BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
:rodnar ska genast kolla detta i tråden och på hojen:tummenupp


Låter som det var ett dåligt köp med handtagen om jag ska slipa kåpa/ såga i stag eller inte få QS att fungera :(
 
clutch lever switch.JPG

"Tror" det räcker med att switchen klickar när man kramat typ 1/3.
 

Bifogat

  • 6604d1317852388-qs-issue-rare-occurrence-bmw-clutcu-switch-setting.jpg
    6604d1317852388-qs-issue-rare-occurrence-bmw-clutcu-switch-setting.jpg
    34.1 KB · Visningar: 63
Last edited:
View attachment 356975

"Tror" det räcker med att switchen klickar när man kramat typ 1/3.

Det kan nog vara rätt, men då är det ändå viktigare att man justerar in handtaget ordentligt. När du kör fort, 200 +, så utsätts kopplingen för kraftig vind och skakning, och kan skaka så mycket att det påverkar den lilla switchen, vilken gör att hojen tror du kopplar. Men det gör du inte och sedan växlar du med hjälp av quickshiftern, tror du, i praktiken crossväxlar du och misshandlar växellådan det grövsta....

Vet att andra haft det problemet.
 
Har också läst om sådana problem, men då aktiverades switchen långt tidigare.
 
ska switchen vara ansluten när kopplingen är ute eller indragen??

Det är i praktiken en liten tryckknapp som trycks in när du kopplar helt enkelt. Inget avancerat men pilligt att få till och illa om man glömmer det helt.
Se bara till att den klickar till när du kopplar o släpper ut igen och att kopplingen inte har för mycket spel så den kan "fladdra" in av vinddraget etc.
 
Switchen är där för att berätta för datorn, vilket läge kopplingen är i. Du ska kunna höra ett svagt "klick" från från den när kramat handtaget en bit. Huruvida kretsen är bruten eller ej när den klickar vet jag inte. Men prova att starta hojen med växel i och kopplingen indragen (självklart va:)) Funkar det så vet ju hojen om att kopplingen är indragen! mao switchen är hel i läge 0 (eller 1) funkar det inte då är switchen trasig i läge 1 (eller 0)
Glasklart va:D
Nu måste jag äta!
 
kanon ska testa strax. Det var solklart att du var hungrig Micke:hihi. och hur det funkar med switchen.
Tack Peter du skulle ju nästa kunna starta en S1000rr verkstad här norra 08 land :yoparty:banana
 
Förresten, undra om Ola Stenegärd fnissar i vetskapen om att det finns pappskallar som jag som i några omgångar våtslipar :huvet:D hans design Kan ju lätt komma på andra former som hade varit mer lätt-jobbade!
 
Går det att plocka bort den C-formade aluminium profilen som löper mellan fästpunkterna bakom det främre kedja/kugg-skyddet, (original 17t) utan bryta kedjan?
 
Går det att plocka bort den C-formade aluminium profilen som löper mellan fästpunkterna bakom det främre kedja/kugg-skyddet, (original 17t) utan bryta kedjan?

Ett förslag är att skruva bort skruvarna, samma som håller kåpan över framdrevet, och dra den rakt ut. För enkelt eller... ? :hihi
 
Pratade med Jocke Jansson på FJJ och försökte få sympati för att bara släppa en bult på bakdämparen när jag skulle justera min förspänning. Han undrade om jag inte tyckte det var värt med 1 timmes arbete o plocka bort allt o göra de ordentligt när jag redan satsat så mycket pengar o tid....

Skruvar bort allt i morgon o börjar från början...
 
Går det att plocka bort den C-formade aluminium profilen som löper mellan fästpunkterna bakom det främre kedja/kugg-skyddet, (original 17t) utan bryta kedjan?

Ett förslag är att skruva bort skruvarna, samma som håller kåpan över framdrevet, och dra den rakt ut. För enkelt eller... ? :hihi

Hur är det med läsförståelsen?
 
Hur är det med läsförståelsen?

Är det olika på våra hojar eller? Min sitter helt löst när jag tagit bort kåpan över framdrevet o går att dra rakt ut över både kedja o drev...? :confused: Så enkelt att jag aldrig reflekterade över att kedjan behövde bryta, och la helt enkelt energin på att förolämpa dig istället! :D
 
Måste oxå få fråga er gazz glada fillurer. Är det nån mer som har problem med växel lådan? speciellt mellan 5e o 6e växel. När man växlar upp med qickshiften... Det är som om växelföraren segar ner sig till normal läget, efter man petat in 5an.. så man får inte i 6e växeln förens det , på nåt set går tillbaka till normal läge. Så när man vill peta in 6an så ulkar den sig bara men ingen växel går i. Dödaren går liksom i bara.
Såg ett youtub klipp om en som hade samma problem faktist. Tänkte fråga er.
 
Måste oxå få fråga er gazz glada fillurer. Är det nån mer som har problem med växel lådan? speciellt mellan 5e o 6e växel. När man växlar upp med qickshiften... Det är som om växelföraren segar ner sig till normal läget, efter man petat in 5an.. så man får inte i 6e växeln förens det , på nåt set går tillbaka till normal läge. Så när man vill peta in 6an så ulkar den sig bara men ingen växel går i. Dödaren går liksom i bara.
Såg ett youtub klipp om en som hade samma problem faktist. Tänkte fråga er.

Knepigt - inte hört om hittills. In med frågan i något av de amerikanska forumen. Där får du säkert svar direkt. Länkar på första sidan, men det vet du säkert redan...
 
Måste oxå få fråga er gazz glada fillurer. Är det nån mer som har problem med växel lådan? speciellt mellan 5e o 6e växel. När man växlar upp med qickshiften... Det är som om växelföraren segar ner sig till normal läget, efter man petat in 5an.. så man får inte i 6e växeln förens det , på nåt set går tillbaka till normal läge. Så när man vill peta in 6an så ulkar den sig bara men ingen växel går i. Dödaren går liksom i bara.
Såg ett youtub klipp om en som hade samma problem faktist. Tänkte fråga er.

Detta kan mycket väl vara medicinen! Har löst växelproblematik för många på andra sidan pölen, typ missade uppväxlingar och falska neutraler.
http://www.factorypro.com/products/Factory_Pro_shift.html
http://www.factorypro.com/prod_pages/prodbmw,S1000rr.html
Vassego:)
 
Knepigt - inte hört om hittills. In med frågan i något av de amerikanska forumen. Där får du säkert svar direkt. Länkar på första sidan, men det vet du säkert redan...
Hmmm........ Ja knepigt minst sagt. Men det sker enbart i fullgas läge. Ska kolla! Spanks :)
Jo! men var lite lat och frågade lite försynt istället...:hihi
 
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top