BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Använder ni original bromsbelägg eller rekommenderar ni något annat? Dags för mig att byta snart!

Original eller Carbon Lorain (CL Brakes) XBK5.

Racebelägg om du är riktigt snabb med de är dyra så in i h-vete och du har ingen nytta av dem om du inte rejsar fort. Finns lite olika märken, kommer inte ihåg någon speciell nu men du får svar i raceforumet om du är sugen.
 

Nirre1

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2011
Ort
Malmö
Hoj
s1000rr
Original eller Carbon Lorain (CL Brakes) XBK5.

Racebelägg om du är riktigt snabb med de är dyra så in i h-vete och du har ingen nytta av dem om du inte rejsar fort. Finns lite olika märken, kommer inte ihåg någon speciell nu men du får svar i raceforumet om du är sugen.


Nej jag är långt ifrån snabb, så det blir original. Var beställer ni från?
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Original eller Carbon Lorain (CL Brakes) XBK5.

Racebelägg om du är riktigt snabb med de är dyra så in i h-vete och du har ingen nytta av dem om du inte rejsar fort. Finns lite olika märken, kommer inte ihåg någon speciell nu men du får svar i raceforumet om du är sugen.

På tal om bromsar, gjorde du något med dina för att få bättre känsla i handtaget? Finns det stålspunna slangar som inte tar bort ABS:en?

Och vad tycker ni man ska satsa på för skivor, original, Galfer Wave, Lucas eller något annat? Jag är ingen racer, behöver grejer som håller snarare än ger 5% mer bromsverkan.
 
Last edited:

Killersnail

En hal typ
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sthlm, Norr
Hoj
S1000RR
Hej Boys,

Är nu tillbaka i träsket igen. Köpte en ny 12a, fick den i början på månaden, en underbar hoj men var f.. är värmen, har lyckats gnugga 60 mil men har 1:a serven på fredag så jag hoppas på bättring, någon som kan hjälpa till :)
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Hej Boys,

Är nu tillbaka i träsket igen. Köpte en ny 12a, fick den i början på månaden, en underbar hoj men var f.. är värmen, har lyckats gnugga 60 mil men har 1:a serven på fredag så jag hoppas på bättring, någon som kan hjälpa till :)

Med vädret? Prova att offra något...

Grattis till en kanonhoj, bara liiiite avis! :)
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Och vad tycker ni man ska satsa på för skivor, original, Galfer Wave, Lucas eller något annat? Jag är ingen racer, behöver grejer som håller snarare än ger 5% mer bromsverkan.

Jag svarar mig själv efter lite efterforskning. Verkar som att originalskivorna inte är något vidare för banåka, både Mugello och Hockenheim är rätt hårda på bromsarna så säkert därför som mina slagit sig. Vidare fanns det en tråd på s1000rrforum.com med folk som haft problem med Galfer Wave, verkar inte så stabilt. Återstår gör då Brembos High Performance skivor som verkar vara bra skit men kostar 500-600 euro för ett set. Jag har skickat iväg lite frågor om ABS, ABE osv. så får vi se vad återförsäljaren säger.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Jag fick precis svar från Holroyd/Race-Tech att de tycker inte deras värmare är lämpliga för gatdäck eftersom termostaten är satt för högt. Jag nämnde vilka däck jag har men de sa inget speciellt om däcken.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Var beställer/köper ni belägg?

Direkt i butik hittills.

För att undvika missförstånd från mitt tidigare inlägg: CL XBK5 är inte rena racebelägg, utan motsvarar orginal. Dessa finns lite överallt så kolla hur de ligger i pris i jämförelse med originalbeläggen.

P
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Hej Boys,

Är nu tillbaka i träsket igen. Köpte en ny 12a, fick den i början på månaden, en underbar hoj men var f.. är värmen, har lyckats gnugga 60 mil men har 1:a serven på fredag så jag hoppas på bättring, någon som kan hjälpa till :)

Hittade den här för att värma upp asfalten i kurvorna hemma. Ska vi dela på den?

381483.png
 

Nirre1

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2011
Ort
Malmö
Hoj
s1000rr
Direkt i butik hittills.

För att undvika missförstånd från mitt tidigare inlägg: CL XBK5 är inte rena racebelägg, utan motsvarar orginal. Dessa finns lite överallt så kolla hur de ligger i pris i jämförelse med originalbeläggen.

P


Ska göra det, 1900 ville dom ha för original :zpy
 

aftersun

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2009
Ort
Malmö
Hoj
s1000rr -11
Tjena,
Har haft min S1000RR ett år nu och ska göra min andra service. Hojen har rullat ca. 500 mil. Har ni någon koll på vad denna service bör ligga på i pris?
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
...Borde inte vara mycket dyrare än den första, ska själv kasta in den snart så det är väl bara och sätta sig och ringa och se vad dom säger, hade lite förspänt förut då han som sålde hojen är en kompis men nu har dom bommat mc -försäljningen där tyvärr så ut på marknaden igen bara och kolla är väl det som gäller...:)

Tjena,
Har haft min S1000RR ett år nu och ska göra min andra service. Hojen har rullat ca. 500 mil. Har ni någon koll på vad denna service bör ligga på i pris?
 

aftersun

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2009
Ort
Malmö
Hoj
s1000rr -11
Fick nyss en uppgift där servicen låg på 1550 kr. Detta från MCHuset i Malmö, officiell BMW-återförsäljare.
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
Då åker jag till malmö för jag fick just prisuppgift av AVA MC på 3 517 :- för att dom byter bromsvätska på den efter 1 år :va, känns som jag borde kunna dricka den vätskan i så fall om det skiljer så pass.... :gnissla (Ett förtydligande bara, att man byter bromsvätskan efter ett år ser jag inget konstigt i eftersom jag själv har gjort det tidigare minst en gång om året men prisskillnaden oh la la, något är galet från någon av dom som vi talat med.... )

Fick nyss en uppgift där servicen låg på 1550 kr. Detta från MCHuset i Malmö, officiell BMW-återförsäljare.
 
Last edited:

aftersun

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2009
Ort
Malmö
Hoj
s1000rr -11
Jag hoppas verkligen MC Huset hade rätt, han sa att det var en vanlig årsservice, som kostade 1550 (ev. billigare genom medlemsskap hos SMC).
 

aftersun

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2009
Ort
Malmö
Hoj
s1000rr -11
Slänger bara in en förutsättningslös fråga. Är det överhuvudtaget möjligt att sänka motorcykeln något?
Jag är ca 175 cm lång och har liiite svårt att få ner båda fötter i marken. Hur långa är ni? Har ni några problem?
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Slänger bara in en förutsättningslös fråga. Är det överhuvudtaget möjligt att sänka motorcykeln något?
Jag är ca 175 cm lång och har liiite svårt att få ner båda fötter i marken. Hur långa är ni? Har ni några problem?

- Var glad för att du är kort !!
Jag är över 190 cm å har en saaaatans lång överkropp. Hade helst sett att sporthojar var 10% större överallt.

Kolla hur Pedrosa gör. Han når ner med endast ett ben i taget å han har inte sänkt sin hoj, det kan jag garantera.:D
 

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Direkt i butik hittills.

För att undvika missförstånd från mitt tidigare inlägg: CL XBK5 är inte rena racebelägg, utan motsvarar orginal. Dessa finns lite överallt så kolla hur de ligger i pris i jämförelse med originalbeläggen.

P

Jag har kollat runt en del också och original hos butik i Sverige är ju snuskigt dyrt, på ebay fanns det mest SBS-grejer som jag inte har någon erfarenhet av. Finns ju en del som säljer CL dock så man kanske ska maila någon av de och höra om de har saker som inte är listade.
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top