Burka på skolan!!!!

Chrille skrev:
Om ungarna är fostrade att klä sig som om de jobbar med sexhandel så är det ju självklart att de vill ha det så och upplever det som ett fritt val.

Klädesplaggen är inget problem i sammanhangen utan snarare vad de står för, vare sig det är burka eller korta tajta toppar.

Problemen ligger i värderingar, vare sig det är muslimsk fundamentalism eller korkad tuggummi-pops objektifiering av unga tjejers kroppar....

Skillnaden är dock att dagens svenska tugummituggande 14-åriga Spearswannabees oftast inte hotas med stryk av de människor som borde älska dem mest oavsett vilken klädstil de väljer. Observera att jag sa oftast, det finns naturligtvis undantag både hos svenskar och invadrare.

Jag har inget emot Burka, vill folk ha det så får dom väl det för mig. Men jag tvivlar på att det i de flesta fall är av det vi i västvärlden definierar som fritt val.

eisbaer skrev:
Är det någon skillnad på att ta seden dit man kommer beroende på vilket land man ska till? Du skriver att du tar seden dit genom att acceptera deras burkhor, du tar inte seden genom att klä dig som de gör.. Om du drar med dig din brud till mellanöstern så accepterar du deras seder och tvingar henne att ha burkha. Visst?
åker jag dit e det som turist, dom är inte här som turister först o främst, för det andra så går inte alla med burka i deras länder heller, utan det e bara dom riktigt förtryckta kvinnorna som gör det. Det sägs att dom bär det för att mannen skall inte se dom som kvinna utan acceptera dom som en individ, fast egentligen är det bara den svartsjuke mannens påhitt för att andra inte skall ha begär efter hans kvinna!!!!!!!

Diversion skrev:
Skillnaden är dock att dagens svenska tugummituggande 14-åriga Spearswannabees oftast inte hotas med stryk av de människor som borde älska dem mest oavsett vilken klädstil de väljer. Observera att jag sa oftast, det finns naturligtvis undantag både hos svenskar och invadrare.

Jag har inget emot Burka, vill folk ha det så får dom väl det för mig. Men jag tvivlar på att det i de flesta fall är av det vi i västvärlden definierar som fritt val.

Jag håller egentligen med dig här men det alla missar är de aktuella tjejernas ålder. Det är gymnasietjejer vi snackar om. Förbjud burka i grundskolan då? I grund o botten är vi ju överens om att UNGA tjejer inte ska tvingas. Problemet är ju bara att unga tjejer blir vuxna någon gång.

Diversion skrev:

:tummenupp
Orkar inte argumentera mer nu...

Ravetrancer skrev:
åker jag dit e det som turist, dom är inte här som turister först o främst, för det andra så går inte alla med burka i deras länder heller, utan det e bara dom riktigt förtryckta kvinnorna som gör det. Det sägs att dom bär det för att mannen skall inte se dom som kvinna utan acceptera dom som en individ, fast egentligen är det bara den svartsjuke mannens påhitt för att andra inte skall ha begär efter hans kvinna!!!!!!!

Sant, vi har inte så många burkhaklädda turrister här =)

tycker att alla människor i världen skall visa sina ansikten när dom träffar andra människor, så enkelt e det......=)

Känns trevligare så.

Out_Spinner skrev:
Det är ofta man får höra ordet rasist. Jag tror inte alls på det här med att blanda hela jordklotet till en enda stor gryta...

Det är skillnad på nationalism och rasism.
Jag skiter i beteckningen men grumligheten går inte att ta miste på. Begriper du ens vad det är du säger?

Edit: Rejvis är ett jävla blattesvin som snor våra... Eh, jag menar era, brudar :D

Last edited:
Chrille skrev:
Jag är inte omöjlig. Jag väntar hoppfullt på att få lära känna en nationalist som jag inte klassar som rasist efter ett par timmars diskusion.

Om att vara Nationalist betyde att "Jag älskar detta land trots mindre skavanker, Och att Jag tycker att vi rent ekonomiskt borde agera mer företagsamt emot andra länder i affärsfrågor i stället för -oj ska lilla vi göra Jasaffärer med sydafrika och dessutom betala för det? visst bara lilla vi får vara med och märkas i omvärlden." så är Jag den du söker. :hej

Det låter som att många här (inte alla dock) säger i princip samma sak. en sådan allvarlig fråga som denna har svårt att komma någon igentlig vart på ett forum då där ironi och dyl helt försvinner.

Kör hoj i stället och var rädda om varran! :tummenupp

eisbaer skrev:
Sant, vi har inte så många burkhaklädda turrister här =)
Har svårt att tänka mig nån som skulle flytta dit först o främst för att bosätta sig där, alltså inte turist och inte genom arbete. Sen vet jag inget land där alla kvinnor bär burkha......så då kan man välja. Men i ett västland som Sverige så tycker jag att burka är fel, jag tycker människor skall kunna visa sitt ansikte då det är ett ansikte man pratar till när man konverserar. Det har inget med sex att görs. Jag menar det kan finnas ett par jävligt snygga ögon som tittar på en genom burkan, och man kan ändå fantisera om denna person sexuellt om man vill. Vad e det dom säger, ju mer kläder på desto mer fantasier om hur det ser ut utan kläder :)

Bingo skrev:
Jag skiter i beteckningen men grumligheten går inte att ta miste på. Begriper du ens vad det är du säger?

Edit: Rejvis är ett jävla blattesvin som snor våra... Eh, jag menar era, brudar :D
YEAH :rock och det har ju vart mer än en svensk pingla :)

fast jag har ju delat med mig av blattebrudarna då jag inte gillar dom så mycket förutom som ett one night stand :)

Hmm undrar om jag varit tvungen att bära sån där burka om jag
kommit till deras land och gått i deras skola....eller hade dom accpeterat
att jag gick klädd som vi gör här i Sverige :confused: :rolleyes:

MBGIRL skrev:
Hmm undrar om jag varit tvungen att bära sån där burka om jag
kommit till deras land och gått i deras skola....eller hade dom accpeterat
att jag gick klädd som vi gör här i Sverige :confused: :rolleyes:
alla har inte burkha i deras länder så det hade vart ok om du inte hade nån,,,,=)

Ravetrancer skrev:
han e alltid präktig den där snorslafs......
Jag säger bara, klä av dom skiten för helvete, jag vill inte bara se ett par ögon komma glidande, dom ser ju för fan ut som sorgliga jävla spöken. Hade det vart jag som såg dom på skolgården hade jag lätt dratt av dom skiten, vem vet, dom kanske har string på sig under????

När man ser en människa så e det ansiktet man vill se, resten av kroppen kan dom dölja så mycket dom vill, men för helvete visa ansiktet!!!!!!!!!!!!!!!!!! Grispack!!!!!!!!!!! Fan va ävcklad jag blir, måste ju vara äckligt o äta i samma matsal med dom där jävla svinen!!!!!!

Snorslafs? Den var ny.
Hellre präktig än full av skit.

Ravetrancer skrev:
alla har inte burkha i deras länder så det hade vart ok om du inte hade nån,,,,=)

Då kanske vi osså borde acceptera det.

Men hur blir det om en tjej med burka vill köra bil?
Hon har inte direkt så bra syn genom en sån ser det iaf inte ut som :va

Chrille skrev:
Det gamla vanliga. Blattar som snor våra brudar och slåss på stan. Beror enbart på kulturkrockar och inte ett dugg på de samhällsklasser vi sorterar in de olika kulturerna i. Fattaruväl dit jälaas! :finger
Du verkar ju inte ens försöka förstå vad jag menar. Tror du att jag går runt och kallar folk för blattar? Tror du att jag ser ner på någon hudfärg? NEJ DET GÖR JAG ABSOLUT INTE! :mad: Jag har bekanta med andra hudfärger precis som de flesta andra! Och inte fan ser jag mig som bättre än vad dom är!

Det är nog ingen idee att ta den här diskussionen längre. Jag lyckas inte förklara detta så som det är menat.

MBGIRL skrev:
Då kanske vi osså borde acceptera det.

Men hur blir det om en tjej med burka vill köra bil?
Hon har inte direkt så bra syn genom en sån ser det iaf inte ut som :va
tycker inte vi skall behöva acceptera det i ett land som aldrig haft det innan.
Kanske borde dom acceptera det att dom kommit till ett nytt land där dte inte bärs burka och acceptera det.

Out_Spinner skrev:
Du verkar ju inte ens försöka förstå vad jag menar. Tror du att jag går runt och kallar folk för blattar? Tror du att jag ser ner på någon hudfärg? NEJ DET GÖR JAG ABSOLUT INTE! :mad: Jag har bekanta med andra hudfärger precis som de flesta andra! Och inte fan ser jag mig som bättre än vad dom är!

Det är nog ingen idee att ta den här diskussionen längre. Jag lyckas inte förklara detta så som det är menat.

Bättre kan du. Jag är fortfarande inte upplyst.

gladh

Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...