[/COLOR][/COLOR][/B]
1.Men neeeej!!
Det var ju
precis det jag reagerade på att Korvgubbe gjorde när han valde att bemöta det inlägget på det sättet, alltså att tolka den kommentaren som Plussen gjorde till
något som handlade om kvinnligt beteende.
Då delade han in det i kvinnligt och manligt, vilket jag inte kunde fatta då den åsikten står för Plussen och endast henne, så varför dra in massa skitsnack om att "det är typiskt kvinnligt att baktala andra tjejer".
Onödigt tyckte jag.
2. Nej och åter nej, skitsnack förekommer bland båda könen om båda könen, bara att det tolkas som ren skär åsikt när en kille säger nåt negativt om en annan kille, men konstigt nog tolkas det som skitsnack när en tjej säger nåt negativt om en tjej.
Har aldrigt fattat den logiken.
Så där har du rätt Zappen, där är vi inte jämlika.
Se bara i denna tråden: många har kallat Blondinbella för mindre trevliga adjektiv och gått till personangrepp, men det är intressant att det just är Plussen som ställs mot väggen med den formuleringen att hon är osolidarisk mot sitt kön.
Nu blir detta ett sidospår och väldigt OT och jag vill egentligen inte ta upp massa snack om detta i denna tråden, var en liten reflektion som ebbade ut i denna diskussion och därför kommer jag inte diskutera detta vidare,
känns lite uppförstorat nu.