Blev av med kortet i norge, ny hoj, och fick tillbaks kortet !

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Okej, skulle hämta husabergan i oslo, så långt allt bra...........träffade killen som skulle sälja den........åker hem till honom, jag tar hojen, den låter fett gött alltså med titanuim dämp.

Hemma hos honom drar jag iväg en sväng, hittar värsta go backen med lite luting (behövs ju inte igentligen för denna hojen, men gött ändå) och tänker, där skall jag slanga fett, sagt och gjort, drar upp den på bakan.
-Tänker, fan va fint det går.
Sätter ner framhjulet och vänder långt upp i baken efter en kurva, åker tillbaks, stannar vid rödljuset längst ner på baken.

Då kommer en polis springade mot mig och jag hinner inte reagera, han tar nyckeln och säger till mig att rulla hojen till han bil.
Han säger, visa mig ditt körkort.
-Jag säger, det har jag ett kvaterbort.
Spring och hämta det då.

Kommer tillbaks med kortet och ägaren till hojen, även min polare är med. Han tar korkortet och tittar på det och säger, detta behåller jag.
Va fan tänker jag, massa mek för detta nu också.

Han kollar hojen och klagar på en massa grejer, beslagtar den nästan, men han som äger den får tillbaks nycklarna och sånt och får leda den därifrån.
Tillbaks till mig då.

Han snackar med mig om rättegång i oslo å sån skit, för at jag har kört på bakhjulet säger han, men jag blå nekar hela tiden och säger at jag inte har kört på bakhjulet, Han ringer till centralen och snackar och hör hur han skall göra. Efter typ 25 minuter så får jag tillbaks körkortet. Han kommentar är då.
-Hade du bott i Oslo, istället för Göteborg så hade jag tagit av dig, men idag är jag snäll och du får tillbaks det om du lämnar landet.

Gött, fick tillbaks kortet. Och en ny hoj köpte jag med. Skönt att slippa rättegång i Oslo.

Over and out !

Haha =)
Kul att du fick hem den iaf.
Ta och skriv i att du har en HUsaberg nu

cool_lilja skrev:
Han kommentar är då.
-Hade du bott i Oslo, istället för Göteborg så hade jag tagit av dig, men idag är jag snäll

:skrämd :skrämd :skrämd :skrämd :skrämd
SATANS tur att du slapp undan. Hur kul skulle det vara att polisen tagit av dig och sen gudvetvad som hande hänt :skrämd

Du hade nog "skeetatur"

750RR

Poliserna i norge är ju värre än i USA
Har hört om massor med tokigheter, bla om ett skojbråk mellan två kompisar éfter krogen som slutade med att dom hade piket poliser översig. Helt sönderslagna + kläder, fyllecell och häktning, dom hade heller inte gjort något motstånd när polisen kom =/

Men Lija då, det vet du väl att man inte får köra på bakan :D

Hoppas du blir nöjd med den nya hojen som givetvis jag ska provköra nån gång!

// Fogerty

gestapopolis va det...........men jag fixade det, hehe

äää, hojen va svenskreggad så den va lungt..........jaja, idag har jag wheelat mycket

Lilja din gamle gangster....

Själv så delade jag å anders på en flaska whisky igår... Jävlar vad anders dog nästan...... pjuka på bussen å grejer =)

Men men, jag kommer till dej å provar hojen i helgen...

Men vad ser jag? Tjackat stånka, coolt. :tummenupp

Jag som trodde att vi skulle lägga tjocka rökridåer över Gbg.

Norsk trafik politi er som Gestapo ja.
Derfor stikker jeg KONSEKVENT ifra hvis de begynner med blålys eller lignende.
Svin alle sammen....

Yngve

hehe, japp....................dumma i huvudet...........jaja, men jag e lycklig nu ivart fall !!!

Liten värld man lever i!
Känner killen som du köpte hojen av.

Träffade han på en kräftskiva igår och givetvis så berättade han denna historia!

Ahhh, shysst

tyckte att jag såg dig susa förbi götaplatsen på husan i lördags em! Hur mycket fick du ge för hojen då?
Åkte med ett gäng motard killar i helgen! shit va ball det var!

Hahaha det är ju ganska lustigt så dom beter sig!Du hade en väldans tur, och undrar hur polisen är när han INTE är på bra humör..:eek:

De har väl hur som helst inte befogenhet att dra in ditt körkort? Så vitt jag vet är väl det endast svenska polisen som kan göra detta.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph