Byggtråd: Buell Turbo

Snurran ligger här och väntar

Bifogat

• 1DonRoysWildTurboBuell2.jpg
    1DonRoysWildTurboBuell2.jpg
    47.8 KB · Visningar: 202
  • 183824.jpg
    183824.jpg
    45.7 KB · Visningar: 314
Last edited:
Snurran ligger här och väntar

kanoners! kommer förbi nästa gång jag e i sthlm..

Finns dessa IC som färdiga kit till Buell (bilderna)?
Lite fundersam kring placeringen också (luftflöde osv)..

Äger ingen Buell, mest nyfiken..

Filmsnutt med XB12 turbo (rätt torftig)..
http://s65.photobucket.com/albums/h...=view&current=StreetfighterPerformanceInc.flv

Lite info om hojen..
http://www.badweatherbikers.com/buell/messages/32777/206028.html?1150134160

Lycka till med ditt projekt!

Tack!

har iofs sett dom där å vet inte hur de eg funkar.. tack för länkarna å sen regga jag upp mig på de där Forumet me för å kolla lite mera va det fanns.. xb'n i dynon laddar ju inte alls mycket.. 5 psi eller va mätaren visa..

projektet går sakta men lite frammåt..

/yam

Last edited:
Jaha.. Här har det inte hänt så mycket på ett tag, har haft lite bilder tagna som jag lägger upp så länge tills det blir mera gjort vartefter nu.

Hela garaget håller på att byggas om för större ytor osv å det har vart lite fester som gjort att man inte har kunnat gjort nåt men nu är det över å jobb med både garaget å hojj kan fortsättas.

Det som hänt sen sist är ju att det vart lagomt tattig lack på ramen fast man ville väl så nu skiter jag i den biten ett tag framöver dock ska tanken å bakdelen få sig en lite bättre finish än de som vart.

Motorn sitter ihop och är i ramen numera och den kommer väl startas upp framöver, dock ska transkåpa, oljepump å lite sånt där fixas till innan, sen kommer man ju till det roliga å få dit lite överladdnings detaljer me men tänkte besikta den innan så dom inte kan gnälla på det även om jag blitt stoppad nåra gånger utan böter av farbror blå.. :)

Sugen å mecka är man då nu så de kommer nog hända en del framöver..:yoparty

Bifogat

• CIMG0015.JPG
    CIMG0015.JPG
    113.3 KB · Visningar: 153
  • CIMG0004.JPG
    CIMG0004.JPG
    111.6 KB · Visningar: 154
  • PICT0002.JPG
    PICT0002.JPG
    100.5 KB · Visningar: 167
  • CIMG0012.JPG
    CIMG0012.JPG
    120.3 KB · Visningar: 145
Har väl inte gjort så mycket på själva hojjen mer än flyttat runt den lite.. Lite matrial e betällt iaf och själva hojjen ska meckas ihop å startas upp ganska omgående bara själva meck garaget e klart me ombyggnad som dragit ut på tiden lite som vanligt:huvet

tog ett par bilder iaf..

Bifogat

• CIMG0476.JPG
    CIMG0476.JPG
    123.6 KB · Visningar: 174
  • CIMG0478.JPG
    CIMG0478.JPG
    115.4 KB · Visningar: 171
Har väl inte gjort så mycket på själva hojjen mer än flyttat runt den lite.. Lite matrial e betällt iaf och själva hojjen ska meckas ihop å startas upp ganska omgående bara själva meck garaget e klart me ombyggnad som dragit ut på tiden lite som vanligt:huvet

tog ett par bilder iaf..

Skit i turbon. Satsa på en S&S stroker-vev på 5" och 3 5/8 cyllar istället. 103" eller 1690 cc :D

3035.jpg

....Sen får du byta koppling :D

Last edited:
Hahaha!!!:D

VA faen!! Då måste jag ju ha ett riktigt vevhus me då jag såg ett häromveckan som va borrat för 3 13/16 cyllar, de va ju knappt nåt kvar!! e impad över att det håller ihop en stund iaf me sånt. :)

Turbo ska det va iaf just nu å på denna hoj å nästa projekt me. Så deså!! :)

Last edited:
Hahaha!!!:D

VA faen!! Då måste jag ju ha ett riktigt vevhus me då jag såg ett häromveckan som va borrat för 3 13/16 cyllar, de va ju knappt nåt kvar!! e impad över att det håller ihop en stund iaf me sånt. :)

Turbo ska det va iaf just nu å på denna hoj å nästa projekt me. Så deså!! :)

Men det här är "bara" 3 5/8 borr. Inte så farligt :D
Kittet är för OEM Harley-block

Last edited:
3 5/8.. hmm.. ja då finns det lite å lägga packningen på iaf :)

Ja man måste kunna lita på blocket, iaf om man ska ligga med huvvet så här nära sin sportstermotor :D
Jäddra vad fint ljud det är i sportster-/buellmaskinerna , har nästan glömt bort så här mitt i vintern :yoparty

[YOUTUBE-ID]j_ltDoWIrkc&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Ja man måste kunna lita på blocket, iaf om man ska ligga med huvvet så här nära sin sportstermotor :D
Jäddra vad fint ljud det är i sportster-/buellmaskinerna , har nästan glömt bort så här mitt i vintern :yoparty

[YOUTUBE-ID]j_ltDoWIrkc&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Det där är riktigt sinnessjukt, det är alltså det man gör när man tycker att skorpionjonglering ståendes i en hajtank känns ospännande?

Ja dom e galna en del.. hahaha..

Men det är fränt när han accar iväg, man hör att det gärna vill spinna på saltet på dom första växlarna..

När man ser sånt här så blir man bara mera impad över hur Burt Munro kom iväg på sin indian me avtäljda däck.. :)

Finns dessa IC som färdiga kit till Buell (bilderna)?
Lite fundersam kring placeringen också (luftflöde osv)..

Äger ingen Buell, mest nyfiken..

Filmsnutt med XB12 turbo (rätt torftig)..
http://s65.photobucket.com/albums/h...=view&current=StreetfighterPerformanceInc.flv

Lite info om hojen..
http://www.badweatherbikers.com/buell/messages/32777/206028.html?1150134160

Lycka till med ditt projekt!

Det där såg faktist helt rätt ut i min bok.. Så skulle jag gärna placerat ic och turbo på Bulle.. Enda nackdelen är att turbon är lite väl lång ifrån cylindrarna men det kommer bli snabbt uppspol så det räcker ändå och snygg placering:tummenupp
ps jag råkar ha just ett sådant ic paket! DVS endast kylaren då!! Tror att den har väldigt lika mått som den på bilden och är helt gjord i aluminium

meckat lite igen..

Ja de går ju sakta å så här me saker å ting, men nu är det iaf full fart me skruvandet.

Har fått lite hjälp med å göra ett plenum och fått gavlar gjorda på ic'n, har börjat me å göra ett grenrör själv vilket inte verkar vara helt enkelt som var det första jag lärde mig, nån som har nummret till Mario Bros?:)

tog nåra kort så man kanske kan få nåra komentarer:)

Bifogat

• CIMG0891.jpg
    CIMG0891.jpg
    191.4 KB · Visningar: 156
  • CIMG0892.jpg
    CIMG0892.jpg
    218.1 KB · Visningar: 147
  • CIMG0893.jpg
    CIMG0893.jpg
    144 KB · Visningar: 147
  • CIMG0895.jpg
    CIMG0895.jpg
    165 KB · Visningar: 147
  • CIMG0899.jpg
    CIMG0899.jpg
    198 KB · Visningar: 130
Ja de går ju sakta å så här me saker å ting, men nu är det iaf full fart me skruvandet.

Har fått lite hjälp med å göra ett plenum och fått gavlar gjorda på ic'n, har börjat me å göra ett grenrör själv vilket inte verkar vara helt enkelt som var det första jag lärde mig, nån som har nummret till Mario Bros?:)

tog nåra kort så man kanske kan få nåra komentarer:)

Tjusigt! Nu har det hänt lite! :tummenupp
Var ska pitot-röret sitta?

Tjusigt! Nu har det hänt lite! :tummenupp
Var ska pitot-röret sitta?

Det sitter på ingångs röret på plenumet, de som sticker upp.. kunde ju naturligtvis ha satt det så de inte syndes.. men men.. svårt när man e borta å får det gjort då hojen inte e på samma ställe.

Bifogat

• CIMG0898.jpg
    CIMG0898.jpg
    102.9 KB · Visningar: 138
Det sitter på ingångs röret på plenumet, de som sticker upp.. kunde ju naturligtvis ha satt det så de inte syndes.. men men.. svårt när man e borta å får det gjort då hojen inte e på samma ställe.

Aha, jag misstänkte att det var den nippeln som var till pitotröret.
Det är ballare att visa tekniken men arrangera den så att den tål att tittas på tycker jag. Med snygg slang på den där nippeln så är det ju ballare än ngt dolt uttag tycker jag.

Jo.. de blir så framöver.. men just nu är det fokus på att de ska funka.. får ta det lite pö om pö vartefter bara de funkar som de ska..

Jo.. de blir så framöver.. men just nu är det fokus på att de ska funka.. får ta det lite pö om pö vartefter bara de funkar som de ska..

Jag gillar extern teknik framför intern. Det är ingen slump att många på perrongen tycker att ett ånglok är en ballare maskin att kolla på än ett X2000, ett ånglok är en extern maskin. Röramsbueller är ju lite hotrod dessutom.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman