codde
Eddie Riders MC Munkewalley
Vart f-n är Bullysmile när man som bäst behöver honom?![]()
jobbar antagligen.......han lär säker dyka upp och lägga en fyndig kommentar.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag tar åt mig, och tolkar det som att du anser att jag är inskränkt och inte har icke-svenska vänner, vilket är så fel det kan bli.Absolut.
Du vill alltså minska utanförskapen för utlänningarna genom att hindra dem från att prata sitt eget språk med landskamrater som gör att de känner sig mindre utanför?
Jag tror du har stört fel att det byggs upp en vi-och-dem-känsla. Vi har säkert 30+ nationaliteter här på jobbet och det finns ingen vi-och-dem. Jag tror vi-och-dem-känslorna snarare har med inskränkta personer som flera här i tråden som inte vågar vara vän med icke-svenskar. Som vanligt är det (fattigt, både ekonomiskt och etiskt) folk som är minst världsvana som är mest kritiska till att vistas bland blandade nationaliteter.
Återinför inte-gilla-knappen nu!
Ja, det kanske inte skulle skada om greker pratade med turkar, spanjorer med fransmän och tyskar med libaneser, istället för att folk sitter i klunger efter ursprungsland och förtalar dom andra grupperna på ett annat språk.
Att man pratar svenska med passagerarna är en sak. Att prata annat språk med kollegerna är en helt annan sak.
Så det ena förhindrar det andra? Bara för att man pratar inbördes språk så baktalar man andra nationaliteter? Snacka om att vara inskränkt!!
Då skulle jag intala mig att alla kineser/indier/pakistanier/svenskar, som lunchar ihop ibland i klungor, baktalar alla andra nationaliteter här på jobbet?
Det är så man tar sig för pannan..
Vad händer med den enda, låt säga, kosovo-albanen bland ett tiotal turk-bulgarer eller viseversa tror du?
I tjänst i matsalen?
Ihjälslagen? Mobbad? Utbuad?
Eller välkomnad som vilken person som helst?
Här på jobbet finns flertalet pakistanier och indier som jobbar eller är bekanta på jobbet som umgås sinsemellan som vilka som helst. De borde stycka varandra levande, men de verkar inte göra det... konstigt va?
Ja, även i matsalen. Jag ser det inte som något konstigt krav att prata svenska i sverige... i tjänst dessutom. Precis som att det inte är konstigt att man på vissa arbetsplatser tvingas följa en dresscode.
Det hade varit en annan femma om kravet hade varit något obskyrt som att företaget inte tillät något annat än griskkött i matsalen...
Du kan tro vad du vill, det är folkgrupper med starka motsättningar mot varandra och skitsnacket flödar.
Jag har jobbat på såna arbetsplatser, knytnävsuppgörelser folkgrupper emellan var inte ovanligt.
Men det kanske bara var Libaneser med Libanesgenen som pratade ut?
Jag tar åt mig, och tolkar det som att du anser att jag är inskränkt och inte har icke-svenska vänner, vilket är så fel det kan bli.
Jag ser det, uppenbarligen, precis tvärs om. Om man har ett bord med turkar, ett med greker, ett med araber, ett med fransmän, ett med finnar och ett med svenskar så tror jag knappast man kommer att knyta band mellan borden, om alla håller på sitt bord och sitt språk.
Har du lärt dig ett annat språk för att kunna prata med kollegor som inte vill prata svenska på jobbet?
Du är INTE I TJÄNST när du är på lunch. Att ha en policy för språk eller kläder kan man ha, men ingen arbetsgivare kan tvinga dig juridiskt att följa den då det skulle vara diskriminering. Vill du ha din favvo-WT-tshirt på styrelsemötet så kan inte arbetegivaren säga ngt om det. Dock behöver de inte gilla det.
Om ni tror ni vinner något på att lagstadga för den typen av regler så är ni ute på farligt vatten..
Träffas dom mer än 30min/dag?
Vem har talat om lagstadgning?
Det går utmärkt att införa policykrav på svenska.
Det går alldeles utmärkt att kicka personer som vägrar följa policyn.
Nej du är inte diskriminerad.
Ja, det kanske inte skulle skada om greker pratade med turkar, spanjorer med fransmän och tyskar med libaneser, istället för att folk sitter i klunger efter ursprungsland och förtalar dom andra grupperna på ett annat språk.
Nej, jag har har lärt mig av hur det ser ut i samhället. Olika grupper blandar sig sällan självmant med varandra. Har man dessutom en språkbarriär så blir det absolut inte enklare.Men du tror väl inte på fullt allvar att olika etniska grupper inte pratar med andra folkslag?! Bara för att det lunchar ihop betyder det väl inte att en X inte kan fika med 3 Y:are?!
Du är inskränkt i ditt sätt att se på integration.
Finns det en maximal tidsgräns för hur länge man tolererar varandra innan man börjar tugga på varandra?
Finns det en maximal tidsgräns för hur länge man tolererar varandra innan man börjar tugga på varandra?
Om du tvingas ha vissa kläder är du diskriminerad enligt svensk lag. Ett utmärkt exempel på detta är debatten om burkan.
Men du tror väl inte på fullt allvar att olika etniska grupper inte pratar med andra folkslag?! Bara för att det lunchar ihop betyder det väl inte att en X inte kan fika med 3 Y:are?!
Du är inskränkt i ditt sätt att se på integration.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |