Bildserien ang kraschen i Pentagon???

Någon som vet mer om detta?! Från dessa bilder så verkar det ganska skumt...

juha01 skrev:
Någon som vet mer om detta?! Från dessa bilder så verkar det ganska skumt...

Det har ifrågasatts länge, bland annat från fransk sida. Jag har inte grävt djupare i det, men det påstås att en amerikansk gammal F4-pilot såg anflygning och kunde svära på att det som träffade byggnaden var en AGM-86 CALCM, en vingförsedd konventionell kryssningrobot. Längden är 6.32 m vingspannet 3.66 meter och farten den håller är 500 mph+, verkar dock för sjukt att jänkarna skulle kunna vådabeskjuta Pentagon......

Kul med konspirationsteorier... :rolleyes:

Chris Ash skrev:
Det har ifrågasatts länge, bland annat från fransk sida. Jag har inte grävt djupare i det, men det påstås att en amerikansk gammal F4-pilot såg anflygning och kunde svära på att det som träffade byggnaden var en AGM-86 CALCM, en vingförsedd konventionell kryssningrobot. Längden är 6.32 m vingspannet 3.66 meter och farten den håller är 500 mph+, verkar dock för sjukt att jänkarna skulle kunna vådabeskjuta Pentagon......

Kul med konspirationsteorier... :rolleyes:

Undrar vilken sten jag har bott under dom senaste tre åren eftersom jag inte hört ett smack om detta. Ja, om inte bilderna är fejkade så är det ju ganska sannolikt.

Jag vet att jag har tänkt att "det var väldigt vad lite man har hört om detta då" någon gång när man sett om TT, men nu är det kanske inte så konstigt. Inget man vill visa för mycket av utan bara tysta ner och hoppas på att folk glömmer.

juha01 skrev:
Undrar vilken sten jag har bott under dom senaste tre åren eftersom jag inte hört ett smack om detta. Ja, om inte bilderna är fejkade så är det ju ganska sannolikt.

Jag vet att jag har tänkt att "det var väldigt vad lite man har hört om detta då" någon gång när man sett om TT, men nu är det kanske inte så konstigt. Inget man vill visa för mycket av utan bara tysta ner och hoppas på att folk glömmer.

Jag tror jag ska kolla upp det lite närmare. Var tog Flight 77 vägen då? Gick den upp i rök?

Vi kan nog utesluta terrorattack i såfall eftersom vapenplattformen för den robot är B-52.......om de inte kapade en sån då. :confused:

jag är 80% säker på att USA sköt på dem själva för att få fler anledningar att bomba "fienden"

Chris Ash skrev:
Jag tror jag ska kolla upp det lite närmare. Var tog Flight 77 vägen då? Gick den upp i rök?

Vi kan nog utesluta terrorattack i såfall eftersom vapenplattformen för den robot är B-52.......om de inte kapade en sån då. :confused:
Den officella versionen är den här;
http://aviation-safety.net/database/2001/010911-3.htm
Det som är mest mystiskt är att det inte finns några vrakdelar
på bilderna! En Boeing 757 är ingen liten Cessna precis.

Jag såg iaf vrakdelar på en dokumentär om hur Pentagon byggdes och restaurerades.
Jag tror det här mest är blaj, klart som fan att de störtade med ett plan i byggnaden.

MikkE skrev:
jag är 80% säker på att USA sköt på dem själva för att få fler anledningar att bomba "fienden"

Så du menar att samtidigt som två plan kraschade in i WTC så passade USA på att skjuta lite på Pentagon, utifall att två sprängda skyskrapor och ett par kapade plan med alla ombord mördade inte skulle räcka som anledning att slå tillbaka?

Eller menar du att USA själva dessutom kapade planen som åkte in i WTC och att Usama tog åt sig äran?

Eller skämtar du med oss?

Om man letar efter vrakdelar runt Pentagon kan man ju också komma ihåg att man inte direkt såg så mycket flygplan på marken kring WTC heller. Ändå är det ju otvivelaktigen så att det var just flyplan som åkte in i WTC.

Ett fulltankat flyplan som ränner in i en byggnad lämnar inte så väldans mycket vrakdelar efter sig trots allt. Kan ju kika på den här bildserien som visar en krasch på en landingsbana, tänk sedan att åka in i en massiv byggnad: http://aviation-safety.net/pictures/displayphoto.php?id=19841201-0&vnr=5&kind=C

Men men, vi får väl se om 25 år eller så när bildmaterialet blir offentligt.

Taget från ett annat forum från en som heter chockad på flashback:
------------------------------------------------------------------
Vågar ni se detta? (Kult på webben just nu, grymt chockerande...)
HÄR ÄR NÅGOT SOM NI INTE KOMMER FÅ LÄSA OM I AFTONBLADET ELLER EXPRESSEN...!!!

OK, då kör vi:

Nedladdningen går väldigt fort, filmsnutten (ca 5 minuter lång) som avslöjar sanningen kring Pentagon-attentatet; håll i er:

http://www.freedomunderground.org/m...le/pentagon.php

Någon som svimmade av...?

Är ni uppmjukade för värre avslöjanden kring 9/11?

Här kommer sedan något som är ännu vassare. Ni kan här ladda ner en hel videofilm kring 11 September-konspirationen, "911inplanesite" som den kallas, (52 minuter lång), garanterat sevärd, sprider sig som en löpeld på webben just nu:

http://www.fourwinds10.com/news/05-...s.html#download

Någon som bröt ihop...?

Till sist, här kommer min personliga favorit, alla kategorier!

Klicka in er på den gula trailern på följande länk, så kommer ni få se på något, ni aldrig fått se maken till, som kommer att få er världsbild att rasa:

http://www.911inplanesite.com/911trailer.html

Orkar ni med mer?

OK då, men entra då på egen risk:

http://letsroll911.org

(De har ett mycket givande diskussionsforum kring allt detta, vilket ni kan klicka er in till, nästan längst ner till höger på sajten; "LetsRoll911.org Forums")

Vågar jag till sist komma med en sista storslägga, som tar död på de återstående tvivlen?

OK då, håll till godo, kära vänner:

http://911uncovered.com

och

http://911sharethetruth.com

sharpedge skrev:
Taget från ett annat forum från en som heter chockad på flashback:

Skulle du kunna sammanfatta materialet så man slipper ladda ner tre filmer för att förstå poängen? :Bugar

SSB skrev:
Så du menar att samtidigt som två plan kraschade in i WTC så passade USA på att skjuta lite på Pentagon, utifall att två sprängda skyskrapor och ett par kapade plan med alla ombord mördade inte skulle räcka som anledning att slå tillbaka?

Eller menar du att USA själva dessutom kapade planen som åkte in i WTC och att Usama tog åt sig äran?

Eller skämtar du med oss?

Om man letar efter vrakdelar runt Pentagon kan man ju också komma ihåg att man inte direkt såg så mycket flygplan på marken kring WTC heller. Ändå är det ju otvivelaktigen så att det var just flyplan som åkte in i WTC.

Ett fulltankat flyplan som ränner in i en byggnad lämnar inte så väldans mycket vrakdelar efter sig trots allt. Kan ju kika på den här bildserien som visar en krasch på en landingsbana, tänk sedan att åka in i en massiv byggnad: http://aviation-safety.net/pictures/displayphoto.php?id=19841201-0&vnr=5&kind=C

Men men, vi får väl se om 25 år eller så när bildmaterialet blir offentligt.

Precis som de flesta andra konspirationsteorier så är det förmodligen för fantastiskt för att vara sant. Amerikanerna skulle knappast mörda hundratals amerikaner både civila och militära för att kunna jaga en terrorist, det makar ingen sense. Vådabeskjutning låter ännu otroligare. Fast visst är det lite småkonstiga omständigheter runt det hela.

Det förekom förövrigt liknande konspirationsteorier i Sverige. Den 17 September 1941 låg jagarna Klas Uggla, Klas Horn och Göteborg förtöjda i Hårsfjärden. På morgonen exploderade en kraftig sprängladdning på Göteborg och några minuter senare på Klas Horn. Alla tre fartygen började brinna och sjönk, 33 sjömän dog. Det har spekulerats i huruvida det var svenskar som låg bakom explosionerna. Den klick av officerare som leddes av dåvarande chefen för försvarsstaben, generalmajor Axel Rappe, som misstänktes för att ha velat utföra en stadskupp för att få med Sverige i Finlands krig mot Sovjet.
Orsaken till olyckan har ännu inte lyckats fastställas med mera än att det var torpeder i Göteborgs aktra torpedställ som exploderade. Givetvis dyker då konspirationsteorierna upp som ett brev på posten. Troligen var det brittiskt eller sovjetiskt sabotage då denna jagardivision eskorterade malm till tyskarna.

För de som är intresserade av konspirationsteorier, kolla Uppdrag Granskning ikväll. För några år sedan (5?) läste jag ett reportage i SvD om att Estonia transporterade hemligt stridsmateriel, ikväll skall det tydligen "bevisas". Det i samband med den plötsliga kovändningen från regeringen att skeppet inte skulle bärgas (och helst täckas över med betong) får i alla fall mig att undra. Samlad expertis verkar helt utesluta att det kan ha gått till som haverikommissionen påstår dessutom, ett sådant stort fartyg sjunker inte så snabbt enligt ngn kille på Irland som anses vara världens främsta inom fartygskonstruktion.

Kan vara en konspirationsteori, som alla andra. Men jag undrar i alla fall...

Markus skrev:
För de som är intresserade av konspirationsteorier, kolla Uppdrag Granskning ikväll. För några år sedan (5?) läste jag ett reportage i SvD om att Estonia transporterade hemligt stridsmateriel, ikväll skall det tydligen "bevisas". Det i samband med den plötsliga kovändningen från regeringen att skeppet inte skulle bärgas (och helst täckas över med betong) får i alla fall mig att undra. Samlad expertis verkar helt utesluta att det kan ha gått till som haverikommissionen påstår dessutom, ett sådant stort fartyg sjunker inte så snabbt enligt ngn kille på Irland som anses vara världens främsta inom fartygskonstruktion.

Kan vara en konspirationsteori, som alla andra. Men jag undrar i alla fall...

Skulle det vara detta hemliga stridsmateriel som sänkte fartyget då eller? Eller tror de att hon blev torpederad? Nog för att vi transporterat en jävla massa militärt materiel till Baltikum, men det har varit för svenska försvaret gammal utrangerad materiel (bla komplett utrustning för 10 st Infanteribrigad 66). Knappast nåt man skulle sänka Estonia för.

Men man får väl se programmet då.....

Just det där att gjuta in det i betong verkar lite fyndigt. Vad är bakgrunden till det? Förhindra plundring? Om så, gör man i så fall samma sak med andra fartyg som sjunker?

Chris Ash skrev:
Skulle det vara detta hemliga stridsmateriel som sänkte fartyget då eller?

Jag tror inte det framkom i SvD reportaget, men detta "faktum" (vi får väl se) i kombination med uppgifter om att endast försvarets dykare fick gå ner första dygnet (vet inte heller vilka som skulle vara bättre lämpade) och att expertis påstår att ett sådant fartyg inte kan sjunka så fort och att regeringen ändrade sig illa kvickt (två regeringar tom om jag kommer ihåg rätt). Och, ej att förglömma, dykningar är förbjudna och Estlands regering säger att de aldrig någonsin kommer tillåta dykningar.

t-rex skrev:
Just det där att gjuta in det i betong verkar lite fyndigt. Vad är bakgrunden till det? Förhindra plundring? Om så, gör man i så fall samma sak med andra fartyg som sjunker?

Bara de som transporterar döda aliens, virus eller kärnvapen. Har du inte sett Arkiv X?

ett sådant stort fartyg sjunker inte så snabbt

Ramlar bogvisiret bort så att allt vatten åker in på så går det just så snabbt.

Vill minnas att en besättningsman uttryckte det ungefär såhär: "Står vattnet på bildäck dig till fotknölarna är det jävligt bråttom. Har du vatten till knäna är det kört."

Åker man 20 knop och och öppnar "framdörren", ja då stiger nog vattnet till knäna på i det närmaste nolltid.

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa