Blondinbella - bra eller anus?

är inte hon, ett bevis på att en person med medelmåttig talang och iq, kan bli en 'vinnare' även om det kanske bara är för en kort tid?

är inte britney spears en likadan typ, fast i musikbranschen bara?

behöver inte vi (mänskligheten), helt enkelt ge utlopp för vår dåliga smak, eftersom det omvända kräver en medvetenhet och tankekraft som ju tar energi från dagens stressade värld? vi medvetet söker det enkla för att vi har varken kraften eller viljan att söka det svåra?

eller är det egentligen inte så, att vi (mänskligheten) mer eller mindre, är som myror - vi är bara en stor massa som 'lever' och det räcker? (sedan finns det fåtalet som briljerar och kan kallas för nobelpristagare, apple grundare, gurus, picasso mfl mfl.)

För som hon själv tydligen sagt så är dessa ämne allt för viktiga för att tas upp i ett program som detta. Man kommer ingenvart på 10 minuter, tyvärr. Majoriteten av ämnen som tas upp där är för viktiga för att försöka tas på denna korta tid. Och risken att det blir pajkastning är ju rätt överhängande.

ok. det köper jag också. därav att jag numera inte kollar på 'debattprogram' längre på tv.

Last edited:
är inte hon, ett bevis på att en person med medelmåttig talang och iq, kan bli en 'vinnare' även om det kanske bara är för en kort tid?

Är inte det sak samma oavsett vad det gäller. Hur många gånger är det faktiskt den "bästa" produkten som säljer bäst?
Det är alltid lättare att sälja en dålig produkt med rätt marknadsföring än vad det är för en bra produkt att sälja sig själv.

Är inte det sak samma oavsett vad det gäller. Hur många gånger är det faktiskt den "bästa" produkten som säljer bäst?
Det är alltid lättare att sälja en dålig produkt med rätt marknadsföring än vad det är för en bra produkt att sälja sig själv.

mjaa, fast jag pratar mer i termer av 'förebild', det verkar som att hon är det för väldigt många människor. därav att hon är en 'vinnare'.

nu menar jag inte att vi istället ska gå omkring och ha moder teresa eller gandhi som förebilder enkom, men har inte ytligheten etc etc blivit en stor del av en människas personlighet? det är mer 'sköt dig själv, skit i andra'-attityd som råder idag än för 20 år sedan och kanske därför hon är så populär idag? så många som vill bli som hon? och nej, jag är inte kommunist :D

Blondinbella, personen som blev anklagad för att få betalt av företag för att skriva positiva saker om deras produkter, så gick hon ut och sa att åhhh nej så var det absolut inte, ni är bara avundsjuka på att jag är tjej och tjänar pengar. Sedan gick det en tid och hon erkände att givetvis fick hon betalt av företag för detta, vad annars? :rolleyes:
Hennes blogg är bland det tråkigaste man kan läsa och det är mycket tragiskt att hon utnyttjar sin ställning till att pracka på sina unga läsare (mest tjejer troligtvis) reklam som inte är reklam officiellt utan hennes "egna" tankar och erfarenheter. En av nutidens nya reklamformat.

mjaa, fast jag pratar mer i termer av 'förebild', det verkar som att hon är det för väldigt många människor. därav att hon är en 'vinnare'.

Visst är det så och det är ytterst tragiskt att det är ytlighet som premieras. Djup och substans har inget utrymme.

En gång, strax efter färg-TV:ns intåg satt en finnig korvpojke framför MTV.
På den tiden visade de faktiskt rätt mycket musik på kanalen som faktiskt kallade sig Music TV.

Nu för tiden visar de enbart idioter som äter sitt eget könshår, discobroilers av båda kön som slåss och fjäskar för nån liten bisexuell pinuppa som hånglar med dem allesammans och "riktiga" kändisar som visar sig runt i sina 400kvm-hus och avslutar i garaget där deras fyra SUV:ar och två sportbilar står.

På de svenska kanalerna är det antningen varianter på dokusåpor, helst med "talanginslag" eller talangjakter för avdankade "riktiga kändisar" där man låter dem dansa, sjunga eller åka skridskor...

Samantaget går allt ut på att synas men inget går ut på att faktiskt vara riktigt djävla bra på något. Man ska synas och man ska göra det man gör, på sin höjd, hellre än bra.

Tankarna faller tillbaka till en textrad, ur Fredrik Lindströms bok "vad gör alla superokända människor hela dagarna", där två tonåringar sitter på rummet och filosoferar om hur man blir känd och fjortistjejen kläcker ur sig:
- "Om man inte blir känd kan man lika gärna dö!"

...och det är väl dagens melodi.
" Jag syns, alltså finns jag!"

Se bara på SH, det finns inget mer patetiskt än att engagera sig idéelt i "folkrörelsen". Däremot är det ytterst vackert att armbåga sig fram och kliva över lik för personlig framgång.

Att bli känd är viktigare än att prestera något. Om det krävs att man äter en spya från golvet inför TV-kamerorna för att få ett VIP-kort till Spy Bar så äter folk spyor från golvet.

...och det är mycket tragiskt att hon utnyttjar sin ställning till att pracka på sina unga läsare .....

jag hävdar snarare att det är tragiskt att vuxenvärlden inte har gett ungdomar mer självkänsla och förmåga till kritiskt tänkande att de väljer blondinbella som förebild framför alla de goda "okända" förebilder som faktiskt finns framför dem varje dag.

100% ointressant.

står det i tidningen bläddrar jag förbi, är det på TV zappar jag vidare, kommer det på nätet klickar jag inte på't.. vetefan varför jag ens skriver här om jag ska vara ärlig. :va

Facinerande att en sådan person väcker så starka känslor. Hur kan det komma sig tro?

Det känns lätt att skylla det på vanlig hederlig avudsjuka. Kanske lite för lätt!

Kan det istället ha ngt att göra med att folk känner avsmak för denna typ av simpel ytlighet? Att hon tjänar miljoner utan att skapa ett riktigt värde.

Hon kanske inte bidrar med några stora tankar gällande världens problem. Det kanske är det som är skönt med henne enligt folk med. Men gör hon ngn skada?

Kan det istället ha ngt att göra med att folk känner avsmak för denna typ av simpel ytlighet? Att hon tjänar miljoner utan att skapa ett riktigt värde.

Hon kanske inte bidrar med några stora tankar gällande världens problem. Det kanske är det som är skönt med henne enligt folk med. Men gör hon ngn skada?

Ungefär så.
Avundsjuka stryker vi direkt, en gång för alla.

Det är någonting gammalmodiga människor använder som svepskäl för mobbade barn.
"De är bara avundsjuka på dig".

Jorå, så att, eeh.. Tänk om världen var så svartvit och tvådimensionell.

Last edited:
Samantaget går allt ut på att synas men inget går ut på att faktiskt vara riktigt djävla bra på något. Man ska synas och man ska göra det man gör, på sin höjd, hellre än bra.

och varför ska man synas? är det beviset på sin egen existens eller snarare en egoistisk handling; titta jag är NÅGON.

to be somebody is more important than to be just anybody...vi har förmodligen mer narcistisska drag idag än förr...

Vart tog berömmelse från utbildning och framstående gärningar för mänskligheten vägen? :va

Det mest framgångsrika man kan göra idag är att synas, bara synas och helst utan anledning. Då har man lyckats. :död

Nu är jag rätt säker på att hon kommer ha tryggat sin framtid långt innan hennes blogg tappar sina läsare.

- "Hej, vi heter Kvällsblaskan Veckotidningen och undrar om du skulle vilja bli krönikör och kändisreporter hos oss.....!?"

...bara mitt stalltips...

Rent ekonomiskt kanske. Men jag om hon får ett jobb inom denna "bransch" efter att ingen läser hennes blogg längre vet jag inte.. Det återstår väl att se.

är inte britney spears en likadan typ, fast i musikbranschen bara?

Fast Britney kan ju faktiskt något konkret, att sjunga.
Då är frågan, vad kan Blondinbella?

Last edited:
Nu bryr jag mig inte så värst mkt om bloggvärlden i sig.
Min tid går åt till annat. Men jag vill ändå informera er killar/män att Blondinbellas pappa driver efter företag som heter http://www.startaeget.se/ och han är en stor del av hennes blogg vad kommer till intäkter, marknadsföring och dyl. Men tjejen skall ändå ha en eloge för att hon tjänar pengar på att snacka en massa blaj. Btw hennes farsa satt och skröt en massa om sin dotter och hur mkt pengar hon tjänade när jag satt i ett kundmöte med honom.

Men jag om hon får ett jobb inom denna "bransch" efter att ingen läser hennes blogg längre vet jag inte.. Det återstår väl att se.

Min gissning är alltså att hon får jobbet INNAN hennes blogg tappar sina läsare. :)
Lite som Alex Idioten Schulman som är en av förgrundsfigurerna för allt mänskligt avskräde som gärna vandrar över lik för att enbart bli känd enbart för kändisskapets skull.

och varför ska man synas? .

Därför att vi har en kultur skapad av media som innebär att det enda som betyder något är att vara känd. Det medför mer förmåner att vara känd för att äta sitt egna könshår än det ger att viga sitt liv åt forskning och ta fram något gott för mänskligheten även om man så får ett nobelpris.

Last edited:
Därför att vi har en kultur skapad av media som innebär att det enda som betyder något är att vara känd. Det medför mer förmåner att vara känd för att äta sitt egna könshår än det ger att viga sitt liv åt forskning och ta fram något gott för mänskligheten även om man så får ett nobelpris.

Är det någon som kan nämna en nobelpristagare över huvutaget? Einstein är en enda jag kommer på nu.

Vart tog berömmelse från utbildning och framstående gärningar för mänskligheten vägen? :va

Det mest framgångsrika man kan göra idag är att synas, bara synas och helst utan anledning. Då har man lyckats. :död

Ja, typ så.

Vara med i en dockhusåpa, vika ut sig och eventuellt få vara med på en barturné med Brinkenstjärna då har man lyckats.

Utbilldning, långsiktighet och moral finns fan inte i junisarnas vokabulär.

Blir fan mörkrädd.....

Det jag mest stör mej på är att folk kallar Blondinbella för modebloggare.
Hell no, hon skriver inte om mode, hon visar upp modeprodukter och det lilla jag läst så kan hon inte ens skriva.

Det känns mer som en privat dagbok/agenda
för att visa omvärlden vilka personer/fester/kläder man använder. :2cool

*Kameraklick*-dagens outfit! :confused:
Visst har hon skapat en framångsrik hemsida/företag och tjänar massa pengar på det, men det rättfärdigar ju inte hennes blogg som något som i sig håller en sån bra kvalitè.
Som att säga att har du ett företag som producerar djur-porrfilmer och det drar in mycket pengar och det är populärt,
-ja då måste det ju vara bra! :3freak

Last edited:

...då innebär det att ägna livet åt det som inte är speciellt relevant eller ens ha målsättningar som andra inte bryr sig om, men som för den personen är till viss del, meningen med livet...'man lever sitt liv för sin egen skull, inte för andras'...

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!