BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Jag blev typ omkörd av exakt samma hojar varje pass, en av de där orange sukkorna, en viss vit s1000rr, den vit/svarta Blejden med svensk reggplåt och några till :)

Jag tror aldrig jag körde om dig? Har du något på hojen som man kan känna igen bakifrån! Typ klistermärken eller något? Då ska jag hålla utkik på filmerna från dag ett.

Jag fick till ett bra flyt på Mugello :rodnar:rodnar

Den vita bmw:n kan nog vara Micke, han körde som om hojen brann därbak. Oranga Zukan gick inte att missa, den passerade med jämna mellanrum.
Min hoj är ju helt vit bak, en Simoncelli-58:a på undersidan av kutsen (om den syns, tror inte det). Blå/svart skinnställ o en lång person i det! :)
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Jag passar på att upprepa min däckstemperaturfråga från tidigare eftersom jag antar att ni missade den och inte ignorerade den :tungan

Vilken temp med däcksvärmare är lämplig för Metzler standarddäcken på våra hojar? 80 grader som verkar vanligast eller mindre?
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Jag passar på att upprepa min däckstemperaturfråga från tidigare eftersom jag antar att ni missade den och inte ignorerade den :tungan

Vilken temp med däcksvärmare är lämplig för Metzler standarddäcken på våra hojar? 80 grader som verkar vanligast eller mindre?
- 80 låter mycket på ett standard sportdäck.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Någon som haft några problem med quick shifter?

Beror på vad du menar med problem. Ibland när jag växlar upp känns det som att det tar lite lång tid innan den ger gas igen, som att den ligger kvar för länge i läget som bryter tändningen. På Mugello hade jag lite problem att växla från femman till sexan ibland med qs, det funkade problemfritt med koppling. Jag har dock ingen lösning är jag rädd, jag har inte tittat närmare på det än.

Jag läste i en tråd på S1000rrforum.com att en slak kedja kan göra att qs:en tjurar. Jag tänkte inte på det då men jag spände faktiskt min kedja lite dag två och sedan funkade qs:en bättre.

http://www.s1000rrforum.com/forum/s1000rr-tech-performance-chat/8388-oem-quickshifter.html
 
Last edited:

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Beror på vad du menar med problem. Ibland när jag växlar upp känns det som att det tar lite lång tid innan den ger gas igen, som att den ligger kvar för länge i läget som bryter tändningen. På Mugello hade jag lite problem att växla från femman till sexan ibland med qs, det funkade problemfritt med koppling. Jag har dock ingen lösning är jag rädd, jag har inte tittat närmare på det än.

Jag läste i en tråd på S1000rrforum.com att en slak kedja kan göra att qs:en tjurar. Jag tänkte inte på det då men jag spände faktiskt min kedja lite dag två och sedan funkade qs:en bättre.

http://www.s1000rrforum.com/forum/s1000rr-tech-performance-chat/8388-oem-quickshifter.html

-Jag upplevde samma grej. Det kaaaanske beror på att det går så satans fort å blåser så innihellvette i den farten, att det blir för klen och osäker rörelse i foten/benet. Jag, som kör standardväxlingslägen, måste ju lyfta foten för att skifta till 6:an. Undrar om de som har raceväxlat har haft samma bekymmer.
Någon sa att kopplingshandtaget blåser-in å bryter den lilla brytaren.......men det tror jag inte på.:va
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
-Jag upplevde samma grej. Det kaaaanske beror på att det går så satans fort å blåser så innihellvette i den farten, att det blir för klen och osäker rörelse i foten/benet. Jag, som kör standardväxlingslägen, måste ju lyfta foten för att skifta till 6:an. Undrar om de som har raceväxlat har haft samma bekymmer.
Någon sa att kopplingshandtaget blåser-in å bryter den lilla brytaren.......men det tror jag inte på.:va

Ja tyckte jag sparkade rätt bra på spaken flera gånger ibland men inget hände. Med koppling gick det helt utan problem. Hur som, dag två hade jag inte de problemen längre.
 

Nirre1

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2011
Ort
Malmö
Hoj
s1000rr
Ska prova det då, jag har också problem från 5:an till 6:an ibland. Men på min går inte ens växeln i, den bryter kraften precis som vanligt och sen så känner man ett ryck i hela hojen och så är den kvar i 5an. Sitter och funderar på om det är jag som slarvar när jag trycker till pinnen.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Ska prova det då, jag har också problem från 5:an till 6:an ibland. Men på min går inte ens växeln i, den bryter kraften precis som vanligt och sen så känner man ett ryck i hela hojen och så är den kvar i 5an. Sitter och funderar på om det är jag som slarvar när jag trycker till pinnen.

Men det funkar att växla med koppling? Kanske ska tillägga att jag använder bara qs på bana, på gata använder jag alltid kopplingen. Jag har för mig att man ska ge rätt bra med gas när man använder qs.
 

Nirre1

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2011
Ort
Malmö
Hoj
s1000rr
Men det funkar att växla med koppling? Kanske ska tillägga att jag använder bara qs på bana, på gata använder jag alltid kopplingen. Jag har för mig att man ska ge rätt bra med gas när man använder qs.

Jag använder nästan alltid qs, har för mig att jag har läst både här och i boken att det inte ska vara någon fara. Tvärtom, att det ska vara bra att använda den. Men med koppling funkar det alltid annars. Men jag ska spänna kedjan och se om det hjälper något, jag var nere och försökte nu men allting satt för hårt, får sticka ner till jobb där det finns lite riktiga verktyg.

Idag fick jag fylla på över en halv liter olja också, och för ca 4 veckor sedan kollade jag oljan och då var det rätt mängd i, börjar bli lite orolig :confused:
 
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
BMW S1000RR-TRÅDEN FYLLER

100 SIDOR !!!!!

GRATTIS TILL OSS ALLA SOM TOG OSS HIT!

:banana :fyllisar :krama :D :banana :rolleyes:


Start 24 jul 2010 - 14 april 2012.
 
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Hur mycket ska man ligga på ungefär? Verkar som jag behöver justerbara värmare då.

Vet att Micke värmde sina K3:eek:r med 80 grader och det fungerade bra. Slicks har jag för mig har en optimal temp på ca 100 grader o standard sportdäck 50-60 grader ca. K3 är närmare racedäck så prova du 80 grader och berätta hur det gick! :tummenupp
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Men det funkar att växla med koppling? Kanske ska tillägga att jag använder bara qs på bana, på gata använder jag alltid kopplingen. Jag har för mig att man ska ge rätt bra med gas när man använder qs.

Idén är ju att växla under fullgas annars kan du ju lika gärna vrida mer på rullen eller hur? :) Det är ju ett racetillbehör.

Missade själv en nedväxling från 6-5:ans växel i slutet av rakan på Mugello. Hamnade i något slags läskigt friläge och hela digitala displayen bara slockade! Fick riva rätt bra med foten innan jag fick i en växel... knepigt.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Idén är ju att växla under fullgas annars kan du ju lika gärna vrida mer på rullen eller hur? :) Det är ju ett racetillbehör.

Missade själv en nedväxling från 6-5:ans växel i slutet av rakan på Mugello. Hamnade i något slags läskigt friläge och hela digitala displayen bara slockade! Fick riva rätt bra med foten innan jag fick i en växel... knepigt.

Vad jag menar är att vissa verkar ju använda qs i stadstrafik. Jag använder den nästan bara vid fullgasväxlingar, tycker den är lite klonkig vid halvgas.

Jag tänkte också att om det är problem att växla även när man använder koppling så är det ju snarare växellådan än qs som har problem.

Jag hamnar också mellan växlar ibland, oftast när jag letar friläge stillastående. Då brukar det bli blankt på växellägesindikatorn trots att en växel ligger i. Det blir som vanligt när jag hittar friläget dock.
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Har oxå hamnat mellan växlar, dvs friläge runt om i lådan - men, endast på bana..
Känns som det händer om jag inte är tuff nog i foten när jag växlar. Har funderat på "race fotpinnar"
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top