Motherofgod
Sporthojsnörd
- Gick med
- 12 Aug 2022
- Hoj
- 2006, Yamaha FZ6-S 1999, Honda VFR800fi 2022, Honda CBR650R
Tjena, ska snart montera ihop motorn efter ventiljustering och då ska man använda någon form av MoS2-olja att montera ihop med. Yamahacenter hade inget sådan till försäljning så jag undrar om man lika gärna kan pensla kamaxeln med deras mollyfett? Står "olja" i manualen men det blandas väl upp när motorn är igång ändå tänker jag.
Så vitt jag förstår så är det viktigaste att det innehåller zink och MoS2. Vill helst kunna montera ihop det i helgen, så vill kunna köpa det i butik hellre än postorder. Så om någon har tips på annat så får ni gärna tipsa om butiker i Gbg som kan tänkas sälja den produkten.
Molybdendisulfidfett MoS₂, 100 g
Litiumbaserat, med molybdendisulfid och EP-tillsatser. God smörjförmåga även vid hög belastning. Rostskyddande. Sammansättningsklass: NGLI:2.
www.biltema.se
Så vitt jag förstår så är det viktigaste att det innehåller zink och MoS2. Vill helst kunna montera ihop det i helgen, så vill kunna köpa det i butik hellre än postorder. Så om någon har tips på annat så får ni gärna tipsa om butiker i Gbg som kan tänkas sälja den produkten.
Last edited: