Bilar som blockerar utfarten från mitt garage

  • Thread starter Raderad medlem 51742
  • Start date

Raderad medlem 51742

Guest
Skruva ur ventilerna

Testade det en gång, men tyckte inte det hjälpte. Man kan visserligen tycka att det är onödigt att lagra en massa onödig luft i däcken när man nu ändå inte kan köra någonstans på grund av att någon blockerar utfarten, men förr eller senare flyttar sig trots allt den som står i vägen och då blir det ett onödigt extra moment att behöva pumpa upp däcken igen innan man kan köra iväg.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Lukten av surströmmingsspad är rätt svår att få bort när det väl hamnat i ett luftintag för kupén, har jag hört. Folk är drulliga på de mest oväntade, ovanliga och konstiga sätt, en del kan inte parkera och andra kan inte balansera en öppnad surströmmingsburk utan att snubbla.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Alltså, vad är det för fel på folk?? :va
Obehagligt mycket :huvet

När du väl har flyttat så borde det ju vara värt att köpa en skrotbil, dvs en järnklump som ser ut som en bil, men som inte är en bil, dvs inga ägarpapper, och köra dit och parkera så att den täpper till maximalt.

Eller så skaffar du en väldigt billig bil, och ställer själv den utanför garaget, när du ska ut eller in så flyttar du bara lite på den, och ställer tillbaka den när du är klar :tummenupp
 

Raderad medlem 51742

Guest
Mycket bra idéer om att hämnas. Problemet är bara att hämnden som metod inte funkar för mig. Gör jag det direkt när jag fortfarande är förbannad och aggressionen är som störst kanske det ger en viss tillfredsställelse, men eskalerar då bara konflikten och gör den värre. Att hämnas långt senare blir helt meningslös eftersom jag då inte är förbannad längre och slutat tänka på det. Jag vill bara lösa problemet.
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Mycket bra idéer om att hämnas. Problemet är bara att hämnden som metod inte funkar för mig. Gör jag det direkt när jag fortfarande är förbannad och aggressionen är som störst kanske det ger en viss tillfredsställelse, men eskalerar då bara konflikten och gör den värre. Att hämnas långt senare blir helt meningslös eftersom jag då inte är förbannad längre och slutat tänka på det. Jag vill bara lösa problemet.
Hämnd är en rätt som bäst serveras kall. :fakta

Vänta två år och blockera sedan garaget med att varvet runt limma igen dörren med armerad snabbhärdande epoxi? Underlättas förstås en aning om du har en kopia på nyckeln.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Hämnd är en rätt som bäst serveras kall. :fakta

Vänta två år och blockera sedan garaget med att varvet runt limma igen dörren med armerad snabbhärdande epoxi? Underlättas förstås en aning om du har en kopia på nyckeln.

Mitt problem är att jag saknar förmåga att vara långsint ;-)
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Annars:
En gång för lääänge sen (preskiberat) så kom jag hem på natten efter ett hårt arbetspass. På min parkering stod en annan bil och upptog min efterlängtade yta. I området där jag bodde fanns inga andra platser att stå på och jag kunde inte ställa mig någon annanstans.
Jag gör en slagning på bilen och luskar fram telefonnummer till personen. Ringer några gånger men blir bara borttryckt.
Blir lite "lätt" irriterad då jag måste in och sova då jag skulle upp tidigt nästa dag.
Ser att den andre bilen har en dragkrok och att denne är parkerad pekandes ut mot gatan.
Tar ett spännband, sätter det runt hans dragkrok och gör samma på min bil.
Drar sedan ut han tvärs över gatan och lämnar han där. Den stod inte så den blockerade vägen helt, men alla som skulle köra där fick krypa runt han.
Sedan parkerar jag min bil på min plats och går hem och lägger mig.
Gatan i fråga var en mindre bostadsväg med ett par hundra boende längs med vägen.
Bilen hade försvunnit under morgonen. Den stod kvar vid 05-tiden, men vid 07 var den borta.
Jag räknade iofs med att han skulle repa eller skada min bil, men det hade han konstigt nog inte gjort.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Problemet är ju att de som blockerat garaget ÄR styrelsen. De behöver inga bilder. De vet redan hur de brukar parkera. Mitt problem just nu är att så länge jag inte har fått tag på nytt garage (vilket är väldigt svårt där jag bor, tog 5 år förra gången) är jag i beroendeställning till dem. Vill inte eskalera konflikten på ett sätt som gör att jag riskerar att bli av med garaget ännu tidigare.

Förstår att det är en jobbig situation men i praktiken så spelar det ingen roll att det är styrelsen som blockerar garaget(i det här fallet är det ju nästan bättre iom att personen i sig då har avgörandet för om du ska betala hyran eller inte - frågan blir sas enklare att lösa rent praktiskt när i vet vem det är som hindrar din utfart). Du betalar för något som du inte kan nyttja, det ska du helt enkelt inte göra.

I övrigt när man tittar ut genom fönstret så verkar det svenska språket sakta men säkert bytas ut mot ett språk som bygger på våld, folk förstår snart inget annat, tyvärr.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Nu gjorde jag så här istället. Fick via den tidigare ordföranden till slut tag på mailadresserna till de andra i styrelsen och den nya ordföranden så jag vidarebefordrade min mailväxling med tidigare ordföranden till dem, skrev att jag har förståelse för att parkeringssituationen på gatan tidvis är ansträngd, att jag förstår att man ibland kan behöva ställa sig lite dumt för att lasta i/ur tyngre grejer osv, men att jag måste kunna komma in och ut ur mitt garage. Gav dem mitt mobilnummer så att de kan SMS:a om de tillfälligt behöver ställa sig lite dumt, så vi snabbt kan få kontakt med varandra, jag inte behöver bli frustrerad över att utfarten är blockerad och de slipper bli frustrerade över att inte kunna lasta i/ur grejer ur bilen när de inte finns parkeringar nära.

Fick precis tillbaka en ursäkt från en av syndarna som skrev att denne sett att även andra (utanför huset) brukar parkera fel och i fortsättningen skulle hjälpa till att säga till dessa så att utfarten hålls fri.

Så nu sitter vi i ring tillsammans och sjunger Kumbaya... tills nästa gång...
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Obehagligt mycket :huvet

När du väl har flyttat så borde det ju vara värt att köpa en skrotbil, dvs en järnklump som ser ut som en bil, men som inte är en bil, dvs inga ägarpapper, och köra dit och parkera så att den täpper till maximalt.

Eller så skaffar du en väldigt billig bil, och ställer själv den utanför garaget, när du ska ut eller in så flyttar du bara lite på den, och ställer tillbaka den när du är klar :tummenupp

Ragga upp en bilmålvakt som man skriver bilen på.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Härligt att det gick att lösa utan större bråk! :tummenupp

Ryggmärgsreflexen annars i den svenska kulturen innehåller vanligtvis inte ord som "förståelse" och "ursäkt" utan mer färgstarka ord! :D
 

Smagatusk

Guest
Jag fattar inte...

Är det bara ett garage med en plats där? Är det bara du som blir blockerad?
 

Raderad medlem 51742

Guest
Jag fattar inte...

Är det bara ett garage med en plats där? Är det bara du som blir blockerad?

Det är två singelgarage med en gemensam uppfart, varav jag hyr det ena garaget och det andra används som förvaringsutrymme av bostadsrättsföreningen. Uppfarten smalnar av ut mot gatan, så det går inte att parkera på uppfarten utan att blockera båda garagen. Jag har avtalat med föreningen att uppfarten skall hållas fri så jag fritt kan komma in/ut ur garaget. Hur bilar parkerar på gatan utanför ingår förstås inte i avtalet, utan där gäller vanliga parkeringsregler om att man inte får parkera framför en utfart.
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Kan inte pajasen som skall ha ditt garage ta det andra garaget (som ju inte ens används som garage utan förvaringsutrymme...)? Då kan ju du ha ditt kvar. Bostadsrättsföreningen borde ju kunna ordna ett förråd att ha sina grejer i, kan man tycka.

Annars röstar jag för att du blir lite lagom vän med några gäng skinnvästklädda motorcyklister och bjuder in till hejdundrande utflyttningsfest innan du lämnar tillbaka nyckeln. Skall vi riva hela haket? Såklart.
:banana
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
När jag bodde på Söder i Kristianstad så hade min dåvarande flickvän egen parkering för hon jobbade till 7 på kvällarna. Detta pga när det var tråkig pissport som handboll fanns det inte parkeringsplatser när hon kom från jobbet.

Men det var en gök som snodde hennes parkering.
Satte vänlig lapp, sen lite arg lapp sen en jävligt förbannad lapp, fjärde matchen i rad när kukhuvudet parkerat på hennes plats satte jag ingen lapp på bilen utan satte 1 40mm skruv lutad mot varje däck och när han backade ut så stod han där med 4 hjulspunka.



Han parkerade inte där fler ggr ivf.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top