sjuk av omikron?
Så vad är då poängen för oss friska under 65 år?
Kan jag sälja ett vaccin som skyddar mot bett från zombies? Endast 100kr.![]()
Senaste veckorapporten säger väl egentligen så också?
Går det att få de exakta siffrorna till graferna?
View attachment 467682
View attachment 467683
I åldern 18-19, 20-29, 40-49 och 50-59 är det väl rätt tydligt?
Jag har gjort samma avvägning och landat i samma slutsats.Jag anser mig ha tillräckligt mycket info för att skippa 3:e dos. Jag tar hellre en infektion med omikron som med största sannolikhet är mild eller asymtomatisk och får ett bra immunförsvar kanske även mot kommande varianter än booster som förmodligen skyddar kortvarigt och dessutom inte jättebra. Vad jag läst kan man tydligen inte heller fortsätta med fler doser. Det går bra med 3-4 men inte mer.
Delta-varianten är ju fortfarande i farten, om än i mycket mindre omfattning. Jag spelar heller inte på ATG då det finns för mycket att loosa.Jag har gjort samma avvägning och landat i samma slutsats.
Jag anser mig ha tillräckligt mycket info för att skippa 3:e dos. Jag tar hellre en infektion med omikron som med största sannolikhet är mild eller asymtomatisk och får ett bra immunförsvar kanske även mot kommande varianter än booster som förmodligen bara ökar skyddet kortvarigt och dessutom inte jättebra. Vad jag läst kan man tydligen inte heller fortsätta med fler doser. Det går bra med 3-4 men helst inte mer.
Edit: det är vad jag känner, andra kanske är tryggare med en 3:e dos. 2 doser sägs ge bra skydd mot allvarlig sjukdom samt t-cellsförsvar. Som ovaccinerad hade just jag inte varit så orolig för Omikron däremot Delta men mest för eventuella komplikationer än död.
Samma här. Tog två doser förra året, för att det blir smidigare med resor. Annars hade jag inte tagit någon. Blev dock jäkligt dålig av andra sprutan. Känner inte att det är värt det med fler. Tänker att jag kan åka på en omikronförkylning och få immunitet den vägen.Jag har gjort samma avvägning och landat i samma slutsats.
Det är väl ingen som tar FHM på riktigt allvar längre ?Men FHM rekommenderar 3 jabbar. Lyssnar ni inte på dem?
Inte jag heller men det här spelet måste vi alla spela, antingen tar man dosen eller så tar man det inte.. Du anser kanske att det är 100% riskfritt att ta vaccinet?Delta-varianten är ju fortfarande i farten, om än i mycket mindre omfattning. Jag spelar heller inte på ATG då det finns för mycket att loosa.
Det är det inte. Däremot är risken mindre mig att ta vaccin än inte, baserat på den evidens som finns idag, om jag blir smittad. Smittad kommer vi alla bli, förr eller senare. Är gammal gubbe med typ2 och hypertoni.Du anser kanske att det är 100% riskfritt att ta vaccinet?
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |