Burka på skolan!!!!

Gulsnabbtrajja skrev:
Eru dum på riktigt. Vad händer om du inte skriver dit nåt namn alls då? Måste väl vara bättre än urkundsförfalskning. Jag tror du tar det där lite väl allvarligt.
Jag tvivlar faktiskt på att det där sorterar under urkundsförfalskning :D Mavve kan ju inte göra så mycket mer med urkunden (rabattkupongen) än att skicka in den med sin kassaredovisning.

Goodstuff skrev:
Ankan --> Mycket väl formulerat, fast du har fel på en punkt och det är att det är Rejvfjantens rätt att dra av dem kläderna för han vill se om de har stringtrosor under. Annars bang on target.

Vid ny genomläsning av mitt inlägg kan jag faktiskt inte se att jag påstått att det skulle vara rätt att dra av någon kläderna, eller ens hävdat något som kan tolkas så. Möjligen är jag blind för egen text. Om något jag påstått kan tolkas på det viset, ber jag om ursäkt för det har definitivt inte varit min mening.

Intresant diskussion det här, med tanke på att det handlade om s.k. Niqab :er och inte Burkor, men som vanligt så har jag väl missat nån poäng :confused: eller bara är för mycket av en :mattias.

Det kan ju faktiskt vara så, som det stod i GT/Expressen, att tjejerna valt det av egen vilja... och att det är modern som bestämmer i familjen.

Fast sen kan man ju fråga sig vad t.ex. slöjor och dylika plagg innebär, och hur när de bör bäras, något som bl.a. en ordförande för internationella kommittén för försvaret av iranska kvinnors rättigheter gjort i Göteborgs-Posten. I denna insändare påpekas bl.a. att "Slöjan är ingen klädsel..." samt att kvinnans sexualitet måste döljas för mannen inte kan kontrollera sin... F.ö. liknade väl denna diskussionen den om poliser m.fl. ska få ha slöjor, d.v.s. sammanblandning av religion och offentlig representation.

Dessutom är den väl idag lika död :o

/F.

Gulsnabbtrajja skrev:
Eru dum på riktigt. Vad händer om du inte skriver dit nåt namn alls då? Måste väl vara bättre än urkundsförfalskning. Jag tror du tar det där lite väl allvarligt.

Nej. Är du dum på riktigt, alltså inte på låtsas?
Det räcker med ett namn på kupongen. Folk kan heta vad som helst och då kan man ju skriva vad som helst. Helt omöjligt att spåra.
Det räcker alltså att skriva Tom tex. för att den skall vara giltig.
Du borde handla lite oftare på Hemglass :whip

750RR

Om de får tillåtelse att ha sånt lakan på sig i skolan så tror jag att jag ska samla ihop ett gäng i skolan o ha full utrusning på oss o hjälm me svart visir o gå om kring me de..
Om de e nån som klagar så säger vi bara att de e är mcguden som säger att vi ska ha de så :bow

AleX skrev:
Om de får tillåtelse att ha sånt lakan på sig i skolan så tror jag att jag ska samla ihop ett gäng i skolan o ha full utrusning på oss o hjälm me svart visir o gå om kring me de..
Om de e nån som klagar så säger vi bara att de e är mcguden som säger att vi ska ha de så :bow

Ja egentligen, vad skulle de säga?

AleX skrev:

I do command U, always wear full equipment wherever U go :rock

/mcguden Mavve

Teo skrev:
Ja egentligen, vad skulle de säga?
Tja, att man är dum i huvudet som sitter med skinnställ, stövlar och handskar på inomhus :D Det är ju ganska varma plagg.

Bingo skrev:
Tja, att man är dum i huvudet som sitter med skinnställ, stövlar och handskar på inomhus :D Det är ju ganska varma plagg.

Man fick inte ens ha en huvudbonad i klassen när jag växte upp....

Fick nyckelringen nyss, tack så hjärtligt :hej

750RR

maverick_750rr skrev:

750RR

Japp. Samma här.

Tycker fortfarande det ser löjligt/töntigt ut med folk som har på sig (ylle-)mössa inomhus och/eller då det är varmt ute :jisses

/F.

maverick_750rr skrev:

Fick nyckelringen nyss, tack så hjärtligt :hej

750RR
:hej Hoppas du gillar den, kawboy :D

Detta är att burka och mer motorsport i skolan kan ju inte vara fel....

Bifogat

• 2809start.jpg
    2809start.jpg
    124.6 KB · Visningar: 77
Foggy skrev:
Japp. Samma här.

Tycker fortfarande det ser löjligt/töntigt ut med folk som har på sig (ylle-)mössa inomhus och/eller då det är varmt ute :jisses

/F.

Kul egentligen. Hatar o mössor inomhus är än idag svårsmält, men kepsar får varenda jäkel med ful frisyr eller begynnande måne använda inomhus utan att någon tittar snett på dom :confused:

kawafreak skrev:
Detta är att burka och mer motorsport i skolan kan ju inte vara fel....
Vilken fin värld vi skulle kunna få - tjejerna går klädda i Burka (den äkta varianten, se ovan) och killarna burkar. mmmmmm... :öl

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman