blownharley
Medlem
- Gick med
- 2 Mar 2006
- Ort
- Insjön, Dalarna
- Hoj
- Buell 1125 R, Harley Wide Glide, Harley XL1200C, D&G Dragbike
Va nu då, är du anmäld till speed weekend i Funäsdalen?? Är hojen såpass klar??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Va nu då, är du anmäld till speed weekend i Funäsdalen?? Är hojen såpass klar??
Funderar lite på förgasaren, nån som kan tänkas ha koll på när de sitter accpump och hur de blir när det blir trycksättning på den då den sitter på flotörhuset?
För övrigt så är det nog tur man inte e rörmokare, de går trögt me grenröret men de får bli som det blir..
Glömde mäta måttet för anslutningen till luftfiltret på ett 16T nån som har måttet i skallen så jag får kolla om jag hittat nåt filter, hadde tänkt mig ett K&N filter och vart hittar jag ett ASAP?
Fullt ls medvetslös!![]()
Du ska väll köra med cv-förgasare hoppas jag? Där sitter det ju normalt inte accpump.
jo.. De sitter accpump på min å de gör de väl på alla dom senare cv fuggarna på H-D, sitter iaf på min å vet inte om de är nån specialare. Får kolla me den lokala H-D shopen hur de är me den saken annars.
Kolla med Ronny (Rol) han byggde ju turbo på sin.
Jo.. pm'a han förut men fick inget svar..
Ok, där lärde jag mig ngt. Visste ijnte att det var accpump på dom.
Låg nån sån förgasare utan acc pump hos den lokala H-D som jag såg för nåra år sen, kommer dock inte ihåg vad han sa den setat på men jag ska dit i morrn å hämta nåra avgaspackningar så jag ska fråga han då å se om de är en kuggfråga eller nåt..
Vilka avgas ringar kör du me? den tunna, smala å smutta modellen typ Cometic?
Har beställt fel här.. Den passa inte på mitt avgashus, så nu är min fråga om det finns 2 sorter på mitsu 16T aggen?
Den e rostfri å bytes mot nån som har en som passar 7'ans hus eller säljes för vad marklund tar inklusive frakt.
Det sitter på ingångs röret på plenumet, de som sticker upp.. kunde ju naturligtvis ha satt det så de inte syndes.. men men.. svårt när man e borta å får det gjort då hojen inte e på samma ställe.
Den tunna varianten. Köper de flesta motorpackningar/O-ringar/packboxar till hojen från denna firma numer. http://stores.ebay.com/CaTchaPart-Auto
Brukar ofta passa på att köpa 10 eller 25-pack eftersom det är så billigt. Så jag har byggt upp ett litet lager i garaget, så skönt att ha tex en bunt kamkåpspackningar när man testar kammar tex. De har dock inte de stora 4"-topp- och cylinderfotspackningarna min motor kräver, men upp till 3 13/16" borr har de fina MLS-toppackningar.
Hon sätter ofta tillbaks mer än halva frakten på ditt paypal-konto när du beställer flera olika packningar. Hon skickar billigare än vad Ebay beräknar nämligen. Supersnabb, min sista beställning var sist hemma på 3-dar
Här är den packning du ska ha.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Exha...3203236QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories
Den tjocka koniska avgaspackningen är inte bra, den väller lätt in i avgasporten och stryper, hemskt.
Den tunna varianten. Köper de flesta motorpackningar/O-ringar/packboxar till hojen från denna firma numer. http://stores.ebay.com/CaTchaPart-Auto
Brukar ofta passa på att köpa 10 eller 25-pack eftersom det är så billigt. Så jag har byggt upp ett litet lager i garaget, så skönt att ha tex en bunt kamkåpspackningar när man testar kammar tex. De har dock inte de stora 4"-topp- och cylinderfotspackningarna min motor kräver, men upp till 3 13/16" borr har de fina MLS-toppackningar.
Hon sätter ofta tillbaks mer än halva frakten på ditt paypal-konto när du beställer flera olika packningar. Hon skickar billigare än vad Ebay beräknar nämligen. Supersnabb, min sista beställning var sist hemma på 3-dar
Här är den packning du ska ha.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Exha...3203236QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories
Den tjocka koniska avgaspackningen är inte bra, den väller lätt in i avgasporten och stryper, hemskt.
Med risk för att idiotförklara dig.... Det är inte symmetrisk delning på de där flänsarna, bara nästan. har för mig att det var ca 117g 120g 123g mellan hålen. Det är en japansk idiotsäkring mot felaktigt montage. Dvs du kan ha satt den fel o trott att du fått en felaktig fläns.
En stor ursäkt om så inte är fallet![]()
Hej!
Har du rakt eller vinklat avgashus? Båda finns i 7:ans storlek och har olika flänsar. Finns äldre modeller från tidiga 850 och 940 också men dom utesluter vi eftersom dom har en kona och inte pyramidtätning. mvh Micke
Hej!
Har du rakt eller vinklat avgashus? Båda finns i 7:ans storlek och har olika flänsar. Finns äldre modeller från tidiga 850 och 940 också men dom utesluter vi eftersom dom har en kona och inte pyramidtätning. mvh Micke
Tjenare
Tackar för ett trevligt samtal tidigare, och det är ju roligt att det är fler som vågar bli idiotförklarade genom att överladda en amerikansk tvin.
Ett tips är att göra pitotröret justerbart lätt utifrån, så slipper du bli
gråhårig innan du fått vettiga lambdavärden.
Accspumpen e inga problem med överhuvudtaget, och jag tror inte du behöver bestycka om cv förgasaren heller då du justerar lamda med
det fina justerbara pitotröret.
Ring om det är något som man kanske kan hjälpa till med.
Ronny
Det är rakt men pytte diameter.. börjar undra på om jag har fel avgashus.. är ju en 7'a på slutet i nummerserien.. å de e med pyramidtätningen jag har.. nummret e 11589-11810 7 sista siffran e väl storleken?
Men man har väl blivit lurad som vanligt..
Batteriet dog i kameran så jag kan inte visa korten jag tagit..
Hörs!
/Micke
Ja tack själv!! jag lär nog höra av mig igen..
Vet inte om du kolla på bilden på mitt plenum så ser du pitot sitter där i inloppent de är ju fastsvetsat ska man ha nån liten ventil som man pillar å ändrar värdet lite?
De verkar annars som de ska lösa sig för övrigt.. eller nåt..
Hörs!!
/Micke
Hej igen
Jag gjorde en hålborrad gjängstång så det är lätt att flytta intagshålet
upp och ner, sen ser det ut som om du satt pitotröret inne i plenum
efter röret, det är jag inte säker på att det kommer fungera då luften sprids i burken direkt efter röret tar slut, det ska helst vara inne i röret.
Ronny
Hej igen
Jag gjorde en hålborrad gjängstång så det är lätt att flytta intagshålet
upp och ner, sen ser det ut som om du satt pitotröret inne i plenum
efter röret, det är jag inte säker på att det kommer fungera då luften sprids i burken direkt efter röret tar slut, det ska helst vara inne i röret.
Ronny
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |