Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det där är självskadebeteende att ge sig på. Fy fan vad jag hatar trumbromsar. Har lovat mig själv att aldrig ge mig på det igen, och så här långt har jag hållit det.Fan vad jag hatar trumbromsar... Ett jävla smäck att jobba med.Men nu är allt på plats. Återanvänder fjädrar mm men såg att de egentligen borde ha bytts de med (får bli en annan gång).
Som ofta med bromsar så är det enklast att byta ALLT när man ändå jiddrar med eländet. Ok, bromscylindrar, fjädrar, brickor, belägg. Och på släp vajrarna...Fan vad jag hatar trumbromsar... Ett jävla smäck att jobba med.Men nu är allt på plats. Återanvänder fjädrar mm men såg att de egentligen borde ha bytts de med (får bli en annan gång).View attachment 505912View attachment 505913
Det är en sund inställning... Jag hade inte mycket val. Men behöver beställa resten av innehållet helt nytt också, för det kommer garanterat att gå av en fjäder eller kärva eller läcka i kolven. Mycket teknik och svordomar att både få isär och ihop.Det där är självskadebeteende att ge sig på. Fy fan vad jag hatar trumbromsar. Har lovat mig själv att aldrig ge mig på det igen, och så här långt har jag hållit det.
Ja det brukar vara så. Här trodde jag att resten var ok och det funkar kanske ett tag till, men enklare att meka med allt nytt. Och kostar inte många kronor.Som ofta med bromsar så är det enklast att byta ALLT när man ändå jiddrar med eländet. Ok, bromscylindrar, fjädrar, brickor, belägg. Och på släp vajrarna...
Sedan funkar det ju i 10 år eller så...
Jag sade till dottern att om du skall köpa en bil så kan du väl lika gärna kika på en beg Alfa. Jag kan mecka, hon gillar design.Systersonen börjar sin bilkarriär med Alfa och sexa, bra start.
Heter faktiskt MEKA..Italienskt är jag skeptisk mot för övrigt! Men Lycka Till!Jag sade till dottern att om du skall köpa en bil så kan du väl lika gärna kika på en beg Alfa. Jag kan mecka, hon gillar design.
Min systerson tjatade tills han fick köpa min Miata. Vad gör man inte för den goda sakens skull?Systersonen börjar sin bilkarriär med Alfa och sexa, bra start.
En bra början på ett liv av brustna drömmar bussbiljetter.Systersonen börjar sin bilkarriär med Alfa och sexa, bra start.
Det finns ju några Alfor som har rätthjulsdrift (rwd), Gtv och några till men de nyare har väl bara felhjulsdrift {fwd)!En bra början på ett liv av brustna drömmar bussbiljetter.
Snygga de där, men driver i fel ända.
Det finns jättemånga, men den där (166) har tvärställd motor och framhjulsdrift.Det finns ju några Alfor som har rätthjulsdrift (rwd), Gtv och några till men de nyare har väl bara felhjulsdrift {fwd)!
Nåja, tror att vi haft denna diskussion tidigareAlfa är totalt tragiskt dåliga på allt som har med tillförlitlighet att göra, men när dom fungerar och är körbara är dom vackra och låter gott...
En här uppe körde rallycross med Busso V6 och han fick en jävla sång ur den, när jag frågade hur han fick den så tillförlitlig sa han "Det är väldigt lite Alfa kvar utanför motorblocket"
Det kan vara hemligheten... Eftermarknads-sprut och tändning så har man en rolig motor.
Har åkt ganska mkt Alfa de sista åren, har verkligen inte vart sämre än något annat. Men visst, 70 och 80 talet var roligt men inte hållbart.Ytterligare en hater.Nej men viss körglädje och.. ja, jo det är väl ungefär det.

Passa dig nu, att inte citera är en dödssynd på SH!Hur fick du det till det?![]()

|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |