Byggtråd: Buell Turbo

Funderar lite på förgasaren, nån som kan tänkas ha koll på när de sitter accpump och hur de blir när det blir trycksättning på den då den sitter på flotörhuset?

För övrigt så är det nog tur man inte e rörmokare, de går trögt me grenröret men de får bli som det blir..

Glömde mäta måttet för anslutningen till luftfiltret på ett 16T nån som har måttet i skallen så jag får kolla om jag hittat nåt filter, hadde tänkt mig ett K&N filter och vart hittar jag ett ASAP?

Fullt ls medvetslös! :)

Last edited:
Funderar lite på förgasaren, nån som kan tänkas ha koll på när de sitter accpump och hur de blir när det blir trycksättning på den då den sitter på flotörhuset?

För övrigt så är det nog tur man inte e rörmokare, de går trögt me grenröret men de får bli som det blir..

Glömde mäta måttet för anslutningen till luftfiltret på ett 16T nån som har måttet i skallen så jag får kolla om jag hittat nåt filter, hadde tänkt mig ett K&N filter och vart hittar jag ett ASAP?

Fullt ls medvetslös! :)

Du ska väll köra med cv-förgasare hoppas jag? Där sitter det ju normalt inte accpump.

Du ska väll köra med cv-förgasare hoppas jag? Där sitter det ju normalt inte accpump.

jo.. De sitter accpump på min å de gör de väl på alla dom senare cv fuggarna på H-D, sitter iaf på min å vet inte om de är nån specialare. Får kolla me den lokala H-D shopen hur de är me den saken annars.

jo.. De sitter accpump på min å de gör de väl på alla dom senare cv fuggarna på H-D, sitter iaf på min å vet inte om de är nån specialare. Får kolla me den lokala H-D shopen hur de är me den saken annars.

Ok, där lärde jag mig ngt. Visste ijnte att det var accpump på dom.

Ok, där lärde jag mig ngt. Visste ijnte att det var accpump på dom.

Låg nån sån förgasare utan acc pump hos den lokala H-D som jag såg för nåra år sen, kommer dock inte ihåg vad han sa den setat på men jag ska dit i morrn å hämta nåra avgaspackningar så jag ska fråga han då å se om de är en kuggfråga eller nåt..:)

Vilka avgas ringar kör du me? den tunna, smala å smutta modellen typ Cometic?

Har beställt fel här.. Den passa inte på mitt avgashus, så nu är min fråga om det finns 2 sorter på mitsu 16T aggen?

Den e rostfri å bytes mot nån som har en som passar 7'ans hus eller säljes för vad marklund tar inklusive frakt.

Bifogat

• avgasfläns.jpg
    avgasfläns.jpg
    204.8 KB · Visningar: 105
Låg nån sån förgasare utan acc pump hos den lokala H-D som jag såg för nåra år sen, kommer dock inte ihåg vad han sa den setat på men jag ska dit i morrn å hämta nåra avgaspackningar så jag ska fråga han då å se om de är en kuggfråga eller nåt..:)

Vilka avgas ringar kör du me? den tunna, smala å smutta modellen typ Cometic?

Den tunna varianten. Köper de flesta motorpackningar/O-ringar/packboxar till hojen från denna firma numer. http://stores.ebay.com/CaTchaPart-Auto
Brukar ofta passa på att köpa 10 eller 25-pack eftersom det är så billigt. Så jag har byggt upp ett litet lager i garaget, så skönt att ha tex en bunt kamkåpspackningar när man testar kammar tex. De har dock inte de stora 4"-topp- och cylinderfotspackningarna min motor kräver, men upp till 3 13/16" borr har de fina MLS-toppackningar.

Hon sätter ofta tillbaks mer än halva frakten på ditt paypal-konto när du beställer flera olika packningar. Hon skickar billigare än vad Ebay beräknar nämligen. Supersnabb, min sista beställning var sist hemma på 3-dar:D

Här är den packning du ska ha.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Exha...3203236QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

Den tjocka koniska avgaspackningen är inte bra, den väller lätt in i avgasporten och stryper, hemskt.

Last edited:
Har beställt fel här.. Den passa inte på mitt avgashus, så nu är min fråga om det finns 2 sorter på mitsu 16T aggen?

Den e rostfri å bytes mot nån som har en som passar 7'ans hus eller säljes för vad marklund tar inklusive frakt.

Med risk för att idiotförklara dig.... Det är inte symmetrisk delning på de där flänsarna, bara nästan. har för mig att det var ca 117g 120g 123g mellan hålen. Det är en japansk idiotsäkring mot felaktigt montage. Dvs du kan ha satt den fel o trott att du fått en felaktig fläns.

En stor ursäkt om så inte är fallet:)

Turbo

Hej! :)
Har du rakt eller vinklat avgashus? Båda finns i 7:ans storlek och har olika flänsar. Finns äldre modeller från tidiga 850 och 940 också men dom utesluter vi eftersom dom har en kona och inte pyramidtätning. mvh Micke

Det sitter på ingångs röret på plenumet, de som sticker upp.. kunde ju naturligtvis ha satt det så de inte syndes.. men men.. svårt när man e borta å får det gjort då hojen inte e på samma ställe.

Tjenare
Tackar för ett trevligt samtal tidigare, och det är ju roligt att det är fler som vågar bli idiotförklarade genom att överladda en amerikansk tvin.

Ett tips är att göra pitotröret justerbart lätt utifrån, så slipper du bli
gråhårig innan du fått vettiga lambdavärden.
Accspumpen e inga problem med överhuvudtaget, och jag tror inte du behöver bestycka om cv förgasaren heller då du justerar lamda med
det fina justerbara pitotröret.

