Bara i mellanöstern

Jag vet inte om du missförstått något, men vare sig samtal i verkligheten (som du säkert har begränsad erfarenhet av) eller på nätet fungerar som du verkar ha vanföreställt dig, dvs att du dikterar vad du är intresserad av och vi andra svansar efter.

Precis vad jag misstänkte. Ingen lösning Ingen plan. Synd, då Du hade en fin chans att om möjligt stärka dina aktier! Fast Du väljer (dock inte helt oväntat) att följa ditt vanliga jag med personangrepp istället för ett sakligt svar på hur du/ni tänkt att gå tillväga med att ifrågasätta vår "muslimska befolkning".

Poängen var huruvida de skulle ifrågasättas, inte granskas:

Problemet är att länken jag skulle lagt in föll bort, det kan nog bli så ur tapatalk, varför mitt inlägg förstås verkar lie inkomplett, det var i ljuset av detta som jag skrev inlägget som numera rönt viss uppmärksamhet:

http://www.expressen.se/debatt/antisemitismen-okar-i-sverige---och-vi-tiger/

Problemet med Cirkus-Henry är att han är problemet själv, han fördömer - med all helvetes och himmelsk rätt - att antisemitismen sopas under mattan i Sverige. MEN, det han "missar" är att den sopas under mattan för att den kommer från våra nyanlända muslimer, och det nämner han inte, så han är en precis lika stor del av problemet.

En spade är en spade.

Du kan inte rimligen skuldbelägga muslimerna för den europeiska anti-semitismen. Det är okunnigt och fullständigt historielöst. Verkligen illa, även för att komma från SD-hållet.

Jösses, var skall jag börja?

Hehe, ser nu att det är länken som gör den tabben... jaja... men muslimernas anti-semitism är en annan än vår. Den riktar sig främst mot Israel och kolonialism som jag fattat det, till viss del av att profeten hade lite strul med dem... men kärnan är en annan än vår rasbiologiska.

Last edited:
Du kan inte rimligen skuldbelägga muslimerna för den europeiska anti-semitismen. Det är okunnigt och fullständigt historielöst. Verkligen illa, även för att komma från SD-hållet.

Du kan börja med att kliva ner från hästen, jag har sett dig bland oss bönder på sistone så du kan nog om du anstränger dig.

Vem, förutom du, har nämnt europeisk antisemitism?

Fortsätt förneka att muslimerna i Sverige är orsaken till det Henry Bronett beskriver, det gör mig inget, men ingen normalbegåvad kommer ta dig på allvar. Förmodligen har till och med korvgubbe skämskudden framme nu. Eller: utveckla gärna varför du tror att svenska nazister får skriva på sossarnas facebook om att slakta judar, och att de sopar det under mattan istället för att göra en enorm grej av det.

Du kan börja med att kliva ner från hästen, jag har sett dig bland oss bönder på sistone så du kan nog om du anstränger dig.

Vem, förutom du, har nämnt europeisk antisemitism?

Fortsätt förneka att muslimerna i Sverige är orsaken till det Henry Bronett beskriver, det gör mig inget, men ingen normalbegåvad kommer ta dig på allvar. Förmodligen har till och med korvgubbe skämskudden framme nu. Eller: utveckla gärna varför du tror att svenska nazister får skriva på sossarnas facebook om att slakta judar, och att de sopar det under mattan istället för att göra en enorm grej av det.

Du bör kolla min redigering.

Precis vad jag misstänkte. Ingen lösning Ingen plan. Synd, då Du hade en fin chans att om möjligt stärka dina aktier! Fast Du väljer (dock inte helt oväntat) att följa ditt vanliga jag med personangrepp istället för ett sakligt svar på hur du/ni tänkt att gå tillväga med att ifrågasätta vår "muslimska befolkning".

Är det rimligt att jag tar fram en plan för hur Henry Bronett skall beskriva den moderna svenska antisemitismen verkligen? Eller skall jag skriva om artikeln åt honom? Kan du hjälpa mig att kontakta Henry i så fall? Ni kanske jobbar i samma bransch förresten?

Välkommen till Radio Islam - Sveriges enda sant anti-rasistiska hemsida - då den tar ställning mot alla former av rasism, inklusive den judiska rasismen och judarnas ockupation av Palestina.
Den mest utövade formen av rasism och apartheid idag är sionismen, judendomens förlängda arm. Den judiska rasismen är riktad - inte enbart mot palestinierna - men mot oss alla icke-judar, "goyim" som de kallar oss.
Sionismens förespråkare besitter toppmaktpositioner inom västvärldens massmedia, finanskretsar, och politiska etablissemang. Ett inflytande som används för att säkra det internationella socialfallet Israels fortsatta existens som ockupationsmakt.

Sure, och du bör kanske kolla vad du citerar i framtiden. ;)

:blah

Ah, nu är vi tillbaka i det godmodiga tonfallet igen... :tummenupp

Men lösningen på att hjälpa en liten utsatt minoritet är knappast att hetsa mot en annan liten utstött minoritet. Lösningen torde snarare vara att verka för kunskap och tolerans, i övrigt är det ett rent polisarbete.

Men lösningen på att hjälpa en liten utsatt minoritet är knappast att hetsa mot en annan liten utstött minoritet. Lösningen torde snarare vara att verka för kunskap och tolerans, i övrigt är det ett rent polisarbete.
Man behöver inte hetsa, man kan faktiskt bara beskriva sanningen, är det verkligen så hemskt?

