Bilrelaterade diskussioner

Ja, det där gick ju bra.

Byte kamrem + vattenpump, inklusive rivande av bil & att tillverka ett verktyg för att hålla kammarna på plats, trångt som attan, men 2,5 timmar, fakking 20cm a/c rem, 5,5dygn and counting, och det enda jag lyckats med är att sabba nya remmen.......

IMG-20260710-WA0004.jpeg

Ollon.

Att pynta 116,922:- av hårt arbete mellan 07:00-16:00 för att lovligen köra en Corvette C8 de 3 första åren är bara för jäkla mycket.
Kollade precis priset på en dito och upptäckte till min stora förvåning att det är 3,999 000:- uff...

Köper man en ny dyr bil tex en Corvette som har galet dyr skatt.
Då får man väll göra likadant som med dyra motorcyklar. Ställa på den över helgen och av på måndag när man åker till jobbet.
Sen att det är skatten som är galet dyr istället för försäkring är sak samma. (Nu har jag inte kollat hur dyr försäkring är)

Köper man en ny dyr bil tex en Corvette som har galet dyr skatt.
Då får man väll göra likadant som med dyra motorcyklar. Ställa på den över helgen och av på måndag när man åker till jobbet.
Sen att det är skatten som är galet dyr istället för försäkring är sak samma. (Nu har jag inte kollat hur dyr försäkring är)
Oreggat.
Lämna eventuell mobil hemma.

Problem -> löst.

Fyra bilar som ska in på besiktning och bara två är typ klara...

Bytte krängningshämmarstag som glappade på Skodan och bromsbelägg bak som slitits ned pga kärvande parkeringsbroms (och beläggen glider nog inte så som de ska). Och noterade att däcken sjunger på sista versen och troligen inte går igenom.

Sen är de rost i sparklådor på Polo och ett trasigt dimljus, en X5 med hjullager och strålkastare som inte reglerar nivån korrekt. Det tar liksom inte slut med jobb. Jo, och hojen måste ha nya däck, vilket jag byter själv.

Nyheter
Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Back