Blondinbella - bra eller anus?

Varför är det bara tjejer som skall hugga varandra i ryggen på detta sätt och inte se skillnad på sak och person..
Så undrar ni varför det ser ut som det gör med jämställdheten...

Vad snackar du om egentligen...? :confused:
Får inte en kvinna ha en åsikt som inte överensstämmer med en annan kvinna utan att då ses som en förrädare av sitt eget kön..?!
Please..
Är du aktiv medlem i Fi när du tar upp sådan icke-relevant sörja.

När en kille ger kritik om en annan kille, ja då säger han sin åsikt.
När en tjej ger kritik om en annan tjej, ja då snackar hon skit.
Konstigt det där..:va

Same, same but strangely seen as different.

* världens största bimbo!
* hon låter som en brat
* ser ut som miss piggy.
:fakta

Vad snackar du om egentligen...? :confused:

....det är vad jag snackar om....

Att du inte är förmögen att se skillnaden i att kritisera "saken", alltså bloggen eller fenomenet med blogg-kändisar eller andra ytliga kändisar och på att gå till grova personangrepp är lite förvånande...

....det är vad jag snackar om....

Att du inte är förmögen att se skillnaden i att kritisera "saken", alltså bloggen eller fenomenet med blogg-kändisar eller andra ytliga kändisar och på att gå till grova personangrepp är lite förvånande...

Nu blir jag mörkrädd, jag håller med Pölsemannen här. Plussens inlägg tillhör ju knappast ett av de mer begåvade i den här tåden.

Att du inte är förmögen att se skillnaden i att kritisera
"saken" alltså bloggen eller fenomenet med blogg-kändisar..

Vad Plussen tycker om Blondinbella får hon stå för,
men blanda inte in uttryck som
"ni tjejer ska då alltid hugga varandra i ryggen"
för då är det faktiskt du som går till personangrepp och generaliserar grovt och elakt ett helt kön bara för att en medlem på SH uttryckt sina åsikter om Blondinbella.
Det var mest det jag blev lite lessen över..
Vilka åsikter enskilda personer har här på SH ska ju inte fungera som en baromenter för hurvida man är förrädare av sitt eget kön,
grundat på ett uttalande om en bloggare.

Många killar har ju i denna tråd uttryck inte allför uppskattande åsikter om Blondinbella, varför hoppar du inte på dem?
Åsikt som åsikt, oavsett kön.

Edit: Bloggen handlar ju i högsta grad om Blondinbella, så kritiserar man bloggen så kritiserar man ju indirekt henne.

Edit: Bloggen handlar ju i högsta grad om Blondinbella, så kritiserar man bloggen så kritiserar man ju indirekt henne.

Det är STOR skillnad på att kritisera en blogg för dess innehåll, sätt att skrivas, marknadföras osv, jämfört med att kritisera en person pga dennes utseende, röst eller hårfärg. Det Plussen gjorde var ett korkat personligt påhopp på en annan tjej (revirtänkande?) och det var DET korvis reagerade på. Vad har BBs utseende att göra med huruvida man gillar hennes blogg eller inte?

Ser du inte skillnaden?

jag hävdar snarare att det är tragiskt att vuxenvärlden inte har gett ungdomar mer självkänsla och förmåga till kritiskt tänkande att de väljer blondinbella som förebild framför alla de goda "okända" förebilder som faktiskt finns framför dem varje dag.

Tja båda delarna är tragiska :( Men vill man hårddra det har du givetvis rätt.

Förhållandevis få människor slår igenom såsom uttrycket är ämnat.

Massa text..

Shit, jag kan inte göra annat än att ställa mig upp och applådera. Det där var det i särklass bästa och mest insiktsfulla jag läst på mycket länge!! Light-kulturens utbredning i samhället ÄR skrämmande... och för att inte säga jävligt sorglig.

