BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Detta kan mycket väl vara medicinen! Har löst växelproblematik för många på andra sidan pölen, typ missade uppväxlingar och falska neutraler.
http://www.factorypro.com/products/Factory_Pro_shift.html
http://www.factorypro.com/prod_pages/prodbmw,S1000rr.html
Vassego:)

Haha... ja jag har tömt medicinskåpet och har dille dilerium...*not*
När jag gjorde 1000mila servicen så bad jag dom kolla upp det med växel lådan... Kosta 1500,- extra och ett inga problem till svar:död *muppar*
Ska kolla, And Spank you twize
:tummenupp
 
Liveblogg från Speer Racings bandag på Hockenheim! Har kört två sessions och börjar hitta runt. Men de tar det där med bandagar rätt seriöst här. Jag är i långsammaste gruppen av fyra och det är bara jag och en tre-fyra till som har gathojar. Resten åker racepreppat med slicks. I långsamma gruppen. När de säger race training så menar de tydligen det :)

För er som inte vet; Speer racing är samma arrangör som körningen på Mugello.

Kan tillägga att det är 20 grader och strålande sol :)
 
Last edited:
Liveblogg från Speer Racings bandag på Hockenheim! Har kört två sessions och börjar hitta runt. Men de tar det där med bandagar rätt seriöst här. Jag är i långsammaste gruppen av fyra och det är bara jag och en tre-fyra till som har gathojar. Resten åker racepreppat med slicks. I långsamma gruppen. När de säger race training så menar de tydligen det :)

För er som inte vet; Speer racing är samma arrangör som körningen på Mugello.

Kan tillägga att det är 20 grader och strålande sol :)

-Det var Speer Racing som arrangerade på Aragon när jag var där förra året.
De flesta deltagare var raceråkare.......åsså jag, då......som hade enda hojen med sidostöd, regplåt och blinkers men inga däcksvärmare.:D:yoparty
Men det var skoj. Någon med maskinproblem kunde jag väl pressa mig förbi.:yoparty:banana
 
-Det var Speer Racing som arrangerade på Aragon när jag var där förra året.
De flesta deltagare var raceråkare.......åsså jag, då......som hade enda hojen med sidostöd, regplåt och blinkers men inga däcksvärmare.:D:yoparty
Men det var skoj. Någon med maskinproblem kunde jag väl pressa mig förbi.:yoparty:banana

Jag tror de har klassat upp en del förare nu för jag hängde faktiskt med i senaste sessionen. Tyckte jag såg ett par Moto3-hojar i snabbaste gruppen...
 
Jag funderar på att skaffa lite trevliga handtag till min hoj. Gärna sådan som böjer sig. Vad ska jag köpa och varför?

Edit: Handtag till broms och koppling snackar jag om.
 
Du skulle nog gilla den, och den svarta 12;an är riktigt fin! Äntligen lackade de den "all black" istället för Ostra grey (mörkgråbrun) inslagen.
Du kan/ska/får dock inte sälja din R1! Den är/kommer att bli en klassiker, en homage till Kenny Roberts. SÅ rätt!

Men thunder gray är iaf lackad,och inte grundfärgad!:)
 
Jag funderar på att skaffa lite trevliga handtag till min hoj. Gärna sådan som böjer sig. Vad ska jag köpa och varför?

Edit: Handtag till broms och koppling snackar jag om.

Jag kör med Alpha racings vikbara handtag. Bra kvalitet och passar hojen perfekt. Finns nog billigare men inte de dyraste heller.
 
Men thunder gray är iaf lackad,och inte grundfärgad!:)
:D
Det finns ju en anledning till att den heter Light grey, den är liksom liite lättare:fakta än de där hojarna i stealth-lack, tennissko kulör eller någon annan bjärt Malaco kulör.:D
 
2010 års kåpor de borde passa rakt av på 2012 eller?
 
Last edited:
Sådär, två första bandagarna med s1000rr på kortbana avklarade. Fyfan vilken hoj vi har grabbar, den är ju helt otrolig! Chassit kändes riktigt bra, lättkört men ändå stabilt och motorn är ju från en annan planet!
 
Haha... ja jag har tömt medicinskåpet och har dille dilerium...*not*
När jag gjorde 1000mila servicen så bad jag dom kolla upp det med växel lådan... Kosta 1500,- extra och ett inga problem till svar:död *muppar*
Ska kolla, And Spank you twize
:tummenupp

Jag har någe småvajsing med min också men inte med neutraler. Ibland när jag växlar upp med quickshiftern så tvekar den en aning innan gasen går på igen, som att den bryter tändningen lite för länge. Säkert en justeringsfråga men jag vet inte riktigt hur.
 
Häromdagen var jag lite glad över att vi snart når 100 sidor här med vår tråd. Tror att det står sig ganska bra i konkurrensen bland modellspecifika trådar.

I dag behövde jag hitta inlägget om hur man monterar snabbgas på hojen. Då var det inte lika kul med nästan hundra sidor längre...
Om någon mot förmodan vet vilken sida det ligger på så berätta gärna...:)
 
De var fräsiga och så dyra heller, ca 1300kr paret om jag räknat rätt. Men frågan är om jag inte vill ha långa grepp.

Om du är ute efter långa grepp rekommenderar jag Lightech.
Dem är gjorda för raceåkare, dem flesta på hög tävlingsnivå använder dessa greppen eller liknande.
Jag är helnöjd!

Finns på länken!
http://www.24mx.se/mc/
 
Tack, jag kollade o du hade rätt, men det finns en sida där någon har lagt in bilder från instruktionsbok eller motsvarande...

Snabbgas, ska det va nått de? Vill du alltså ha ännu snabbare gas än "slick"?

Det enda jag känner lite behov efter i materialväg är däckvärmare så man slipper värma däck i två varv varje session. Men har man däckvärmare så ökar ju pressen att prestera radikalt! :)
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top