Urninja skrev:
Hördu Dansken, jag känner mig naturligtvis väldigt träffad så jag måste få svara på det du skrev.
Jag kör inte för att imponera på någon, jag kör för att bli bättre och för att det är kul. Jag försöker inte hänga på någon av de bättre förarna med bättre hojar utan släpper förbi folk så fort de kommer ikapp. I måndags körde jag t.o.m. lugnare än vanligt för att försöka hitta flyt i körningen (inte ens några fotpinneskrap), dessutom hade jag bett Dennis åka ut något pass med mig för att visa spår och ge mig råd.
Däcken jag hade på hojen är inte optimala för bana, det är jag helt på det klara med, men de räcker gott till för max nedlägg som hojen klarar utan att släppa bara man är försiktig med gasen ur kurvorna. Det var sjätte gången jag körde på Rörken i måndag och däcken har inte ställt till med några problem överhuvdtaget.
Att jag kraschade i måndags berodde på att jag inte fick av gasen (vet inte varför, hjärnsläpp eller gashäng) när jag skulle bromsa inför kurvan och reagerade helt galet på det. Bromsade hårdare istället för att koppla. Visst, mitt fel helt och hållet men knappast något du kunde förutsett.

Tempoet i Orange grupp är till tider nästen på niveau med Grön - om man kör taktisk i Orange - vilket inga får glömma.
I bland tokkes tempoet upp i Grön (också) - tro mig, jag vett, thi - det är en väldig prestige för flere att köra om mig - nästen kosta va det vill!
Med en del erfarenhet av dette har jag uttvecklat en speciel lugte-sans! Och jag lugter adrenelin på banan (ibland från mig själv - och då kör jag in i depå´en och tar paus). då släpper jag stinkadores fram snabbt - ofte vett jag om att jag passerer dom när dom har åkt av ett par böjer efter.
Strax innan du gick omkull - var andre ute hos kaninerne - klart att du inte så dette - det var bak om dig, och fram för mig - jag hade inte lyst att köre tät på dette. Jag hade min känsla av att det rörde sig om 0-tid innan att någon gick omkull (6´te sinne - kvinlig inituition - kall det va du vill!)
Du är en dyktig Motorcyklist - det ser och vett alla, när du elegant får din "inte helt moderne racer runt" i rask takt.
Vi vett alla ihop att du också är en av dom som flittigt vinkar fram.
Du skal också veta, och kanske förstå att det syns mycket klart att din hoj inte är byggt för den kapacitet som du för den fram med.
Jag har accepterat och lärt att jag inte har en hoj, som jag ska köra fullt (eller nästen fullt med) på bana snabbera än Rörken - thi den är inte bygd för sånt.
Kraftig hjärnskakning, 2 frakturer, ambulans helikopter lärde mig i höstas att;
Lang livsläng på däck = Kort livslängför mig
Sportdäck = Lang livsläng för mig
Jag tror att denne regel gäller för andra också
Min mening är absolut inte att att peta Dig eller någon annan till olika Grupp-färger. Men att få oss alla till att träna på att bli bättra och få flytt (hvilket till slutt betyder snabbera och säkera) - präcis som som du själv skriver var dit mål.
Hoppas at du nu inte längra har en unfair känsla av att jag har försökt att peta dig
Se till att pigga till - så vi kan åka utt på banan igen