Ja. Det var stor text, fanns färger och få sidor.![]()
Rörliga bilder och ljud?
Jag hinner inte läsa nu men kan du redogöra för hur 17% blev 0,04%?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja. Det var stor text, fanns färger och få sidor.![]()
ok, jag tolkar det som att jag har för bra motivering till min åsikt.
Korvgubbe har förvisso skrivit flera tänkvärda inlägg i tråden, dock endast ett med kommentar till Two stroke man och det inlägget visar inte på det du påstår. Min slutsats är att du tillvitar Tsm uppfattningar han ej givit uttryck för. Ohederligt tycker jag.
Korvgubbe skriver ofta tänkvärda saker.
Ohederlig är jag inte. Nedanstående är ett citat från Two stroke man, där han rättfärdigar skattefusk:
"Jag skulle snarare säga att en bidragsfuskaren mjölkar samhället på hela sin levnadskostnad medans skattefuskaren mjölkar samhället på lite bonuspengar.
Samtidigt som bidragsfuskaren sitter hemma och spelar X-box så driver skattefuskaren vanligen ett företag, som kanske har anställda, producerar varor som säljs med moms, varor som går vidare till andra företag som i sin tur gör att hjulen snurrar för Sverige både här och där. Skattefuskaren har ofta anställd personal som genererar skattepengar förutom att han betalar skatt på sin egen lön."
Kanske dags att ändra reglerna angående assistansbidrag.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4181879
Den här tråden får mig att må illa och att vilja se Hannes Westberg-videon igen.
![]()

Det där är en förklaring till varför han anser att att bidragsfuskare är mer klandervärda än skattefuskare. Det är inte detsamma som att rättfärdiga skattefuskaren. Rättfärdigar man stöld om man tycker att en mördare är ett större svin än en tjuv?
Det där är en förklaring till varför han anser att att bidragsfuskare är mer klandervärda än skattefuskare. Det är inte detsamma som att rättfärdiga skattefuskaren. Rättfärdigar man stöld om man tycker att en mördare är ett större svin än en tjuv?
Är det nån på SH som har bidragsfuskat nångång?
Se så, korten på bordet!
Så kan man ju inte jämföra. Både skattefusk och bidragsfusk är samma brott. Stöld.
Nej, inget av det du nämner är stöld.
Jag undrar om de bidragsfuskande assistansföretagen det gäller också är sossar? Och om de betalar in all sin skatt?Alla normalt funtade vet att vänder man på de rätta misstänkta stenarna, när det gäller alla slags ersättningar, och vet vad man gör får man liknande resultat. Gött o se att ännu en sossetråd blir tillintetgjord. 0,04%...![]()
Absolut icke. Har varit kutryggig skattebetalare sen dag 1 efter skolan
Med facit i hand borde man anlitat en ohederlig veterinär som skrivit under på att man är 90%-igt handikappad och nyttjat hela familjen som assistenter. Därefter burit kaninkostym...
Jag har VAB:at en dag men spelade mest GTA och lät killen nysa bäst han ville. Är det mygel då jag ju inte vårdade honom???
Är det inte stöld att inte betala för tjänster? Kanske det inte är iofs. Men så nära man kan komma. Men du förstår min poäng med att det är samma brott i alla fall?
Om en vän till dig på besök passar på att stjäla ditt PS3 så har han stulit ditt PS3. Om en vän till dig inte ger dig ett PS3 i present så har han underlåtit att ge dig en present.
Resultatet är exakt det samma, -1st PS3.
Så till vida har du rätt, nettoeffekten är samma. Dock är de moraliska aspekterna i att stjäla jämf med att underlåta att ge väldigt annorlunda enligt mig, även om resultatet - som sagt - kan vara exakt lika.
Om en vän till dig på besök passar på att stjäla ditt PS3 så har han stulit ditt PS3. Om en vän till dig inte ger dig ett PS3 i present så har han underlåtit att ge dig en present.
Resultatet är exakt det samma, -1st PS3.
Så till vida har du rätt, nettoeffekten är samma. Dock är de moraliska aspekterna i att stjäla jämf med att underlåta att ge väldigt annorlunda enligt mig, även om resultatet - som sagt - kan vara exakt lika.
Beskriver man en skattefuskare i så pass positiva ordalag, utan att ta med en enda negativ sak det medför för individer och samhälle, då anser jag nog att man tycker det fusket är rätt ok. Jag tror till och med jag vågar mig på att dra slutsatsen, utifrån vad han skrivit, att han hellre ser att bidragsfuskare än skattefuskare jagas.
Första året jag pluggade fick jag bostadsbidrag. Sedan började jag jobba och var ej längre berättigad till bostadsbidrag. Detta var inte något jag tänkte på och pengarna fortsatte komma.Är det nån på SH som har bidragsfuskat nångång?
Se så, korten på bordet!
|
|
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D
H-D presenterar nya Deadwoo... |
|
|
Sommarauktion hos Antiqueweb
Svenska Antiqueweb avslutar... |
|
|
HJC stärker kundrelationen