Ring om det är något som man kanske kan hjälpa till med.

Ronny

Den tunna varianten. Köper de flesta motorpackningar/O-ringar/packboxar till hojen från denna firma numer. http://stores.ebay.com/CaTchaPart-Auto
Brukar ofta passa på att köpa 10 eller 25-pack eftersom det är så billigt. Så jag har byggt upp ett litet lager i garaget, så skönt att ha tex en bunt kamkåpspackningar när man testar kammar tex. De har dock inte de stora 4"-topp- och cylinderfotspackningarna min motor kräver, men upp till 3 13/16" borr har de fina MLS-toppackningar.

Hon sätter ofta tillbaks mer än halva frakten på ditt paypal-konto när du beställer flera olika packningar. Hon skickar billigare än vad Ebay beräknar nämligen. Supersnabb, min sista beställning var sist hemma på 3-dar:D

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Exha...3203236QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

Den tjocka koniska avgaspackningen är inte bra, den väller lätt in i avgasporten och stryper, hemskt.

Ska kolla upp de där!! Låter bra, problemet e att dygnet har för lite timmar just nu.. hinner knappt me å sova..:gäspa

Med risk för att idiotförklara dig.... Det är inte symmetrisk delning på de där flänsarna, bara nästan. har för mig att det var ca 117g 120g 123g mellan hålen. Det är en japansk idiotsäkring mot felaktigt montage. Dvs du kan ha satt den fel o trott att du fått en felaktig fläns.

En stor ursäkt om så inte är fallet:)

De är lungt!! Har ju sett de som du påpekar innan men flänsen e för stor..
Såg du blitt prospect, då blir du väl bekant me toaborsten..:D

Last edited:
Har du rakt eller vinklat avgashus? Båda finns i 7:ans storlek och har olika flänsar. Finns äldre modeller från tidiga 850 och 940 också men dom utesluter vi eftersom dom har en kona och inte pyramidtätning. mvh Micke

Det är rakt men pytte diameter.. börjar undra på om jag har fel avgashus.. är ju en 7'a på slutet i nummerserien.. å de e med pyramidtätningen jag har.. nummret e 11589-11810 7 sista siffran e väl storleken?
Men man har väl blivit lurad som vanligt..:galen

Batteriet dog i kameran så jag kan inte visa korten jag tagit..:mad:

Hörs!:)
/Micke

Tjenare
Tackar för ett trevligt samtal tidigare, och det är ju roligt att det är fler som vågar bli idiotförklarade genom att överladda en amerikansk tvin.

Ett tips är att göra pitotröret justerbart lätt utifrån, så slipper du bli
gråhårig innan du fått vettiga lambdavärden.
Accspumpen e inga problem med överhuvudtaget, och jag tror inte du behöver bestycka om cv förgasaren heller då du justerar lamda med
det fina justerbara pitotröret.

Ring om det är något som man kanske kan hjälpa till med.

Ronny

Ja tack själv!! jag lär nog höra av mig igen..:)

Vet inte om du kolla på bilden på mitt plenum så ser du pitot sitter där i inloppent de är ju fastsvetsat ska man ha nån liten ventil som man pillar å ändrar värdet lite?
De verkar annars som de ska lösa sig för övrigt.. eller nåt..:rolleyes:

Hörs!!

/Micke

Last edited:
Det är rakt men pytte diameter.. börjar undra på om jag har fel avgashus.. är ju en 7'a på slutet i nummerserien.. å de e med pyramidtätningen jag har.. nummret e 11589-11810 7 sista siffran e väl storleken?
Men man har väl blivit lurad som vanligt..:galen

Batteriet dog i kameran så jag kan inte visa korten jag tagit..:mad:

Hörs!:)
/Micke

Ja tack själv!! jag lär nog höra av mig igen..:)

Vet inte om du kolla på bilden på mitt plenum så ser du pitot sitter där i inloppent de är ju fastsvetsat ska man ha nån liten ventil som man pillar å ändrar värdet lite?
De verkar annars som de ska lösa sig för övrigt.. eller nåt..:rolleyes:

Hörs!!

/Micke

Hej igen

Jag gjorde en hålborrad gjängstång så det är lätt att flytta intagshålet
upp och ner, sen ser det ut som om du satt pitotröret inne i plenum
efter röret, det är jag inte säker på att det kommer fungera då luften sprids i burken direkt efter röret tar slut, det ska helst vara inne i röret.

Ronny

Hej igen

efter röret, det är jag inte säker på att det kommer fungera då luften sprids i burken direkt efter röret tar slut, det ska helst vara inne i röret.

Ronny

hej
såhär gjorde jag med pitot röret,den ska hamna rakt i den kommande luftströmmen så det e bra om man kan laborera med det lite,innan jag hamnade rätt så var det stor skillnad just vid övergången till laddtryck men försvann helt när det hamnade rätt.
kollar din tråd det ser riktigt fint ut:tummenupp

Bifogat

• HPIM1455.JPG
    HPIM1455.JPG
    135.6 KB · Visningar: 87
  • HPIM1458.JPG
    HPIM1458.JPG
    137.9 KB · Visningar: 98
  • HPIM1463.JPG
    HPIM1463.JPG
    118.2 KB · Visningar: 96
  • HPIM1466.JPG
    HPIM1466.JPG
    114.4 KB · Visningar: 91
Hej igen

Ronny

Nu hajjar jag lite mera om det hela.. hadde ju vart bra å ställt frågan innan så man hadde gjort rätt från början....:)

Ska iaf iväg å få det moddat för nåra tryck uttag till WG och soppa regulatorn så då får man väl ändra det om han bara hinner..

/Micke

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...