Betalar du parkeringsavgifter?

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date

Betalar du parkeringsavgifter för mc?

• Antal röstningar
    0
Jag parkerar på allmänna p-platser på gatan. Om jag skulle betala för all tid så skulle det kosta i runda slängar 800 i månaden. Tar hellre en bot på 300 i halvåret som klumpsumma. :fakta

Där jag bor har vi inga p-avgifter.. :fakta

Men skulle jag stanna med hojen i Storstan så skulle jag nog INTE betala :rodnar

Och jag råkade trycka fel i pollen.. :notme

Egentligen är det inte särskilt statistiskt korrekt att uttala sig utifrån det här materialet, men tvärtemot vad jag trodde så verkar en mindre andel betala betala parkerngsavgifter i storstan jämfört med andra. Hmm...

/Martin

Jag missuppfattade frågan lite, trodde att den var menad för bil. Men det är egentligen skit samma, då jag under inga som helst omständigheter betalar för hojen heller. Ställer mig på andra ställen istället.

Men hur fan ska man kunna fästa lappen på hojjen??? då är det ju bara någon som tar den.

Är ju endå skit samma då det generellt råder parkeringsförbud i alla städer för mc förutom på utmärkt mc-parkering.

Verkar dock inte vara något problem att parkare lite diskret på en bilparkering, eller är det någon som fått böter för det?

fluppen skrev:
Min svärfar är VD för ett lappliseföretag :rolleyes:

:zpy

När kommunen skötte om det hela så sköttes det iaf med lite sunt förnuft. Nu när det är privatiseras så bötfälls man i de mest idiotiska sammanhang, eftersom vi har att göra med ett vinsdrivet företag. Fick själv böter på hojen ute på besöksparkeringen utanför lägenheten, detta var en sommar då hela parkeringen var i princip helt tom!! Det fanns massvis och åter massvis av lediga platser som inga besökare behövde använda för tillfället.

/Martin

Å andra sidan, att bötfällas för att man står på en parkeringsruta där man inte får stå är en sak - det jag menar är att man i 99 % av betalfallen med fördel kan stå vid mc-parkering/cykelställ/trottoar osv istället. Här tycker jag att det är fel om man bötfälls, motorcyklar ska inte behöva blockera parkeringsplatser i onödan.

/Martin

berggren_martin skrev:
:zpy

När kommunen skötte om det hela så sköttes det iaf med lite sunt förnuft. Nu när det är privatiseras så bötfälls man i de mest idiotiska sammanhang, eftersom vi har att göra med ett vinsdrivet företag. Fick själv böter på hojen ute på besöksparkeringen utanför lägenheten, detta var en sommar då hela parkeringen var i princip helt tom!! Det fanns massvis och åter massvis av lediga platser som inga besökare behövde använda för tillfället.

/Martin

Detta företaget jag snackar om är delvis kommunalt.... :fakta

Varför det???
Jag skulle vilja se den lapplisa som försöker bötfälla och vidmakthålla boten.
"Undertecknad betalade p-avgift och placerad biljetten synligt i vindrutan vilket nedanstående vittnen kan intyga" osv
Hojjar är gjorda för att bryta mot lagar och förordningar heheh :squid

Storstad & betalar ALLTID p-avgif när jag parkerar bil!!! När jag parkerer MC så tar jag bort skylten(kardborre) & betalat ADRIG.

Jag har aldrig betalat för parkering, varken för bil eller hoj.

Aldrig fått böter heller för den delen, även om det var ruskigt nära en gång, men det är en annan historia.

berggren_martin skrev:
..och delvis ruttet?? :confused:

ur min synpunkt nej.... tvärtom en väldigt seriöst driver rörelse, har alltid ett förnuft. typ om nån känner att dom fått en orätt böteslapp tar dom alltid god tid att utreda överklagelsen

Ett tips för er som bor i Stockholm, eller är där nån gång annars. (Gäller BIL!)

Jag bodde på Södermalm och jobbade vid S:t Eriklsplan, ibland så tog man bilen till jobbet och parkerade då givetvis i stan. Lapplisorna tog ungefär en runda varje dag, hade man ingen lapp fick man garanterat en bot :5sure

Men.... jag kom på ett fiffigt sätt att komma undan (som kanske är allmänt vedertaget, inte vet jag) :rolleyes: Om man har ett gäng med parkeringslappar i bilen så tar man bara och köper en Boendeparkeringslapp (15 kr/dag) och täcker över delen där det står "Boendeparkering" och "15 kr" med en massa andra lappar. Detta går att göra lite snyggt så det ser ut som om man bara slängt upp lappen i rutan. Jag körde med detta nästan varje arbetsdag i ett halvår och fick aldrig en bot. :tummenupp

Det kan dyka upp ett problem: Det finns två typer av parkeringslappar i Stockholm och detta funkar bara på den "lilla" lappen. Men det är ju också den som är vanligast.

Testa det!

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!