Bilrelaterade diskussioner

Man går inte så nära bilen att man kan slå i kroken, då är man ju så nära så man skitar ner sig från allt mög som är bak på bilen. Man håller avstånd.
Om man skippar kulskydd och smörjer in den med spillolja, så lär sig folka att hålla avstånd så småningom ;)

På min KIA har jag valt borttagbart, då jag tycker krok är ganska fult.
Tyvärr är den lite bökig att ta av och på, så ibland blir jag lite lat att plocka bort den.
På Mercan jag hade innan var den elektrisk, funkade klockrent de åtta åren jag hade den. (y)

IMG_2895.png Blä!

Om man skippar kulskydd och smörjer in den med spillolja, så lär sig folka att hålla avstånd så småningom ;)

På min KIA har jag valt borttagbart, då jag tycker krok är ganska fult.
Tyvärr är den lite bökig att ta av och på, så ibland blir jag lite lat att plocka bort den.
På Mercan jag hade innan var den elektrisk, funkade klockrent de åtta åren jag hade den. (y)

View attachment 528003 Blä!

En fast monterad krok är oftast mindre ful, och sätter man på ett snyggt format mjukt kulskydd sä är det varken hårdare eller skitigare än att dra benet mot kofångaren

Empiriskt efter att ha haft och har bilar med fast, löstagbar och infällbar krok så är infällbar klar vinnare, därefter fast krok. Löstagbar är bara ett pill och så ska kroken ligga någonstans.

Lycka till med det när du åker färja. :hihi
Åker färja ganska ofta, bor man på fastlandet och har hus på Gotland blir det ett ganska stort antal resor. Frugan har pendlarkort, själv kör jag reskort än så länge men planerar att gå över till pendlarkort jag också.

Empiriskt efter att ha haft och har bilar med fast, löstagbar och infällbar krok så är infällbar klar vinnare, därefter fast krok. Löstagbar är bara ett pill och så ska kroken ligga någonstans.
This! 👆:fakta

Sant det du säger!
Men jag löser det genom att placera kroken alltid på samma hylla innanför garagedörren när jag inte behöver den, dvs ca 350 dagar per år (utom några gånger jag är lat att ta av den).

Fast krok skyddar ju dessutom bakre stötfångare mot optimistiska fickparkerare. Ännu är det långt ifrån alla bilar som har radar runt om.

Min fasta dragkrok på min Mercedes vito räddade min lackerade stötfångare för några veckor sedan. Jag backade in på en parkering som är emot en betong mur och jag korkad som jag är varken tittade i backspegeln eller back kameran......

Hörde lite skrammel bak på ena bilen (inte den som hade close encounter of the third kind med älgen) och hittade en lös värmesköld. Trodde att det var den.
Men nä, idag skramlade det mer. Tror nog att stötdämparen fungerar bättre om den sitter fast...
5735d572781ceb87f869cafe3acb03eb.jpg

Hörde lite skrammel bak på ena bilen (inte den som hade close encounter of the third kind med älgen) och hittade en lös värmesköld. Trodde att det var den.
Men nä, idag skramlade det mer. Tror nog att stötdämparen fungerar bättre om den sitter fast...
5735d572781ceb87f869cafe3acb03eb.jpg
Mazda?

Nyheter
H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC