Bara i mellanöstern

Förklara, hur länge skall Israel lägga bössan på hyllan innan Palestina slutar med sitt självförsvar?

Eftersom Israel inte ens erkänner någon Palestinsk stat och vägrar upphöra med sin terror 24 seven mot Palestinierna är din frågeställning som du borde förstå tyvärr långt från aktuell.

Eftersom Israel inte ens erkänner någon Palestinsk stat och vägrar upphöra med sin terror 24 seven mot Palestinierna är din frågeställning som du borde förstå tyvärr långt från aktuell.

Så du menar att det inte spelar någon roll vad Israel gör?

du påstår att mitt inlägg #282 inte är att tolka som ett svar :lol

Jag tror att du tror att det var ett svar.

Frågan var hur länge de skulle upphöra med din statligt sanktionerade terrorism, inte huruvida du tror det kommer att ske.

Vilket även för oss till frågan vad den här terrorismen består av, fortfarande något oinvigd.

Jag tror att du tror att det var ett svar.

Frågan var hur länge de skulle upphöra med din statligt sanktionerade terrorism, inte huruvida du tror det kommer att ske.

Vilket även för oss till frågan vad den här terrorismen består av, fortfarande något oinvigd.
Svaret på dina funderingar finns i mitt inlägg #282.

Det gör det visst. Svaret från mig på dina funderingar om israels roll i Israel–Palestina frågan finns helt korrekt levererat i mitt inlägg #282.

Det gör det visst. Svaret från mig på dina funderingar om israels roll i Israel–Palestina frågan finns helt korrekt levererat i mitt inlägg #282.

Det inlägget innehåller endast en barnslig fras som antyder att man inte får ifrågasätta dina fantasier.
Precis som vanligt.

Problemet är inte att du tycker lite konstiga saker, problemet är att du slänger dig med faktafel:

Israel är inte etniskt rensat, det innehåller ungefär 20% arabiska israeler. Det är ingen som tycker att de skall ha ensamrätt, men naturligtvis kan de inte tillåta återflyttning, det håller du väl med om?

Snabbsvar: jag har aldrig påstått Israel var etniskt rensat och det har heller aldrig varit nödvändigt. Men för att åstadkomma sionismen demokratiskt (en demokratisk judisk nationalism) krävs att majoriteten av medborgarna är judar. Det är ren logik.

Sedan kan du själv kolla upp hur denna majoritet åstadkoms.

Snabbsvar: jag har aldrig påstått Israel var etniskt rensat och det har heller aldrig varit nödvändigt. Men för att åstadkomma sionismen demokratiskt (en demokratisk judisk nationalism) krävs att majoriteten av medborgarna är judar. Det är ren logik.

Sedan kan du själv kolla upp hur denna majoritet åstadkoms.
Ännu snabbare svar:
Varför skriver du då "solo" och "ensamrätt" mot bättre vetande?

Araberna anföll först (faktiskt redan dagen efter bildandet), det kan också kollas upp. Att de då inte anses som särskilt vänligt sinnade sorterar jag under mappen "lättförståeligt".

1948 eller 2014 - araber tolererar inte judar.
Snabb fråga:
Vad borde engelsmännen gjort med Palestina istället?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT