Bygga om honda cr250R 85a, till hoj!

Första tanken när jag läst tråden och när jag såg bilderna: Herre gud!

Detta ska följas med stort intresse!

får du ihop den :näsblod

köpa verkstadshandbok kanske :D

Jag fick med en verkstadshandbok här e bild på den :)

Har jag inte fel så e Styrkronan den delen som håller fast i stötdämparna, kan döpa de till styrkroneramdel i stället :D

Ja du man kan la säja så här 4000 :tungan

Så vad han jag med igår? hum rensa motorn på alla delar eller de som fanns kvar i motorn så den blev lättare, väger ju några kg ju o lyfta när man försöker passa in den i ramen, fick kapa bort lite av ramen för o göra plats för toppen :) men nu sitter motorn i tillfäliga övre fästen, ska ficksa 2 undre fästen idag, då kan man vända hojen tilbaka på hjulen :)

Blev lite små retsamt igår nä jag plocka ihop toppen o såg att ett knaster fattades, allt annat fanns till toppen, så vad köper man 1 ynka knaster, någon som vet?

Bifogat

• DSC00449.JPG
    DSC00449.JPG
    68.4 KB · Visningar: 137
  • DSC00474.JPG
    DSC00474.JPG
    57.8 KB · Visningar: 325
  • DSC00486.JPG
    DSC00486.JPG
    66.7 KB · Visningar: 477
tycker inte att du ska byta till kortare gaffel, bygg en ordentlig dräpar motard istället!

Jag fick med en verkstadshandbok här e bild på den :)

Har jag inte fel så e Styrkronan den delen som håller fast i stötdämparna, kan döpa de till styrkroneramdel i stället :D

Ja du man kan la säja så här 4000 :tungan

Så vad han jag med igår? hum rensa motorn på alla delar eller de som fanns kvar i motorn så den blev lättare, väger ju några kg ju o lyfta när man försöker passa in den i ramen, fick kapa bort lite av ramen för o göra plats för toppen :) men nu sitter motorn i tillfäliga övre fästen, ska ficksa 2 undre fästen idag, då kan man vända hojen tilbaka på hjulen :)

Blev lite små retsamt igår nä jag plocka ihop toppen o såg att ett knaster fattades, allt annat fanns till toppen, så vad köper man 1 ynka knaster, någon som vet?

:D
Måste bara säga: Helt underbart sjukt bygge!
Hoppas verkligen att du inte tröttnar och att du får ihop den så det i alla fall går att provköra, ser ut som om det kan bli rätt hysteriskt :)

En fråga bara, har du tänkt att besiktiga den som amatörbygge eller skippar du dom detaljerna :)

/Danne

:D
Måste bara säga: Helt underbart sjukt bygge!
Hoppas verkligen att du inte tröttnar och att du får ihop den så det i alla fall går att provköra, ser ut som om det kan bli rätt hysteriskt :)

En fråga bara, har du tänkt att besiktiga den som amatörbygge eller skippar du dom detaljerna :)

/Danne

Jo jag vet lite små sjukt bygge, motorn e nästan störe en vad hojen e hehe :D jo jag hoppas den blir hysterisk när den e klar.

Nä jag brukar inte tröttna i första taget, så fort jag får ihop motorn så ska jag prov starta motorn i allfall, men behöver först ett collet eller knaster till ventilen då, annars får jag bygga mig ett eget knaster, men vill gå säkra vägen o köpa ett hälst, man vill ju inte ha ventilsallad när man närmar sig 10000 :D

Jag får se hur de blir med bes om jag ska bes den för amatörbygge eller inte, men de märker jag när jag e klar med bygget, divs om jag vill sälja den så e den värd mer reggad ju :)

Ska no bli film okså så småningom, måste bara filma så jag kan jämföra med föra motorn på så där 40hk, så ska man se skildnaden hur hysterisk denna motorn bli :yoparty

Så nu har man ficksat med kedjan så man har fått allt o driva :) har äntligen fått den på rätt köl nu o tagit några kort :tungan

Bifogat

• DSC00507.JPG
    DSC00507.JPG
    41.7 KB · Visningar: 332
  • DSC00509.JPG
    DSC00509.JPG
    114.2 KB · Visningar: 369
  • DSC00512.JPG
    DSC00512.JPG
    123.3 KB · Visningar: 615
Last edited:
Ja men då löper den här dagen mot sitt slut men han montera ihop motorn o ta några kort en då :P

Bifogat

• DSC00518.JPG
    DSC00518.JPG
    75.9 KB · Visningar: 330
  • DSC00522.JPG
    DSC00522.JPG
    89.2 KB · Visningar: 290
  • DSC00526.JPG
    DSC00526.JPG
    87.9 KB · Visningar: 729
Så jävla dunder cool pryl!:tummenupp
Antar att du ska fixa ett rör framför motorn så du får stabilitet där, annars kommer det aldrig att hålla om det ser ut som det gör nu.
Tycker helt klart att du ska skippa själva racing stuket och som jag tidigare sagt, köra stenhårt på motard temat.

Du var mig en galen jävel!! :va

Ja men då löper den här dagen mot sitt slut men han montera ihop motorn o ta några kort en då :P

Ser riktigt fulsnygg ut. Tar inte framhjulet i motorn när den gaffeln komprimeras? Varför inte sätta motorn högre i ramen och få en bättre nedläggningsvinkel?

vart ska kylarn sitta :va bakom nånstans?

Om du får liv i hojen så måste du filma första rundan och lägga upp här. Stenhårt bygge :)
Bomber Magazine, ni måste göra ett reportage:yoparty Det här bara måste förevigas.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti