Blå gruppen på Rörken

Galne Dansken skrev:

Jag hade det tveksamma nöje måndag att spå om varje enda accident som kom i Grön Grupp! Ta det lungt pojkar! Det är inte imponator tävling - kör man över sin kapacitet - blir man upptäckt enddå :rodnar
En äldre MC med hårda touring däck - kan aldrig mathe en modern sporthoj med racegummisular :fakta

Hördu Dansken, jag känner mig naturligtvis väldigt träffad så jag måste få svara på det du skrev.
Jag kör inte för att imponera på någon, jag kör för att bli bättre och för att det är kul. Jag försöker inte hänga på någon av de bättre förarna med bättre hojar utan släpper förbi folk så fort de kommer ikapp. I måndags körde jag t.o.m. lugnare än vanligt för att försöka hitta flyt i körningen (inte ens några fotpinneskrap), dessutom hade jag bett Dennis åka ut något pass med mig för att visa spår och ge mig råd.
Däcken jag hade på hojen är inte optimala för bana, det är jag helt på det klara med, men de räcker gott till för max nedlägg som hojen klarar utan att släppa bara man är försiktig med gasen ur kurvorna. Det var sjätte gången jag körde på Rörken i måndag och däcken har inte ställt till med några problem överhuvdtaget.
Att jag kraschade i måndags berodde på att jag inte fick av gasen (vet inte varför, hjärnsläpp eller gashäng) när jag skulle bromsa inför kurvan och reagerade helt galet på det. Bromsade hårdare istället för att koppla. Visst, mitt fel helt och hållet men knappast något du kunde förutsett.

:fakta :fakta :fakta

Det är kanske dags att ge Galne Dansken ett nytt nick ?
Den Kloke Dansken !

:bow Dansken för ett klockrent inlägg. :tummenupp

En omflyttning i grupperna är nog inte fel, detta för att få bättre flyt i SAMTLIGA grupper.

När det gäller omvinkningarna (i grön grupp) så tyckte jag att det fungerade väldigt bra i måndags ! Vid de få omkörningar som jag gjorde blev jag väldigt tydligt omvinkad :tummenupp

När det gäller blå grupp så är jag intresserad att åka nåt pass i den gruppen så att man får chansen att bli lärd bra spårval.
Instruktör i de andra grupperna är nog också bra, vi är ju några stycken som behöver öva på spårval.

//B

Det är bara att prata med någon av oss instruktörer,
så kan vi visa spårval i dom snabbare grupperna oxå.

Affe_R1 skrev:
Det är bara att prata med någon av oss instruktörer,
så kan vi visa spårval i dom snabbare grupperna oxå.

Jag hade även "test" nöjet att ta en chaufför från Orange mä som "passenger" i blä grupp bak på min MC - för att:

:tummenupp Visa spår
:tummenupp Flytt i körning
:tummenupp Köra utan broms

och yepzz - killen var lycklig efteråt - och mente att han han kanske sku ha börjat kvällen på så sätt ;)

Vi kommer dit, om/när vi får bort attityden: - Jag ska visa alla att jag ä en helvete´s snabb och dugtig grab på min MC... :fakta

Investera en Rörken kväll i att köra med Instruktör - få flytt - tip´z och roligt + lite att tänke på efteråt..

:fakta

Jahapp, då var det slutkört på Rörken...
Fick mitt nya schema idag som talar om att jag slutar klockan 16.50 i skolan. Därefter måste jag äta middag av något slag och sen ta mig 7 mil till Uppsala. Det finns aldrig en chans i världen att det ens finns västar kvar. Så där sprack planeringen av måndagar resten av månaden.. Får köra nästa år när man är fattig student och inte har en skola att gå till..
Typiskt!

BB, jag fick köra fast jag aldrig köade.....man får bara ta det mot de mörkare timmarna.....och dessutom det är ju oxå någt att öva på =) annars är du välkommen nästa termin!!!!!

Bluegreengrey skrev:
BB, jag fick köra fast jag aldrig köade.....man får bara ta det mot de mörkare timmarna.....och dessutom det är ju oxå någt att öva på =) annars är du välkommen nästa termin!!!!!

Problemet med att köra sent när mörkret har lagt sig är att man skall åka hem 7 mil motorväg också.. Kanske vi kan bygga en specialkoja på Rörken för Sthlmare som ogillar att köra hem i mörkret ;)

Bikerbitch skrev:
Problemet med att köra sent när mörkret har lagt sig är att man skall åka hem 7 mil motorväg också.. Kanske vi kan bygga en specialkoja på Rörken för Sthlmare som ogillar att köra hem i mörkret ;)
Torde väl inte vara något större problem för en driven tjej med hoj att hitta sig en "bekant" att sova hos i Uppsala på måndagskvällarna... :tummenupp

//D

Taz skrev:
Torde väl inte vara något större problem för en driven tjej med hoj att hitta sig en "bekant" att sova hos i Uppsala på måndagskvällarna... :tummenupp

//D

Kanske inte. Fast det blir nog rätt omständigt + att pojkvännen nog misstycker. Jag hinner nog med att sova över hos folk om det blir partaj någon gång ( ingen som känner sig manad ? ;))

Tack ändå för tipset Taz!

Det är ju klart...

Bikerbitch skrev:
Kanske inte. Fast det blir nog rätt omständigt + att pojkvännen nog misstycker. Jag hinner nog med att sova över hos folk om det blir partaj någon gång ( ingen som känner sig manad ? ;))

Tack ändå för tipset Taz!

Kanske skulle bli lite tokigt där med pojkvännen.... ;)

Då ser jag bara ett alternativ... ni får helt enkelt flytta hit. Så, då var det bestämt. :tummenupp

//D

Re: Det är ju klart...

Taz skrev:
Kanske skulle bli lite tokigt där med pojkvännen.... ;)

Då ser jag bara ett alternativ... ni får helt enkelt flytta hit. Så, då var det bestämt. :tummenupp

//D

Jomenvisst. Då kommer nästa problem. Har 1 helt år kvar i gymnasiet innan friheten, sen får man väl se.
Uppsala verkar vara lite billigare. Men då vill jag också bli medlem i Uppsala Roadrunners :rock Är det ett löfte jag hör?

Urninja skrev:
Hördu Dansken, jag känner mig naturligtvis väldigt träffad så jag måste få svara på det du skrev.
Jag kör inte för att imponera på någon, jag kör för att bli bättre och för att det är kul. Jag försöker inte hänga på någon av de bättre förarna med bättre hojar utan släpper förbi folk så fort de kommer ikapp. I måndags körde jag t.o.m. lugnare än vanligt för att försöka hitta flyt i körningen (inte ens några fotpinneskrap), dessutom hade jag bett Dennis åka ut något pass med mig för att visa spår och ge mig råd.
Däcken jag hade på hojen är inte optimala för bana, det är jag helt på det klara med, men de räcker gott till för max nedlägg som hojen klarar utan att släppa bara man är försiktig med gasen ur kurvorna. Det var sjätte gången jag körde på Rörken i måndag och däcken har inte ställt till med några problem överhuvdtaget.
Att jag kraschade i måndags berodde på att jag inte fick av gasen (vet inte varför, hjärnsläpp eller gashäng) när jag skulle bromsa inför kurvan och reagerade helt galet på det. Bromsade hårdare istället för att koppla. Visst, mitt fel helt och hållet men knappast något du kunde förutsett.

:fakta :fakta :fakta

:fakta Tempoet i Orange grupp är till tider nästen på niveau med Grön - om man kör taktisk i Orange - vilket inga får glömma.

I bland tokkes tempoet upp i Grön (också) - tro mig, jag vett, thi - det är en väldig prestige för flere att köra om mig - nästen kosta va det vill!
Med en del erfarenhet av dette har jag uttvecklat en speciel lugte-sans! Och jag lugter adrenelin på banan (ibland från mig själv - och då kör jag in i depå´en och tar paus). då släpper jag stinkadores fram snabbt - ofte vett jag om att jag passerer dom när dom har åkt av ett par böjer efter.

Strax innan du gick omkull - var andre ute hos kaninerne - klart att du inte så dette - det var bak om dig, och fram för mig - jag hade inte lyst att köre tät på dette. Jag hade min känsla av att det rörde sig om 0-tid innan att någon gick omkull (6´te sinne - kvinlig inituition - kall det va du vill!)

Du är en dyktig Motorcyklist - det ser och vett alla, när du elegant får din "inte helt moderne racer runt" i rask takt.
Vi vett alla ihop att du också är en av dom som flittigt vinkar fram.
Du skal också veta, och kanske förstå att det syns mycket klart att din hoj inte är byggt för den kapacitet som du för den fram med. :bow

Jag har accepterat och lärt att jag inte har en hoj, som jag ska köra fullt (eller nästen fullt med) på bana snabbera än Rörken - thi den är inte bygd för sånt. :(

Kraftig hjärnskakning, 2 frakturer, ambulans helikopter lärde mig i höstas att;

Lang livsläng på däck = Kort livslängför mig :crash
Sportdäck = Lang livsläng för mig :D

Jag tror att denne regel gäller för andra också :confused:

Min mening är absolut inte att att peta Dig eller någon annan till olika Grupp-färger. Men att få oss alla till att träna på att bli bättra och få flytt (hvilket till slutt betyder snabbera och säkera) - präcis som som du själv skriver var dit mål.

Hoppas at du nu inte längra har en unfair känsla av att jag har försökt att peta dig :öl

Se till att pigga till - så vi kan åka utt på banan igen :hej

Galne Dansken skrev:
:fakta Tempoet i Orange grupp är till tider nästen på niveau med Grön - om man kör taktisk i Orange - vilket inga får glömma.

I bland tokkes tempoet upp i Grön (också) - tro mig, jag vett, thi - det är en väldig prestige för flere att köra om mig - nästen kosta va det vill!
Med en del erfarenhet av dette har jag uttvecklat en speciel lugte-sans! Och jag lugter adrenelin på banan (ibland från mig själv - och då kör jag in i depå´en och tar paus). då släpper jag stinkadores fram snabbt - ofte vett jag om att jag passerer dom när dom har åkt av ett par böjer efter.

Strax innan du gick omkull - var andre ute hos kaninerne - klart att du inte så dette - det var bak om dig, och fram för mig - jag hade inte lyst att köre tät på dette. Jag hade min känsla av att det rörde sig om 0-tid innan att någon gick omkull (6´te sinne - kvinlig inituition - kall det va du vill!)

Du är en dyktig Motorcyklist - det ser och vett alla, när du elegant får din "inte helt moderne racer runt" i rask takt.
Vi vett alla ihop att du också är en av dom som flittigt vinkar fram.
Du skal också veta, och kanske förstå att det syns mycket klart att din hoj inte är byggt för den kapacitet som du för den fram med. :bow

Jag har accepterat och lärt att jag inte har en hoj, som jag ska köra fullt (eller nästen fullt med) på bana snabbera än Rörken - thi den är inte bygd för sånt. :(

Kraftig hjärnskakning, 2 frakturer, ambulans helikopter lärde mig i höstas att;

Lang livsläng på däck = Kort livslängför mig :crash
Sportdäck = Lang livsläng för mig :D

Jag tror att denne regel gäller för andra också :confused:

Min mening är absolut inte att att peta Dig eller någon annan till olika Grupp-färger. Men att få oss alla till att träna på att bli bättra och få flytt (hvilket till slutt betyder snabbera och säkera) - präcis som som du själv skriver var dit mål.

Hoppas at du nu inte längra har en unfair känsla av att jag har försökt att peta dig :öl

Se till att pigga till - så vi kan åka utt på banan igen :hej

Jodå, du har rätt såklart. Bättre däck och lite lugnare körning :rolleyes: skulle nog kunna förebygga fler skador på den stackars hojen (och mig för den delen).
Det jag mest ville säga var att jag inte tycker att jag har den taskiga attityden till min körning som man kan finna hos vissa. Sen kanske jag pressar lite mycket men jag tävlar bara med mig själv, om någon.
Jag har faktiskt bara kört i orange grupp en gång och efter det fick jag känslan att jag skulle behöva göra många fler omkörningar i den än vad folk skulle behöva köra om mig i den gröna. Sen är det ju tilllåtet med omkörningar på hela banan i gröna så då kändes det vettigare att köra där. Men nu när blåa gruppen tillkommit så kanske det vore lämpligt att känna på den orangea igen. Tänker i vilket fall inte gå omkull mer på bra länge..

Nåja, jag har skruvat ner hojen i molekyler idag och beställt delar från fyra olika mcskrotar så en liten hoppets låga har tänts vad gäller att hinna med någon måndag till på Rörken i år... Och då med Pirelli sportsulor på fälgarna. :tummenupp :hej

Re: Re: Det är ju klart...

Bikerbitch skrev:
Har 1 helt år kvar i gymnasiet innan friheten, sen får man väl se.
Går du någon special-linje på gymnasiet som inte finns i Uppsala? :cool:

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...