Jag pratar ju inte om rasism, men nu vet jag ju inte hur du väljer att nyttja namnet. Med lite tid kan jag nog hitta något hos varenda en av oss som passar på den moderna formen av rasism....
Även de få med lite mer förstånd jag pressat har visat sig vara avogt inställda, men det kommer ju inte av sig själv över en kaffe... Nu är ju det inga stora volymer jag haft nöjet att diskutera med på den nivån som krävs, tyvärr.
Men om vi ser till de attacker på judar som skett över världen senaste året, vilka har utfört dom?
Anti-semitism är väl rasism? I alla fall den klassiskt europeiska anti-semitismen. Den är rasrasistisk.

Avogt inställda till Israel eller judar överlag?
Jag har själv på pågatåget sagt till två yngre tjejer på skarpen (jag gissar dom var perser) när dom gaggade om judarna och vad judarna höll på med i synagogan. De fick veta de var rasister och att de borde begripa bättre!

Men jag vet uppriktigt inte om det är 10 eller 90% av MÖ-folket i Sverige som är anti-semiter. Hur är det med kristna araber? Skiljer de sig mot sina muslimska kusiner?