För övrigt har jag hör den där tjejen öppna munnen några gånger i diverse debattprogram och jag kan bara skaka på huvudet och tycka synd om henne. Vad hon nu medverkat för kan jag fortfarande inte begripa då varje gång hon öppnar truten så flyger den ena grodan efter den andra. Mognaden och kunskapen i argumentationen ligger väl i nivå med en obstinat 10-åring på sin höjd.

:zpy

oavsett vad man tycker om henne, bra eller dåligt, geni eller amöba, så berör hon. inte alla ,men definitivt inte ett fåtal heller. framförallt har många en åsikt om henne och det 'hon står för'.

är tendensen dock att i dagens samhälle (jämfört med för säg 20 år sedan), så finns det för många 'sådana här människor, typer' som berör?

och precis som skvallerpressen, som ökar i upplaga, det är som att 'vi' inte kan få nog av sånt. är 'våra' liv så obetydliga idag och kanske till gränsen på patetiska, att vi drömmer oss bort i 'det där andra'?

Det är STOR skillnad på att kritisera en blogg för dess innehåll, sätt att skrivas, marknadföras osv,
jämfört med att kritisera en person pga dennes utseende, röst eller hårfärg. Det Plussen gjorde var ett korkat personligt påhopp på en annan tjej (revirtänkande?) och det var DET korvis reagerade på. Vad har BBs utseende att göra med huruvida man gillar hennes blogg eller inte?
Ser du inte skillnaden?

Jag varken försvarar eller förkastar Plussens inlägg, det får stå helt och hållet för henne själv.

Men det jag reagerade på var Korvsgubbes reaktion
på det inlägget [och de slutsatser han drog av det.

Om han tyckte inlägget var personligt påhopp så han han välja att direkt kritisera Plussen istället för att syfta till ett kvinnligt negativt beteende.
Tycker det var lite onödigt att ta till uttrycken som
"ni tjejer hugger varandra i ryggen" och
"inte undra på att jämställdheten ser ut som den gör idag",

då han väljer att genaralisera tjejer som elaka som baktalar varandra.

Det kändes lite onödigt och då undrar man vad Korvgubbe har för jämställd syn på tjejer när man genast drar en sådan slutsats.

Nu är detta lite OT och jag ville egentligen inte ha nån stor diskussion om detta, men jag tycker att Korvgubbe valde att kritisera Plussens inlägg lite konstigt då det kändes som han ville måla ut skit över tjejer som kritiserar tjejer, snarare än att bemöta hennes inlägg direkt.

Last edited:
Jag varken försvarar eller förkastar Plussens inlägg, det får stå helt och hållet för henne själv.

Men det jag reagerade på var Korvsgubbes reaktion
på det inlägget [och de slutsatser han drog av det.

Om han tyckte inlägget var personligt påhopp så han han välja att direkt kritisera Plussen istället för att syfta till ett kvinnligt negativt beteende.
Tycker det var lite onödigt att ta till uttrycken som
"ni tjejer hugger varandra i ryggen" och
"inte undra på att jämställdheten ser ut som den gör idag",

då han väljer att genaralisera tjejer som elaka som baktalar varandra.

Det kändes lite onödigt och då undrar man vad Korvgubbe har för jämställd syn på tjejer när man genast drar en sådan slutsats.

Nu är detta lite OT och jag ville egentligen inte ha nån stor diskussion om detta, men jag tycker att Korvgubbe valde att kritisera Plussens inlägg lite konstigt då det kändes som han ville måla ut skit över tjejer som kritiserar tjejer, snarare än att bemöta hennes inlägg direkt.

Ni tjejer gillar ofta att dela in världen i kvinnlig resp manligt. Se bara vilka trådar som ni tjejer brukar delta i.

Det är sällan man hör att en kille utrycka sig om en annan kille på samma sätt som plussen gjorde med BB, betydligt mer vanligt att tjejer gör det. Där är vi inte jämlika.

Last edited:
Dagens mest inskränkta inlägg. Man undrar ju hur gammal du själv är eftersom du är så påläst om hur "dagens ungdomar" beter sig.

Ok, jag tog i litegrann för att markera min ståndpunkt. Men faktum är fortfarande att det är illa med större delen av dagens ungdom. Det sa man förr också men det rätade upp sig rätt så ändå när de blev vuxna. Nu tror jag inte att vi kommer få se ett lika lyckligt slut, tyvärr.
Sen kan du tolka mitt inlägg hur fan du vill, antingen som en bortskämd snorunge eller en realist.

Det är en sak att inte komma överens om och att inte tycka om. Det är en helt annan att tycka rent ut sagt illa om och haka upp sig på.

Är väl himla mycket bättre att lägga energi på personer och saker man Tycker om.

Njae, jag tycker det är rätt så skönt att låta min instängda ilska ödslas på såna där ovettiga personer som ändå inte märker av min skit. Man kan vara både glad och hatisk på samma gång, ibland blir jag alldeles till mig av lycka när jag får skrika "Ditt förbannade rövhål, kom hit så ska jag *piiiiiip* dig".
Känslan efteråt är ju bara för skön, är det inte fler som tycker det så vore det konstigt. Alla borde få skrika ut sin ilska över en busschaufför ibland, eller en dagismamma med ett tjog ungar i släptåg som prompt ska gå över gatan trots att det endast kommer EN bil just då.

Last edited:
1.Ni tjejer gillar ofta att dela in världen i kvinnlig resp manligt.

2[COLOR="Black"].Det är sällan man hör att en kille utrycka sig om en annan kille på samma sätt som plussen gjorde med BB, betydligt mer vanligt att tjejer gör det.
Där är vi inte jämlika.
[/COLOR]

1.Men neeeej!! :huvet
Det var ju precis det jag reagerade på att Korvgubbe gjorde när han valde att bemöta det inlägget på det sättet, alltså att tolka den kommentaren som Plussen gjorde till något som handlade om kvinnligt beteende.
Då delade han in det i kvinnligt och manligt, vilket jag inte kunde fatta då den åsikten står för Plussen och endast henne, så varför dra in massa skitsnack om att "det är typiskt kvinnligt att baktala andra tjejer".
Onödigt tyckte jag.

2. Nej och åter nej, skitsnack förekommer bland båda könen om båda könen, bara att det tolkas som ren skär åsikt när en kille säger nåt negativt om en annan kille, men konstigt nog tolkas det som skitsnack när en tjej säger nåt negativt om en tjej.
Har aldrigt fattat den logiken. :va
Så där har du rätt Zappen, där är vi inte jämlika.

Se bara i denna tråden: många har kallat Blondinbella för mindre trevliga adjektiv och gått till personangrepp, men det är intressant att det just är Plussen som ställs mot väggen med den formuleringen att hon är osolidarisk mot sitt kön.

Nu blir detta ett sidospår och väldigt OT och jag vill egentligen inte ta upp massa snack om detta i denna tråden, var en liten reflektion som ebbade ut i denna diskussion och därför kommer jag inte diskutera detta vidare,
känns lite uppförstorat nu. :)

Last edited:
Tjejer gillar ofta att dela in världen i kvinnlig resp manligt. Se bara vilka trådar som tjejer brukar delta i.

Det är sällan man hör att en kille utrycka sig om en annan kille på samma sätt som plussen gjorde med BB, betydligt mer vanligt att tjejer gör det. Där är vi inte jämlika.

(Tog mig friheten att redigera ditt inlägg något).

Det där stämmer ju inte. Hela forumet kryllar ju av utseenderelaterade påhopp och kategoriseranden utifrån människors yttre. Mer ett utslag av selektiv perception, gode zapp. Du brukar ju kunna komma med balanserade/balanserande synpunkter,(när du inte är upptagen med att beskriva sidans funktioner för mig).

Här finns en klick (förmodligen) välekiperade, välmanikyrerade stilpoliser, som i bästa fab5anda slår ner på folks yttre, de är dock enligt egen utsago hetero. Kontentan verkar vara att är du ful saknar dina argument värde, fungerar nästan lika bra på dialekter. Nu är ju alla OT2-trådarna låsta och går inte att citera från, men i tex "lite krig att glutta på"-tråden verkar det vara av vikt att ha en av dessa herrar godkänd klädstil samt ansade ögonbryn för att få göra sin röst hörd. Jag behöver inte ens hålla med de påhoppade individerna för att tycka det är urlöjligt att såga dem på de grunderna. Åkessontråden är ju hilarious!

Fattar egentligen inte varför tjejer hänger här om de vill bli tagna på allvar i diskussioner. Så många hinder innan de faktiskt kan få gehör för vad de har att säga, är de sen med i trådar av mer ekivok karaktär...

Ett sånt inlägg som Plussen gjorde sabbar så mycket medan ingen skulle ta notis om det var från en manlig användare.

Själv gömmer jag mitt intellekt i en allt annat än bildskön förpackning, som om jag har något val...

Last edited:
[/COLOR][/COLOR][/B]

1.Men neeeej!! :huvet
Det var ju precis det jag reagerade på att Korvgubbe gjorde när han valde att bemöta det inlägget på det sättet, alltså att tolka den kommentaren som Plussen gjorde till något som handlade om kvinnligt beteende.
Då delade han in det i kvinnligt och manligt, vilket jag inte kunde fatta då den åsikten står för Plussen och endast henne, så varför dra in massa skitsnack om att "det är typiskt kvinnligt att baktala andra tjejer".
Onödigt tyckte jag.

2. Nej och åter nej, skitsnack förekommer bland båda könen om båda könen, bara att det tolkas som ren skär åsikt när en kille säger nåt negativt om en annan kille, men konstigt nog tolkas det som skitsnack när en tjej säger nåt negativt om en tjej.
Har aldrigt fattat den logiken. :va
Så där har du rätt Zappen, där är vi inte jämlika.

Se bara i denna tråden: många har kallat Blondinbella för mindre trevliga adjektiv och gått till personangrepp, men det är intressant att det just är Plussen som ställs mot väggen med den formuleringen att hon är osolidarisk mot sitt kön.

Nu blir detta ett sidospår och väldigt OT och jag vill egentligen inte ta upp massa snack om detta i denna tråden, var en liten reflektion som ebbade ut i denna diskussion och därför kommer jag inte diskutera detta vidare,
känns lite uppförstorat nu. :)

1. Det ÄR ett kvinnligt betende att gå till personangrepp på utseendet. :fakta Sen om du utgör ett undantag så får du ett pluss av mig.

2. Skitsnack förekommer på båda håll, men det ges utryck på olika sätt. Sen om du kallar det ena för skitsnack och det andra åsikt är din tolkning som visar att du gör precis som korvgubbe, drar alla över en kam. (och som jag också gör i inlägget.)

:backontop

Första gången jag såg BB i en debatt trodde jag inte det var sant. Hade läst kvällspressens löpsedlar där hennes namn är med var och varannan dag när jag sedan såg henne i TV:n. Att vuxna människor kan vara så intresserad av vad en liten snorvalp har att säga. :faderskänslor

Jag vill också bli rik på att blogga...men vafan ska man blogga om? motorcyklande? sponsring från vem då?

först ska du ha ett käckt namn, gärna en antydan om vad bloggen handlar om i det stora.

sen ska du tycka tvärtemot vad resten av befolkningen tycker i sakfrågor, krisen, säkerhet, barnafödande, dvärgar etc etc, det är så du får uppmärksamhet från media. säg något elakt om kungahuset och ge sken av att du har några 'avslöjande' bilder på när tex kungen torterar sina får naken eller något sånt. bilderna kan du inte visa upp eftersom du hävdar att han är din far, kusin eller något åt det hållet.

sist men inte minst ska du se till att någon (helst en bra kompis) ger dig ordentligt med stryk som du dagen efter kan prata ut om och helst visa upp det sönderslagna nyllet i kvällspress och diverse debattprogram. hävda att du vet vem/vilka det var som gjorde det, men inte kan avslöja det pga källskyddet eller nåt sånt som låter rimligt i folks öron.

sådär, välj nu vilka du vill ska sponsra dig.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!