Utveckla, vad var så stötande??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fräck bild. Men vill inte veta hur mycket pengar som rök därKompressor och nitro(?) och planade toppar ger hiskeliga effekter....
Snacka om ögonblicksbild.
View attachment 507391
Sånt där räknas sällan i pengar, det där är ren passion och kärlekMen vill inte veta hur mycket pengar som rök där
Sånt där räknas sällan i pengar, det där är ren passion och kärlek![]()
Det där låter lite som ett beroende. I alla fall ett djupare intresse. Dragracing kostar säkert en hel del i pengar med tanke på däck och alla specialgrejer som sporten kräver.en snubbe som körde dragracing
Jag jobbade med en snubbe som körde dragracing, när det skulle festas drack han hemgjort vin, och han tog på sig all övertid han kunde, på vintrarna tog han på sig snöskottningen på firman och sov på jobbet...
När man frågade hur mycket dragracingen kostade svarade han att det fanns en formel för det "Allt du tjänar +all sponsring + X" han menade på att det gick an bara man höll "X" litet...

..och det sämsta av det sämsta alt. tvi f-n, köra omkring på fis.
Körde begagnad V70 Bi-fuel i många år. Funkade fint. Efter 10 år började gasprylarna krångla lite grand. Det var ju ingen bilfirma som hade fixat ihop den delen. Det gick dock att lösa via en ingenjör från Volvo i Göteborg. 6 månader senare gick dock toppblockspackningen och bilen började samtidigt larma på nätterna. Då sålde vi den...och det sämsta av det sämsta alt. tvi f-n, köra omkring på fis.
- Det där gäller boxning och MMA också...inte förvånande att många som håller på med racing hamnat på fel sida om lagen.
Cylinder 3 brukar brinna upp, t.o.m. logiskt (den mittre).Körde begagnad V70 Bi-fuel i många år. Funkade fint. Efter 10 år började gasprylarna krångla lite grand. Det var ju ingen bilfirma som hade fixat ihop den delen. Det gick dock att lösa via en ingenjör från Volvo i Göteborg. 6 månader senare gick dock toppblockspackningen och bilen började samtidigt larma på nätterna. Då sålde vi den.
Ja dieslarna byggde dom E85 av istället, och sen tillbaka men fråga mig inte för hur många miljoner.. (bussar).Det går väl antagligen fortfarande att köra på bensin.
Fast det är ju diesel man vill ha och dom är lite mer svårkonverterade.
- Det där gäller boxning och MMA också.
Ja dieslarna byggde dom E85 av istället, och sen tillbaka men fråga mig inte för hur många miljoner.. (bussar).
Gas är sämst för att:
Original är bempatanken liten(efterkonvert kan vara bättre på den punkten).
Hårt, hårt reglerad vid kontrollbes. eftersom just kontroll är svårt/riskabelt så hugger man på minsta lilla helt enl. regelverket. Eftersom ingen egentligen vet får tillverkarna själva sätta normen som inte heller vet eftersom dom i många fall inte själva byggt systemet men det är dom som måste svara för slutprodukten.
Kanon. (sämst)
Nä men det går säkert att läsa någonstans.. finns t.o.m. bussforum har jag sett någon gång.
Typ såhär var det men citera mig inte för delvis hörsägen:
Miljözoner gällde/började gälla ? inne i stan och kommunisttrafiken skulle anpassas = E85-motorer byggdes vilka alltså var diesel i grunden.
Bra, kraven uppfylldes och verksamheten fortskred. Strulet var bara att underhållsbehovet ökade enormt, kontra diesel får man gissa. Vet inte det mest frekventa/vad som blev dyrt eller om driftsäkerheten blev (än) sämre.
Måste varit grönjävligt dyrt i.a.f. för lösningen och det jag fick höra var att ingenjör och sakkunnig tillfrågades, av "någon". Det man ville veta var om det gick/möjligt/tillåtet att registrera om till diesel, såklart efter (tillbaka)konvertering efter konstens alla regler. Själva ombyggnaden hade dom redan fått klartecken om.
Om jag kommer ihåg rätt, det enda registreringsbiten inte kunde svara på/för var miljöklassificeringen eller snarare om dom skulle kunna trafikera just miljözonerna efteråt.
Och ombyggt ska det tydligen alltså blivit, inte en susning hur många motorer det rörde sig om men risken är att det kosta boda och femti = omkostnaderna för underhållet av E85 måste i princip varit i klass med att det var svårt att nå lönsamhet.
|
Nya BMW S 1000 RR tar form
Redan i maj 2025 gav BMW me... |
|
|
|
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D
H-D presenterar nya Deadwoo... |
|
|
Sommarauktion hos Antiqueweb
Svenska Antiqueweb avslutar... |