bmw 850csi mot min hornet 900

sporTlovEr skrev:
2078415 Vilken bildrömmare :lol En Fzr 1000 från 1987 med 132 hk(rätta mig om jag har fel med hk), höll ju Lamborghini countouch(ur stavningen) stången till 180 knyck, el vad det var.

135Hk, men bara för att lambon når 180 (eller vad det var) på samma tid som FZR:en betyder det inte att fordonen ligger jämsides vid detta tillfälle. Hojen ligger vid det här laget åtskilliga meter före.
 
H4 skrev:
2078461 Upp till hundra åker du ifrån honom. Farter över 100 så lär du ha det svårt. 850:in är ruskigt snabb i högre farter.



Det är ingen CSI.

Har du inte rejsat mot bil någongång? :7peta

Det tar tiiiiiiiiiiiiid innan en bil kommer ifatt, ifall bilen har högre toppfart.
 
Upp till 100 så hänger väl de flesta standard sporthojar med utan problem.

Förstår inte riktigt meningen med att utmana en nära 2 tons bjässe.

Om det är en "riktigt" 850 CSI så har den 380 hk och den skulle inte jag vilja ha i röven när på motorvägen när jag passerat 100 :hihi

/BW
 
H4 skrev:
2078461Farter över 100 så lär du ha det svårt. 850:in är ruskigt snabb i högre farter.
Tror inte att det blir några problem alls med farter över 100km/h faktiskt. 100-200 km/h för BMW:n är 15.3 sek. 100-200 km/h för Hornet är 9.2 sek. Här är siffrorna:

BMW 850 CSi
Test in ams 1993
Gewicht 1975 kg
0 - 80 km/h - s
0 - 100 km/h 5,7 s
0 - 120 km/h - s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h 9,9 s
0 - 160 km/h - s
0 - 180 km/h 16,1 s
0 - 200 km/h 21,0 s

Honda Hornet 900
Test in Motorrad 14/2003
Gewicht vollgetankt 219 kg
0 - 70 km/h - s
0 - 100 km/h 3,2 s
0 - 120 km/h - s
0 - 140 km/h 5,4 s
0 - 160 km/h - s
0 - 180 km/h - s
0 - 200 km/h 12,4 s
 
Fred00 skrev:
2078555 Tror inte att det blir några problem alls med farter över 100km/h faktiskt. 100-200 km/h för BMW:n är 15.3 sek. 100-200 km/h för Hornet är 9.2 sek. Här är siffrorna:

Över 200 då :pannkyss

Vad gör en M3 E36 3,2 100-200? Den verkar vara snabbare.
 
H4 skrev:
2078571 Över 200 då :pannkyss

Vad gör en M3 E36 3,2 100-200? Den verkar vara snabbare.
Hehe. Ja, över 200km/h får nog Horneten svårt. :tungan

Ja, M3 3.2 är något snabbare faktiskt. 100-200 km/h på 14.5 sek. Här är siffrorna:

Test in ams 16/1995
Gewicht 1503 kg
0 - 80 km/h 4,1 s
0 - 100 km/h 5,6 s
0 - 120 km/h 7,6 s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h - s
0 - 160 km/h 12,5 s
0 - 180 km/h - s
0 - 200 km/h 20,1 s

Siffrorna är förresten hämtade från www.einszweidrei.de.
 
H4 skrev:
2078571 Över 200 då :pannkyss

Då får man ju börja fundera på luftmotstånd och toppfart. BMW:n lär ju ta sig förbi Horneten efter ett tag. I vilket fall som helst är det kul att se att hojen är såpass mycket rappare i de hastigheter den är tänkt att köras i. Bilfolket kan gärna få ligga å mala på motorvägen i sina fartfantomer om de tycker att det är kul. Då slipper man dom på dom roliga vägarna. :tungan
 
Mr_Malossi skrev:
2078418 Bmw i all ära, men.. :rofl :rofl :rofl :rofl

Precis..inge fel på Beemer men...En Gilera runner 180 cc 2 takt tar den säkert, el åtminstone kör jämt till 100 knyck..
 
Fred00 skrev:
2078597 Hehe. Ja, över 200km/h får nog Horneten svårt. :tungan

Ja, M3 3.2 är något snabbare faktiskt. 100-200 km/h på 14.5 sek. Här är siffrorna:

Test in ams 16/1995
Gewicht 1503 kg
0 - 80 km/h 4,1 s
0 - 100 km/h 5,6 s
0 - 120 km/h 7,6 s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h - s
0 - 160 km/h 12,5 s
0 - 180 km/h - s
0 - 200 km/h 20,1 s

Siffrorna är förresten hämtade från www.einszweidrei.de.


Innan ja börja köra hoj så hade jag en BMW M5...dryga 400hk....körde mot lite hojar..i stan så var man jue helt pippad som väntat...Men på motorvägen kan ja säga att dom flesta fick stryk..... första hojen jag drog var en R6-a..killen såg måttligt road ut när jag gled förbi o han låg slickad mot tanken :banana :tuttar :banana

Men till din fråga då....Upp till hundra är det nog inga problem överhuvud taget för dig att dra 850-in...men upp vid över 160 så får du nog börja skylla på att det är något fel på hojen :tungan

Lycka till!!!! :rofl
 
BMW:n har inte en chans

BMW 850CSI är en stor tung bil med 380HK
den har samma karaktär som alla bmw.. dvs. dålig botten..
om du ska misslyckas med att köra ifrån han på din hornet så ska du slarva och han ska vara en mycket duktig BMW förare..

Jag har kört båda så jag vet..
 
J.R skrev:
2078612 Innan ja börja köra hoj så hade jag en BMW M5...dryga 400hk....körde mot lite hojar..i stan så var man jue helt pippad som väntat...Men på motorvägen kan ja säga att dom flesta fick stryk..... första hojen jag drog var en R6-a..killen såg måttligt road ut när jag gled förbi o han låg slickad mot tanken :banana :tuttar :banana
Jo, men då är det farter över 200 km/h vi snackar om. En E39 M5 börjar inte ta in på en R6:a före 200 km/h.

J.R skrev:
2078612
Upp till hundra är det nog inga problem överhuvud taget för dig att dra 850-in...men upp vid över 160 så får du nog börja skylla på att det är något fel på hojen :tungan
Tveksamt. Om du tittar på siffrorna på BMW:n så ser du att det tar 5 sek mellan 180-200 km/h. Horneten tar bara 7 sek mellan 140-200 km/h så jag tror faktiskt inte att BMW:n börjar komma ifatt förrän närmare 200 km/h.
 
Last edited:
Över 200 så ligger man över tanken på horneten, räknar inte med att ha så mycket att säga till om då heller.

Ska skriva ut siffrorna på hojen och bilen och visa tvivlaren,, men det beror ju på hur jag sköter det hela när man kör ocskå.
 
Fred00 skrev:
2078646 Jo, men då är det farter över 200 km/h vi snackar om. En E39 M5 börjar inte ta in på en R6:a före 200 km/h.


Tveksamt. Om du tittar på siffrorna på BMW:n så ser du att det tar 5 sek mellan 180-200 km/h. Horneten tar bara 7 sek mellan 140-200 km/h så jag tror faktiskt inte att BMW:n börjar komma ifatt förrän närmare 200 km/h.

när jag låg jämnsides med R6-an så var mätarn på runt 170-180.....
Fast kan jue meddela att M5 inte var riktigt orginal heller :banana :tuttar :banana

:arsele
 
Visade just siffrorna på hornet 900 och bmw:n , det lät ungefär,, nänä,, fyfan,, det där är ju gamla siffror, och bilen har ju sex växlar och det är ett jävla vrid i den. du KANSKE hänger med upp till 100 men sen är du chanslös.
 
Stefanp skrev:
2078734 Visade just siffrorna på hornet 900 och bmw:n , det lät ungefär,, nänä,, fyfan,, det där är ju gamla siffror, och bilen har ju sex växlar och det är ett jävla vrid i den. du KANSKE hänger med upp till 100 men sen är du chanslös.
Ibland undrar man hur folk tänker. Han har svart på vitt hur bra bägge fordonen går men ändå kan han inte acceptera det. Visst, det är gamla siffror och bilen har SÄKERT blivit snabbare med åren. :D

Nä, säg till honom att du gärna rejsar BMW:n upp till 150 km/h. Det blir ren slakt.
 
Stefanp skrev:
2078734 Visade just siffrorna på hornet 900 och bmw:n , det lät ungefär,, nänä,, fyfan,, det där är ju gamla siffror, och bilen har ju sex växlar och det är ett jävla vrid i den. du KANSKE hänger med upp till 100 men sen är du chanslös.

VIlken jädra tomte du hittat :rofl

Nån som vågar ställa upp på ett rejs mot min 316? den har ju trotts allt 5 växlar :rofl

För övrigt har alla 850 CSi 6 växlar, har jag för mig
 
Ja eftersom jag har en växel mer än dig på min hoj så måste ju min hoj gå fortare. :3freak
 
boxyzone skrev:
2078615 .................
den har samma karaktär som alla bmw.. dvs. dålig botten.....


Dålig botten? :va Där är du nog ute och cyklar.

Btw, brukar du använda bottendraget mycket när du kör ett fullfartsrace?
 
Last edited:
Har man aldrig åkt mc/sporthoj så fattar man inte hur pass ax det är...
Hans BMW skapar ju fett tryck i stolen jämfört med hans gamla 142a, så de tror ju att det knappt går att axa bättre...! :tomten
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top