Huvudvärk med problem man inte får löst på lång tid. Blir ryckningarna borta igen när du kört längre än 2 mil eller är de där hela tiden efter motor blivit varm? Blir de borta om du kör hårt?Fuck... Som man säger. Körde två mil, mjuk och fin i motorgången. Sen kom ryckningar. Så det är något mer
Ska koppla in datorn för live-data och ut och köra i morgon och se om jag kan fånga vad som händer. Det kan vara en eller flera spridare som fortfarande är dåliga och som mår dåligt när motorn blivit varm. Alternativt något med bränsletrycket tex. Köpa tre till nya spridare vill jag undvika, men det kan i slutändan bli så
Edit: det går att se när det rycker, på bränsletrycket - aktuellt värde jämfört med vad det ska vara. Hade loggning på och jag kan utläsa att något händer, men trycket gäller hela systemet i "railen". Korrektionsvärde kan jag också se variationer på mellan spridarna, men inget ligger utanför gränsen för vad som är ok och inget alarmerande ens när det rycker. Så det går helt enkelt inte att se *vilken* spridare som krånglar (kanske flera av dem). Så det innebär att jag behöver beställa hem tre nya att komplettera den som redan är utbytt. EGR är fixat sedan tidigare, så kan inte vara mycket mer kvar nu![]()