BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Slänger bara in en förutsättningslös fråga. Är det överhuvudtaget möjligt att sänka motorcykeln något?
Jag är ca 175 cm lång och har liiite svårt att få ner båda fötter i marken. Hur långa är ni? Har ni några problem?

Jag är också 175 men jag har inga problem att få ned bägge fötterna.
 

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Alingsås
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Jag har hört väldigt gott om SBS DS "racebelägg" grym hållbarhet och bett, kör själv med dem.
Dem billigare modellerna av SBS vet jag ingenting om, men skulle tro att dem är helt OK.
Det finns en rad SBS, Carbon Lorraine och Galfer belägg till bra pris.
Dem är mycket billigare är original och säkert mycket bättre också. :)
 

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Ort
Happyplace
Hoj
ECX125
Slänger ut en idé!

Jag är sugen på att köra Smokey 200 men min parallellslalom-polare har sålt hojjen.
Vad med att ställa upp med ett S1000rr-tråden-team i stafett-klassen?

Jag kan tänka mig att köra Smokey 200 med 1 eller 2 till med liknande ambitioner och fart.
Mina ambitioner skulle vara att deltaga för en så bra placering som möjligt men inte med livet och plånboken som insats. Var och en till fullo ansvarig för sin utrustning å att den är i ordning med respekt mot sig själv och andra i teamet. Jag kör 1.43,2 som bäst på Anderstorp och är krasch-fri på 1000cc, d v s under 2010 och 2011.
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Då tror jag att jag såg din hoj.

Nä, jag var där i egen regi eftersom jag bor i München. Jag drack dock en del kaffe i box no. 9 när det regnade.

- Ja, trots att det regnade en del så var depåminglet väldigt trevligt.
Det fanns ju även vin efter att körningarna var slut. :tummenupp
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Vafan, det här går ju inte. Tråden har ju till och med hamnat på andra sidan bland modellspecifika trådar. Ingen som har trimmat, köpt något, gjort något, tvättat hojen eller något annat att dela med sig av?

Själv har jag så gott som bestämt mig för att köpa nya Brembo HP skivor fram istället för nya original och ett par värmare med justerbar temperatur. Sitter med fingret på orderknappen...
 

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Nacka
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Ha ha, håller med! vi skall ju stå högst upp (på pallen)! Är väl lite delskyldig i att tråden slumrat lite, såg att det skrivits lite ang värmare. Sådana tips är ju trevligt att ta del av, har spanat lite på Ebay och Race-tech värmarna som nämndes verkar ju onekligen prisvärda.
Jag har sedan en tid sminkat min race-plast, ett liten projekt som till en början var planerat att ta "någon dag" men det spårade ur lite:)
Skall ladda upp lite bilder på resultatet inom kort.
Brembo HP, vad skiljer dem ifrån original? för det sitter väl Brembo på från fabrik?
 

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Ort
Happyplace
Hoj
ECX125
Vafan, det här går ju inte. Tråden har ju till och med hamnat på andra sidan bland modellspecifika trådar. Ingen som har trimmat, köpt något, gjort något, tvättat hojen eller något annat att dela med sig av?

Själv har jag så gott som bestämt mig för att köpa nya Brembo HP skivor fram istället för nya original och ett par värmare med justerbar temperatur. Sitter med fingret på orderknappen...

Jag har startat min för första gången i helgen. Jag har fått en faktura på minanya däckvärmare. Sen har jag hållit några nya klebor framgår platsen de ska sitta. Å jag har hittat de nya bromsklotsarna som ska i...... Ah, jag ligger helt enkelt långt efter i planen.... 13 maj går färjan för körning på Sachsen å Lausitz.....
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Brembo HP, vad skiljer dem ifrån original? för det sitter väl Brembo på från fabrik?

Mest priset tror jag, är de dyrare måste de vara bättre :)

De är lite tjockare än original och ska tåla banåkning betydligt bättre. Jag läste runt lite på nätet och det verkar som original kan vara problem vid banåkning. Nu har ju mina skagit sig också så det verkar ligga något i det.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Mest priset tror jag, är de dyrare måste de vara bättre :)

De är lite tjockare än original och ska tåla banåkning betydligt bättre. Jag läste runt lite på nätet och det verkar som original kan vara problem vid banåkning. Nu har ju mina skagit sig också så det verkar ligga något i det.

Hmm, slagit sig.... Har du provat att ta ut nya på garanti? Vore kul att se vad BMW säger. De bygger en racermaskin utan motstycke och skivorna slår sig vid bankörning? Prova. :)
 

J.W.

Dazed & confused
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vaxholm
Hoj
RSV4
Då var det dags att förnya försäkringen. Övergav IFs märkesförsäkring detta året till förmån för Folksam. +35 och zon 2 landade på 11700/helår för en året runt försäkring. Halverade dessutom självriskerna på stöld/vagnskada jämfört med IF.
Vart lite putt när jag fick hem brev från IF att de skulle höja sina premier.
Någon som kommit undan billigare?
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top