All slags terrorism ska självklart bekämpas. Frågan är dock hur tillståndet är hos en sån "människa" som dig och Markus m.fl då ni hyllar israels framfart när barn mördas.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
All slags terrorism ska självklart bekämpas. Frågan är dock hur tillståndet är hos en sån "människa" som dig och Markus m.fl då ni hyllar israels framfart när barn mördas.
Ännu snabbare svar:
Varför skriver du då "solo" och "ensamrätt" mot bättre vetande?
Araberna anföll först (faktiskt redan dagen efter bildandet), det kan också kollas upp. Att de då inte anses som särskilt vänligt sinnade sorterar jag under mappen "lättförståeligt".
1948 eller 2014 - araber tolererar inte judar.
Snabb fråga:
Vad borde engelsmännen gjort med Palestina istället?
Jovars, har det gått bra för några kristna araber i stater där muslimerna är i majoritet?.
Fast, hela ditt resonemang är upphängt på att Palestina skulle vara äldre än Israel.Svar på sista frågan: Jag tror att enda vägen mot varaktig fred är en enstatslösning. En enstatslösning hade haft en judisk minoritet vid bildandet. Nu delades ju Palestina upp på tre delar. En stor del gick till Jordanien, som ju till slut accepterade palestinierna ganska väl men fan vet om de ännu fått medborgarskap alla. Många flyktingar som kom från andra områden av Palestina är nog ännu statslösa. Min bekant var statslös Jordanier, men är numera både kanadensisk och svensk medborgare. hans bror är amerikan.
Sedan gjorde man en judisk del Israel, och så har du dagens västbank och Gaza, som ju aldrig fick en egentlig lösning men som nog formellt underställdes Israel på något sätt.
Det enda rimliga hade varit att behålla Palestina intakt, och försökt göra en stat av det. Muslimerna hade varit i majoritet men med en betydande andel kristna araber och judar.
Som det blivit nu har du en muslimsk del och en judisk del och en krigszon. Krigzonen bör bli en del av Israel (FN accepterar annekteringen) eller en del av Jordanien.
Men helst skulle man bevarat Palestina intakt och inlett någon form av statsbyggande.
Ingen har lyckats med vettiga lösningar när imperier och kolonialmakter lösts upp. Dagens lösning är ju bevisligen urusel, så att enstatslösningen hade varit sämre är ju inte säkert.
Att araberna angrep först är ju en sanning med modifikation. Inflyttade judar (invandrare / sionister) hade ju legat i strid med palestinier långt innan Israel bildades och innan andra världskriget. Men det var alltså inflyttade främlingar (vars släkt inte bott i landet på många hundratals år) som inte drog sig att ta till våld för att bygga olika kollektiv och typ kibbutzer. De angrep även britterna. Israels förste premiärminister började sin politiska bana som religiös terrorist ( av vad jag läst, ingen källa just nu ).
Du tolererar ju inte skit från invandrare. Varför skall då palestinierna tolerera skit från "israelerna" (ryssar, europeér, amerikaner med mera)?
Jaq vill även påtala att min morbror var Israel större delen av sitt vuxna liv. Han bodde på en vänster-kibbutz i Haifa-trakten. Tror han var homo, vet ej. Han var inte jude, men han stannade kvar där på 70-talet.
Så har jag några personliga band så är det till Israel. Mitt förtroende för och tålamod med Israel är dock sakta sinande och börjar tryta.
Med solo och ensamrätt avser jag makt och "majoritets-veto".
Araber tolererar visst judar och har alltid gjort det. Framförallt kristna araber och suffister. Suffisterna hatar islamister typ talibaner, de tillber Allah med musik, poesi och sång dvs allt sådant som talibanerna förbjuder. Muslimsk värnplikt är ju frivillig, men de flesta suffister gör sin värnplikt och enligt min palestinske bekant, som har släkt på västbanken är det suffisterna som är de råaste Israeliska soldaterna. Pay-back helt enkelt.
Men det är kravet på majoritet och därmed makt i en demokrati som är vad jag avser inledningsvis.
Israel är ju mötesplatsen för alla monoteistiska religioner. Lyckligtvis har påven helt släppt Jerusalem idag, annars hade det varit en än värre gröt.
Bildandet av Israel, och annan utveckling har gjort att man delat upp folk, men genom alla sekler har man levt blandat. Största delen i hyffsat fredligt samförstånd. Mellanöstern hade varit en lite fredligare plats utan det "judiska korståget" eller sionismen.
Sufism stavas med ett f om du vill googla på det:
Men deras andakt och sätt att närma sig Allah gör rejält på tvärs med salifister och de flesta andra muslimer. De har kanske ofta varit mer förföljda än judar och kristna, vad vet jag? Minoriteter har en tendens att bli förföljda... den dagen du börja acceptera muslimer i Sverige fullt ut kan du kanske ha fog för att beklaga dig över att muslimerna inte accepterar sina minoriteter fullt ut. Muslimerna kräver assimilering! Vilka busar...
Fast, hela ditt resonemang är upphängt på att Palestina skulle vara äldre än Israel.
Jag yrar om det här.Vad yrar du om. Israel som enligt dig är en civiliserad stat mördar barn på stranden.
http://www.expressen.se/nyheter/raket-dodade-fyra-pojkar-pa-badstrand/
Jag har aldrig hyllat att döda barn, eller andra civila för den delen.All slags terrorism ska självklart bekämpas. Frågan är dock hur tillståndet är hos en sån "människa" som dig och Markus m.fl då ni hyllar israels framfart när barn mördas.
Jag har aldrig hyllat att döda barn, eller andra civila för den delen.
Jag undrar vad du tycker om Hamas och att de har civila som mål och att de nu lyckades träffa en 4-åring, som är död alltså. Du kallar det självförsvar.Du har med andra ord bara skämtat när du tidigare sympatiserat med israels framfart i bl.a det utfattiga Gaza![]()
Varför? Nej, mitt resonemang är uppbyggt på vem som bodde där vid den tiden.
Vilken stat som är äldst och vem som kom först är oväsentlig, så länge man inte har en biblisk världsbild och tror jorden är 6.000 år.
Vem har rätt till Kaliningrad-enklaven? Ryssar? Tyskar? Baltiskt folk? Men vem var först, vem var där innan balterna? Ingen vet, det var kanske våra skandinaviska förfäder.
Inget säger att "judarna" var först. Judar var araber (semiter) som började tro på en Gud (monoteism).
Hela resonemanget kring besittningsrätt är ju ett stolleprov! Såvida man inte har en biblisk historiesyn. Där överaskar du mig om du tror judarna var där först.
Nej, mitt resonemang går ut på vem som var där SENAST!
Min slutsats är de skall leva tillsammans i något slags federation hursomhelst.
Senast i dagsläget är ju judarna och senast på 40-talet var det engelsmännen, så vilket senast är det vi skall välja?Varför? Nej, mitt resonemang är uppbyggt på vem som bodde där vid den tiden.
Vilken stat som är äldst och vem som kom först är oväsentlig, så länge man inte har en biblisk världsbild och tror jorden är 6.000 år.
Vem har rätt till Kaliningrad-enklaven? Ryssar? Tyskar? Baltiskt folk? Men vem var först, vem var där innan balterna? Ingen vet, det var kanske våra skandinaviska förfäder.
Inget säger att "judarna" var först. Judar var araber (semiter) som började tro på en Gud (monoteism).
Hela resonemanget kring besittningsrätt är ju ett stolleprov! Såvida man inte har en biblisk historiesyn. Där överaskar du mig om du tror judarna var där först.
Nej, mitt resonemang går ut på vem som var där SENAST!
Min slutsats är de skall leva tillsammans i något slags federation hursomhelst.
Judarna var där först, de är där nu och kommer förmodligen att vara där i framtiden.
Senast i dagsläget är ju judarna och senast på 40-talet var det engelsmännen, så vilket senast är det vi skall välja?![]()
Verkar inte så svårt för dig Agv, du har ju gjort ditt kategoriska ställningstagande.
Kul sida, ett visst mönster kan ju urskiljas....
http://global100.adl.org
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT