Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eller varför inte bygga så här
bara jag som tänker på MadMax?
Vilken hjulbas har besten?
Ser ut som whieeliemachine -07![]()
Vet ej vilken hjulbas den kommer ha, de får jag mätta på sen när ramen e färdigsvetsad o bytt till antingen 16-17 fram o 17 bak hjul, nu sitter de 18 runt om.
Ja jag ska ha luftburk på hojen men kommer inte få plats med org burken har jag insätt, eller om jag tar bort mitten kråkan över motorn o en bit på stötdämpar fästet så får jag plats med den gö bra, men vill hälst behålla fågelpinnen till ram i mitten, funderar o bygga mig ett eget pleniyum (luftburk) som får plats under fågelpinnen, har redan måttat o har rätt bra plats tycker jagfrån förgasaren till ram mellan 5-6cm, annars gör jag mera plats när jag ändå e i gång med kap trissan
![]()
Jag tänkte på en sak med min ram på vikten på 67kg utan motor, denna motorn väger ju bara max 35-50kg ju, orkar man lyfta den o lyfta på den med handkraft så måste den ändå vara rätt lätt så de e ju bara räkna = 117kg e jag uppe i om motorn väger 50kg, väger den bara 33kg så e jag nere i 100 ynka kg, så jag tror den kommer gå rätt bra när den e klarmen måste bytta till bredare kedja om jag ska kuna köra fullt utan o dra av kedjan de första jag gör
drog ju av kedjan med org motorn på knapt 40hk ju, undra hur de går med 145hk mer
![]()
några 100 kg väger den ej klar..
kanske runt 130++ minst skulle jag tippa.
om du inte lägger på en massa onödigt krafs.
Hänt idag: Jag fick T-stifterna o klämde i dom i motorn o kopla in elsystem o dylik o drog i gång retan, brumm brumm går gött på tomgång men vid minsta beröring av gasen så blödrar o spotar den soppa bakot en massa innan den dör, undra om felet ligger i att jag ingen luftburk har?
Spelade även in starten, blev inget bra men de fungerar![]()
Spelade även in starten, blev inget bra men de fungerar![]()
lägg upp den så vi får se eller höra!?
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti