Blå gruppen på Rörken

jag kommer nog att prova Blåbärs gruppen nu på måndag om vädret vill vara kanon.
Fast vill ha en blåbärsmössa på huvudet istället för blå väst.
Går det att ordna?

Bikerbitch skrev:
jag kommer nog att prova Blåbärs gruppen nu på måndag om vädret vill vara kanon.
Fast vill ha en blåbärsmössa på huvudet istället för blå väst.
Går det att ordna?

På Rörken och överallt annars brukar vi köra med HJÄLM :fakta

(och några kör med Fuz Hatz iof :rolleyes: )

KANON BRA IDE´

Körde blågrupp idag och det var verkligen kul och oerhört nyttigt, jag kunde i lugn och ro få in tekniken innan farten börjar öka, kanon trevliga instruktörer som på ett bra sätt kunde se och tala om dem felen man gjorde i teknik och taktik, jag kände mig säkrare och tryggare i ämnet kurvteknik när jag åkte hem. tyckte bara lite synd om dem som inte fick väst, men gärna en kväll till i veckan då intresset är lika stort som behovet.

Kanon med Blåagruppen! Bra instruktörer, även fast den ena sa si och den andra sa så. Skönt att mjuka upp kurvtekniken på bana och slippa tänka på att man kanske möter en lastbil..

Trist med alla avåkningar, hoppas dom personerna mår bra iallafall. Posörskraparen med R6.an såg ut att må bra iaf!

Nu kanske ni har fått en anhängare till.. Det enda negativa är dom trista 7 milen dit och hem.. men jag antar att det är smällar man får ta. Jag kände mig lite tuffare när jag åkte hem.
Tack för ikväll killar o tjejer!

Bikerbitch skrev:
Kanon med Blåagruppen! Bra instruktörer, även fast den ena sa si och den andra sa så. Skönt att mjuka upp kurvtekniken på bana och slippa tänka på att man kanske möter en lastbil..

Trist med alla avåkningar, hoppas dom personerna mår bra iallafall. Posörskraparen med R6.an såg ut att må bra iaf!

Nu kanske ni har fått en anhängare till.. Det enda negativa är dom trista 7 milen dit och hem.. men jag antar att det är smällar man får ta. Jag kände mig lite tuffare när jag åkte hem.

Meningen är ju inte att du ska känna dig tuffare, utan säkrare.
Men det är säkert det du menar ;)

Bikerbitch skrev:
Trist med alla avåkningar, hoppas dom personerna mår bra iallafall.
Nyss hemkommen från Max kan jag meddela att Urninja som klotade i vänster-180-gradaren för en halvtimma sedan satt och inmundigade ett hamburgermål modell större! :D Inga fel enligt röntgen men han lär ha en del smärtor några dagar.

hmmm

Var det många som gick i backen ??
Om, hoppas det inte vart några större skador än stoltheten.

n'Lasse skrev:
Nyss hemkommen från Max kan jag meddela att Urninja som klotade i vänster-180-gradaren för en halvtimma sedan satt och inmundigade ett hamburgermål modell större! :D Inga fel enligt röntgen men han lär ha en del smärtor några dagar.

Urninjan var alltså killen med den läckande tanken om jag fattat allt rätt?

:(
Den slutliga diagnosen blev multipla komplicerade brott och stukningar, omfattande vävnadsskador med blödning som följd och en allvarlig skada i balanssinnet (yttrar sig som partiell förlamning av vänstra sidan).

På hojen alltså. Urninja själv mår som han förtjänar.. :crash

n'Lasse skrev:
Nyss hemkommen från Max kan jag meddela att Urninja som klotade i vänster-180-gradaren för en halvtimma sedan satt och inmundigade ett hamburgermål modell större! :D

Låter som ett friskhetstecken :crash

Bikerbitch skrev:

Good for you! :tummenupp Vad kul att du körde till slut, hoppas det kändes bra och att du tyckte det var kul. Då förväntar jag mig att se dig där igen på måndag, å då e det min tur att köra om vi inte har barnvakt då o kör både Bear o jag. :hej

Trist med omkullkörningarna igår bara...

Härligt att höra att höra att det gick bra för Uninja och att han kunde göra entusiasterna sällskap på MAX.

Krya på dig.

//Carola

Pissmyran skrev:
Good for you! :tummenupp Vad kul att du körde till slut, hoppas det kändes bra och att du tyckte det var kul. Då förväntar jag mig att se dig där igen på måndag, å då e det min tur att köra om vi inte har barnvakt då o kör både Bear o jag. :hej

Trist med omkullkörningarna igår bara...

Ja, även fast Affe har tjatat förr så är det först nu efter jag pratade med UaLoranga och Krypto efter Sviestads bankörning som jag tog modet till mig. Hade tur och fick en av dom sista västarna :tummenupp
Hörde att du var barnvakt ja o att knodden inte hade velat följa med denna gången. Men ni kör väl i olika grupper så annars är det väl lungt att han är med?
Hoppas vi ses nästa måndag, motorvägen är tråkig att åka både dit o hem så vi får väl se :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman