BMW S1000RR-TRÅDEN FYLLER
100 SIDOR !!!!!
GRATTIS TILL OSS ALLA SOM TOG OSS HIT!
Men mest grattis till oss andra som har dig som håller liv i tråden!
Och så ett stort tack till dig just för att du håller liv i tråden!
BMW S1000RR-TRÅDEN FYLLER
100 SIDOR !!!!!
GRATTIS TILL OSS ALLA SOM TOG OSS HIT!
Men mest grattis till oss andra som har dig som håller liv i tråden!
Och så ett stort tack till dig just för att du håller liv i tråden!
Tack !
En annan sak, jag skulle vilja datera upp info om Laptimer. Micke (Hilding) och jag söker lämplig och prisvärd laptimer. Detta är inte typiskt för S1000RR kanske men jag tänkte börja här.
Vilken köpte du Dr Zäta?
Jag vill gärna ha en som ritar upp banorna i datorn sedan och där du kan se hur du kör i olika sektioner. Kan dock tänka mig en enklare variant om priset drar iväg för mycket.
Lite naivt tänkte jag att man får en för ca 3000 kr men allt vi hittat hittills ligger på det dubbla nästan.
Tips?
- Kan det ha med växellådsslitage att göra?Ska prova det då, jag har också problem från 5:an till 6:an ibland. Men på min går inte ens växeln i, den bryter kraften precis som vanligt och sen så känner man ett ryck i hela hojen och så är den kvar i 5an. Sitter och funderar på om det är jag som slarvar när jag trycker till pinnen.
Hur mycket ska man ligga på ungefär? Verkar som jag behöver justerbara värmare då.
...Jag vill gärna ha en som ritar upp banorna i datorn sedan och där du kan se hur du kör i olika sektioner. Kan dock tänka mig en enklare variant om priset drar iväg för mycket.
Lite naivt tänkte jag att man får en för ca 3000 kr men allt vi hittat hittills ligger på det dubbla nästan...
Ang. Däck temp - ligger ni aningen högt
Kolla på hojdack.se leta upp Däckskolan där
Bra sida, absolut, men just Metzeler K3 Interakt, liksom Dunlop D211 GP Racer, kommer sällan upp i rätt temp på gatan, och har egenskaper som är mycket nära ett racedäck. Säker att just det däcket inte har en högre idealtemp?
............
Vi är ett gäng som kör med dessa värmare, inte en brunnen än så länge så det funkar i alla fall: http://www.ebay.co.uk/itm/Race-Tech...82?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item25602cd16a
...............
Nej - jag är inte sponsrad av ebay, det är bara bra när man leker sakletare
Bra tips! Allihop! Tack!
Lätt imponerad av däcksvärmarna! Har du kikat på länkarna på Ebay-sajten som går till tillverkaren? Verkar minst sagt seriöst! 1330 kr ca ink frakt från England - riktigt bra! För bra?
Bra tips! Allihop! Tack!
Lätt imponerad av däcksvärmarna! Har du kikat på länkarna på Ebay-sajten som går till tillverkaren? Verkar minst sagt seriöst! 1330 kr ca ink frakt från England - riktigt bra! För bra?
Tack !
En annan sak, jag skulle vilja datera upp info om Laptimer. Micke (Hilding) och jag söker lämplig och prisvärd laptimer. Detta är inte typiskt för S1000RR kanske men jag tänkte börja här.
Vilken köpte du Dr Zäta?
Jag vill gärna ha en som ritar upp banorna i datorn sedan och där du kan se hur du kör i olika sektioner. Kan dock tänka mig en enklare variant om priset drar iväg för mycket.
Lite naivt tänkte jag att man får en för ca 3000 kr men allt vi hittat hittills ligger på det dubbla nästan.
Tips?
Å i mitt inlägg tidigare i tråden finns en länk till en där en italienare gör värmekamera-tester där de också klarar sig väldigt bra.
Intressant, Din post hade jag bommat tidigare. Nu blev jag så pass nyfiken att jag påbörjade ett eget litet test genom att låta bakhjulsvärmarna stå på i 30 minuter och sedan mäta däckstemp mitt/kant samt fälgtemp omedelbart efter uppvärmning samt däckstemp efter ca 5 minuter. Mina gamla Holroyd vs ett par GRP Pro Heat, amerikanska som liknar Chicken Hawk i sin uppbyggnad. Resultat redovisat som: Fälgtemp start/Fälg 30 min/30 min mitt/30 min kant/5 min avsvaln:
Holroyd: 8 grader/18 grader/62 grader/58 grader/45 grader
Pro Heat: 12 grader/23 grader/69 grader/64 grader/55 grader. Termostaten slog av under någon minut i slutet av uppvärmningen, yttemperaturen på däcket uppnådde gräns för termostat.
Det enda som avviker något är tempen efter 5 minuter, en bidragande orsak är med all sannolikhet att däcksstommen var varmare än 12 grader när jag började den andra uppvärmningen, jag hade varken energi, ork eller lust att låta däcket svalna de sista fyra graderna.
Slutsats: Egentligen ingen skillnad mellan dessa värmare, vidare att 30 minuter är ett bra riktvärde för gatdäck, 45 minuter motsvarande för DOT och slicks.
Får man inte ut samma info med appen Harryslaptimer på iphone ? och kopplar man till en extern GPS via blåtand så får du en bättre gps uppdatering och noggrannhet. Appen kostar 140 kronor och är kompatibel med dashware programmet så du kan få all extern telemetry grafiskt på dina filmer. De flesta storbanorna är inlagda i appen och du kan lägga in sektor markeringar och start och mål punkter så det är bara att köra appen känner av varje gång du passerar start/mål och startar ett nytt varv.
här är länken till appen http://http://www.gps-laptimer.de/Features.html
Jag skulle dock vilja få ut varvtalet och det går inte om inte någon här kan klura ut can bussen och ta ut varvtalspulsen
Bra test! En viktig sak är dock att du faktiskt mäter däck o fälg så att du får upp rätt temp. Motsvarande test på Anderstorp med 9 grader ute o blåst gör med all sannolikhet att det tar lite längre tid.
Ska inhandla en tempmätare på Claes Ohlsson. Det fanns ingen med liten tempnål? (Kan leta själv iof )
Håller med dig, det vore kanon om det gick att få ut bra resultat ur "Harrys laptimer" men hittills har jag inte sett eller hört någon som är riktigt nöjd...
Får man inte ut samma info med appen Harryslaptimer på iphone ? och kopplar man till en extern GPS via blåtand så får du en bättre gps uppdatering och noggrannhet. Appen kostar 140 kronor och är kompatibel med dashware programmet så du kan få all extern telemetry grafiskt på dina filmer. De flesta storbanorna är inlagda i appen och du kan lägga in sektor markeringar och start och mål punkter så det är bara att köra appen känner av varje gång du passerar start/mål och startar ett nytt varv.
här är länken till appen http://http://www.gps-laptimer.de/Features.html
Jag skulle dock vilja få ut varvtalet och det går inte om inte någon här kan klura ut can bussen och ta ut varvtalspulsen
Bilder Custom Bike Show
När alla bilder till report... |
|
Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam
Nu står det klart att Marc ... |
|
ISR Brakes sålt
För några år sedan bestämde... |
|
Honda laddar fullt på eldrivna fordon
I samband med 2024 års Busi... |
|
Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam
Marc Márquez ersätter Enea ... |
|
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”
Ducati Diavel V4 har utsett... |
|
Resultatlista – Custom Bike Show
Custom Bike Show är tveklös... |
|
Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”
Ducati Diavel V4 har utsett... |
|
Nu gäller prövotid för AM-körkortet
En ändring i körkortslagen ... |
|
Custom Bike Show imorgon!
Portarna till campingen är ... |