bmw 850csi mot min hornet 900

OLJEKYLD GSXR skrev:
2079919 Jag har pratat med sådana med, de brukar tystna och smyga undan när jag berättar att min hoj gör 0-200 på 8 sekunder. Du kan ju presentera 0-100 tider på din hoj och hans bil. Det kan de ju studera innan de blir avtorkade.

Antispinn osv kopplar man ur innan det ska rejsas seriöst, annars gör man inga bra tider.

jag har presenterat de 0-100 tider på både min hoj och på bilen som finns tidigare i denna tråd,, då lät det, ungefär,, nää,, det där är ju en gammal bmw,, det där stämmer inte,,

visste inte ni att min gamla Ford EsKrot går bara bättre och bättre för årena! den är ju redan 21 år gammal och rycker som något jag aldrig tidigare sätt... :tomten skit i gubben, du behöver väll inte visa honom igentligen nått :hihi han tycks ju vara korckad nog att tro att en bil som är orginal går bättre än en hojj.

850 har lite mer än 300hk, jag har kört en 750 och den drar fruktansvärt bra över 160km/h, kanske inte så den drar en hoj, men nog inte långt ifrån. från stillastående är den svinslö pga vikten o automatlådan.

I helgen som var nu drog jag med en volvo 850 turbo som det sägs ska vara ca 300 hk i och jag kan säga att det var inga problem med X11an :arsele , jag blev själv förvånad hur lätt jag drog ifrån honom dessutom är man ringrostig efter vintern så jag lyckades inte hålla framhjulet i backen :tomten

Ett litet sidokast men ändå. Är man på strippen och tittar så på 201 meter kör juniorerna med sina trimmade gräsklippar motorer bättre tider än en småtrimmad volvo 850 turbo. :lol

Vill va med...

Rock on :yoparty

Får man va med på ett hörn?? vi kan ju ta honom på båda sidor samtidigt :fyllisar

Stefanp skrev:
2079956 jag har presenterat de 0-100 tider på både min hoj och på bilen som finns tidigare i denna tråd,, då lät det, ungefär,, nää,, det där är ju en gammal bmw,, det där stämmer inte,,

De har ju rätt, det ÄR en GAMMAL bmw :D

Stefanp skrev:
2079956 jag har presenterat de 0-100 tider på både min hoj och på bilen som finns tidigare i denna tråd,, då lät det, ungefär,, nää,, det där är ju en gammal bmw,, det där stämmer inte,,
Så hans sons 850CSi är ny då eller?

-dB skrev:
2080024 850 har lite mer än 300hk, jag har kört en 750 och den drar fruktansvärt bra över 160km/h, kanske inte så den drar en hoj, men nog inte långt ifrån. från stillastående är den svinslö pga vikten o automatlådan.
850CSi har 380hk. 750:n kanske kändes snabb över 160 km/h men i verkligheten är dom ganska slöa. Förmodligen tröttare än en vanlig Saab 9-3 Aero, så 750:n lär bli akterseglad av de flesta hojar i högre hastigheter.

BMW 750iA -94
Test in ams 1994
Gewicht 2045 kg
0 - 80 km/h - s
0 - 100 km/h 7,2 s
0 - 120 km/h - s
0 - 140 km/h 11,1 s
0 - 160 km/h - s
0 - 180 km/h 21,8 s
0 - 200 km/h - s

Jag har förnedrat lite bågar på krokvägar ..men rakt fram ere svårt under 200 blås, oavsett vad man kör. Har väl egentligen bara lyckats då - när jag fulat mig med väggrenar och andra tricks....

:tungan

Vi gjorde ett litet test i höstas, M6, SL55 amg 560 hk vs gsx-r 1000

...under 200 var bilarna chanslösa mot hojjen.

start från 140 SL55 mot båge = chanslös

start från över 200 - då skulle det vara jämnare

skulle man starta från 250 jämnsides, skulle det vara jämt, sen skulle bilen dra ifrån, varpå hojjen sedan inte skulle nå samma toppfart.... beror på vart man "rejsar" och vilka som kör.

på autobahn i höga farter är en hoj rökt....

på slingerväg, är de flesta hojjarna rökta vs bra bil.

men under normala omständigheter är man rökt, vilken bil man än kör :död

Bifogat

• DSC00021.jpg
    DSC00021.jpg
    32.4 KB · Visningar: 150
  • DSC00025.jpg
    DSC00025.jpg
    23.9 KB · Visningar: 129
  • DSC.JPG
    DSC.JPG
    128.3 KB · Visningar: 134
Last edited:
IronMike skrev:
2080341 Jag har förnedrat lite bågar på krokvägar ..men rakt fram ere svårt under 200 blås, oavsett vad man kör. Har väl egentligen bara lyckats då - när jag fulat mig med väggrenar och andra tricks....

Jag ser fram emot provkörningen av din diskreta bil :D

OLJEKYLD GSXR skrev:
2080362 Jag ser fram emot provkörningen av din diskreta bil :D
Vi måste testa under bättre omständigheter ;) ..vore kul å testa från 250.

klart du får provköra! om jag får provgå-med din hund, hehe skämtåsido, vill ha en sån jycke..sugen på gixxer med ;) hade jag haft mer pengar å mindre lån så hade vi kunnat byta jämt, bilen mot din jycke å båge :)

har du ställt på bågen ?

Stefanp skrev:
2078734 Visade just siffrorna på hornet 900 och bmw:n , det lät ungefär,, nänä,, fyfan,, det där är ju gamla siffror, och bilen har ju sex växlar och det är ett jävla vrid i den. du KANSKE hänger med upp till 100 men sen är du chanslös.

:lol :lol :lol :lol :lol :tomten :arsele

Själv ska jag testa med 9:an mot kompisens Gallardo SE när det blir lite varmare...
Den är duktigt snabb men det lär inte bli problem förrän över 200 tror jag... :)

Jag sålde nyss en bil med 505Nm och ca 380hk Preppad låda( den gick bra.
Men aldrig i helvete att det går att jämföra med en modern sporthoj.
Sen att alla bilgalna tror det varje gång är ju en annan sak.
Jag tog R1:an och åkte på ett av MNR:s race i Stockholm i somras
Till och från Sthlm E4 så fans det en del (potenta) bilar att gasa mot men inte ens där är det ju nån större utmaning.
Sen kan det väl vara så att siffrorna säger att bilen är vassare i över tex250 men innan den är uppe i sina 250 är man ju vinnare långt framöver och har slagit av redan :tungan
850:in går bra med tanke på sin vikt , men sen var det ju just det där med vikten.
Näe när jag kört in 06:an färdigt kan jag gärna pröva mot nån bil ifall det skulle va intressant :squid

IronMike skrev:
2080341
skulle man starta från 250 jämnsides, skulle det vara jämt, sen skulle bilen dra ifrån, varpå hojjen sedan inte skulle nå samma toppfart.... beror på vart man "rejsar" och vilka som kör.

Men, att vänta in bilen en "halv evighet" är nästan bara det förnedring, innan man börjar rejsa :tungan

IronMike skrev:
2080341 Jag har förnedrat lite bågar på krokvägar ..men rakt fram ere svårt under 200 blås, oavsett vad man kör. Har väl egentligen bara lyckats då - när jag fulat mig med väggrenar och andra tricks....

...under 200 var bilarna chanslösa mot hojjen.

start från 140 SL55 mot båge = chanslös

start från över 200 - då skulle det vara jämnare

på autobahn i höga farter är en hoj rökt....

på slingerväg, är de flesta hojjarna rökta vs bra bil.

men under normala omständigheter är man rökt, vilken bil man än kör :död

Ser ut som du har rätt kul på dom där korten.....Fina bilar föresten.. :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti