BMW S1000RR: 185 bakhjulshästar original!

Det finns väldigt mycket tillbehör ute redan, jag står som 3:a i västra götaland i kön så hojen kommer under "vintern". Men de bjuder på fri hemkörning till
garaget = service! Sen kan man "pilla i lugn och ro" i väntan på våren:tummenupp
 
S1000rr

Nä du, effekten i en sporthoj, antalet hästkrafter, säljer. Kolla på Hayabusa. Tror du den har sålt på sitt utseende eller sitt rykte och sina hästkrafter?

BMW är helt rätt ute med att vara värst i hk!

:yoparty

Jo effekt är nog bra som inropare till en ny modell,men,hela paketet är ju viktigt och det är just här som BMW kommer att lyckas.Det verkar som
alla Fläsk-korvsförgiftade tyskar fått sparken och riktiga race-people kommit
in på denna modell.

Jag menar:en tjej med stora silikonpattar kan väl vara kul att titta på
men avgörande(åtminstone för mig)är när hon öppnar munnen.:banana
 
Småchockad över firebladens effekt... trodde inte den var starkare än tian.



Njaa , Även dom tycks ha en okalibrerad bänk ( gammla dynojeten )

Alla tuningcenter har fått ny kalibreringsfil sen om man valt att instalera den eller inte

Alla siffror ligger väl högt
 
Mjo... jag tycker gaffeln ser jävligt rejkad ut på s1000rr. Lite chopper i plastkostym :rolleyes:

Båda måste helt klart prövas till våren. Helt klart intressanta hojar. :tummenupp

Yep test körning vill göras på båda av mig med! , någon som vill låna ut en till våren en snabbis?(vinter och sommar leksak i pant eller någon kropps del :)) , om jag inte hittar någon demo hoj någon stans att testa.
 
Njaa , Även dom tycks ha en okalibrerad bänk ( gammla dynojeten )

Alla tuningcenter har fått ny kalibreringsfil sen om man valt att instalera den eller inte

Alla siffror ligger väl högt

Att ens insistera att en av de världsledande tillverkarna och forskarna på
bla. avgassystem (tror man såg på bilder från fabriken att de hade 5-6 bänkar) inte skulle ligga i topp när det gäller utrustning och programvara.Naivt! När nästan alla av världens ledande fabriksteam kör eller kört akra. Skulle de inte kunna lita på att Akra har det senaste i bänkarna av programvara vid tillverkning och utveckling, så förmodligen gör AKRA egna mappar med ännu större precision.
Vi jämför div. 4 och elitserien här, det finns bra spelare i div 4 också, men det är ljusår till de stora pojkarna. Det finns en handfull körningar som är officiella och alla pekar på samma nivå och skillnaden till de andra lika stor.
BMW´s tekniker säger i intervju i Engelska (bike?Fastbike?performance bike) att detta är nivån de skulle nå och att de kan höja varvet 1000rpm till, det är motorn gjord för. För konsumenthållbarhet har man valt denna nivå, men ska du tävla så får du lätt 1000rpm till och skruva mer.
 
Last edited:
Den snällaste bänk jag kört i var hos Motorspeed. Det var när det skulle fastställas huruvida det hos motorspeed inhandlade supertrapp-avgassystemet samt HSR45:an gav utlovad effekt :D


Att ens insistera att en av de världsledande tillverkarna och forskarna på
bla. avgassystem (tror man såg på bilder från fabriken att de hade 5-6 bänkar) inte skulle ligga i topp när det gäller utrustning och programvara.Naivt! När nästan alla av världens ledande fabriksteam kör eller kört akra. Skulle de inte kunna lita på att Akra har det senaste i bänkarna av programvara vid tillverkning och utveckling, så förmodligen gör AKRA egna mappar med ännu större precision.
Vi jämför div. 4 och elitserien här, det finns bra spelare i div 4 också, men det är ljusår till de stora pojkarna. Det finns en handfull körningar som är officiella och alla pekar på samma nivå och skillnaden till de andra lika stor.
BMW´s tekniker säger i intervju i Engelska (bike?Fastbike?performance bike) att detta är nivån de skulle nå och att de kan höja varvet 1000rpm till, det är motorn gjord för. För konsumenthållbarhet har man valt denna nivå, men ska du tävla så får du lätt 1000rpm till och skruva mer.
 
Inte i år igen... suck!

Den snällaste bänk jag kört i var hos Motorspeed. Det var när det skulle fastställas huruvida det hos motorspeed inhandlade supertrapp-avgassystemet samt HSR45:an gav utlovad effekt :D

Tänk det hjälpte inte att byta motorcykel, du dyker upp ändå. Off topic, vi pratar BMW
 
Lugn, året är snart slut!

Tänk det hjälpte inte att byta motorcykel, du dyker upp ändå. Off topic, vi pratar BMW

Jag har inte dig som hackkyckling, det är nog mer din uppfattning. Jag bara menar att jag inte greppar ditt resonemang. Jag har stor respekt för Akrapovics kunnande. Jag bara menar att man kan reflektera över vad en leveratör av highperf.utrustning vill visa med sin bänk. ;)
Däremot är det ju säkert en bra källa till relativa jämförelser mellan olika hojar.
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4455118&postcount=15
AnderssonTurbos inlägg tycker jag fö brukar vara både sakliga och pålästa.

Mitt personliga intryck är att BMW:n visst verkar ha den starkaste köpe-litersporthojen nu, det är ju så många jämförande bänkkörningar världen över som tyder på det. BMW har ju kunnande från F1 i företaget osv.
 
Last edited:
Nu var det väl inte så att jag hackade på Acras kunnande utan snarare påpekade att dom världsledande dynobänks tillverkarna har haft felaktiga
mjukvaror

Att dom själva går ut och reviderar dessa tycker jag är starkt

Att somliga bänkar ska visa 5 - 7 % för höga siffror gynnar ju knappast någon


Observera att sifrorna som presenterades var ju från standardhojarna
Alltså inte med rör och mapning
 
Mindre snack och mer bilder:
BMW_S1000RR_Carbon_1.jpg


BMW_S1000RR_Carbon_2.jpg


BMW_S1000RR_Carbon_3.jpg


Kolfiberkåpor, ett Akra slutrör samt HP fotpinnar, broms- och kopplingshandtag.
 
Att ens insistera att en av de världsledande tillverkarna... jadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajadajada

Det är störtskönt när man scrollar till höger för att se all text, inte ser avatar/Nick och ändå vet att det är du som har skrivit texten...

Alltså, du är inte störtskön, men lätt förutsägbar...
 
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top