Man behöver inte hetsa, man kan faktiskt bara beskriva sanningen, är det verkligen så hemskt?

Nu är ju inte sanningen att muslimerna är antisemititer, tror du det?

Säg så här: även bland svenska nationalister finns en rätt kraftig överrepresentation av anti-semitism? Tycker du (som nationalist) att du skall ta ansvar för det? Om inte, varför skall gemene muslim göra det?

Säg så här: även bland svenska nationalister finns en rätt kraftig överrepresentation av anti-semitism? Tycker du (som nationalist) att du skall ta ansvar för det? Om inte, varför skall gemene muslim göra det?
Fast de flesta som kommer från arabiska länder är ju det, men de flesta israeler är ju antiaraber, så det jämnar kanske ut sig i längden.

Islam och antisemitism går hand i hand enligt min uppfattning, därför haltar jämförelsen. Islam vilar ju för Fasicken nästan på antisemitism, (viss överdrift möjligen).

Vidare är den största gruppen svenska nationalister SD-väljare, och SD är med hästlängder det mest pro-israeliska partiet, så jag tycker du cyklade ut på en liten gräsplätt nu.

För övrigt är jag i Nässjö, bor inte du här?

Öhh, muslimer är föga en "liten utstött minoritet". De uppskattas till 1-1,8 MILJARDER. Att jämföras med ca 14 MILJONER judar. :fakta

Men du har fullständigt rätt i vad som är lösningen, dock med en liten förbehållning till "tolerans".
Jag anser att om man "tolererar" något så insinuerar man att det är något fel eller avvikande som måste "tolereras". Get my point?

http://www.independent.co.uk/voices...ing-to-put-up-with-something-bad-8570534.html

Last edited:
Öhh, muslimer är föga en "liten utstött minoritet". De uppskattas till 1-1,8 MILJARDER. Att jämföras med ca 14 MILJONER judar. :fakta

Men du har fullständigt rätt i vad som är lösningen, dock med en liten förbehållning till "tolerans".
Jag anser att om man "tolererar" något så insinuerar man att det är något fel eller avvikande som måste "tolereras". Get my point?

http://www.independent.co.uk/voices...ing-to-put-up-with-something-bad-8570534.html

I Sverige är de en minoritet då naturligtvis.

Islam och antisemitism går hand i hand enligt min uppfattning, därför haltar jämförelsen. Islam vilar ju för Fasicken nästan på antisemitism, (viss överdrift möjligen).

Vidare är den största gruppen svenska nationalister SD-väljare, och SD är med hästlängder det mest pro-israeliska partiet, så jag tycker du cyklade ut på en liten gräsplätt nu.

För övrigt är jag i Nässjö, bor inte du här?

Islam och anti-semitism går inte hand i hand. Där har du grovt fel. Religiösa minoriteter har historiskt haft det MYCKET lättare i muslimska länder än europeiska och kristna. Islam har varit en mer tolerant religion helt enkelt.

Det skulle inte förvåna mig om procentsatserna är ungefär de samma gällande anti-semitism för svenska muslimer och svenska nationalister.

SD misstänker jag är pro-israeler av en obehaglig anledning. Som vanligt söker man konfrontation om muslimerna. Vet inte om jag ser förbehållslöst stöd till israel som något jag räknar positivt.

- - - Updated - - -

Fast de flesta som kommer från arabiska länder är ju det, men de flesta israeler är ju antiaraber, så det jämnar kanske ut sig i längden.

Definiera de flesta och ge gärna en referens.

Islam och anti-semitism går inte hand i hand. Där har du grovt fel. Religiösa minoriteter har historiskt haft det MYCKET lättare i muslimska länder än europeiska och kristna. Islam har varit en mer tolerant religion helt enkelt.

Den som skulle säga att islam är tolerant idag skulle i alla fall ha grovt fel. Kul om de var hygglo på medeltiden dock, absolut. :)

Den som skulle säga att islam är tolerant idag skulle i alla fall ha grovt fel. Kul om de var hygglo på medeltiden dock, absolut. :)

Nej, tyvärr tycks man komma ifatt kristenhetens nivå. Från Indien och österut är den nog fortfarande tolerant förresten. Hälften av världens muslimer bor väl i Sydasien och fjärran östern?

Samtidigt tror jag man skall akta sig för att rakt av jämföra svenska muslimer med vad som sker i mellanöstern. De har ju trots allt flytt, eller i alla fall flyttat, därifrån. Att inte alla drar rimliga slutsatser av det är tragiskt, men att inte någon gör det är orimligt.

Sämst av allt är att dra hit Israelkonflikten till Sverige.. och SD hakar på där. Det är tragiskt på allvar.

Så kan vi tjafsa procentsatser vi inte har om svenska muslimer, men jag håller mig till optimism.

Det skulle inte förvåna mig om procentsatserna är ungefär de samma gällande anti-semitism för svenska muslimer och svenska nationalister.

SD misstänker jag är pro-israeler av en obehaglig anledning. Som vanligt söker man konfrontation om muslimerna. Vet inte om jag ser förbehållslöst stöd till israel som något jag räknar positivt.

- - - Updated - - -

Definiera de flesta och ge gärna en referens.

Testa att fråga runt bland vänner och bekanta, brukar vara enklast för att skapa sig en uppfattning.

Testa att fråga runt bland vänner och bekanta, brukar vara enklast för att skapa sig en uppfattning.

De muslimska vänner och bekanta jag har nuförtiden är inte anti-semiter. De är alla akademiker och sekulära.

Så det hjälper inte. :tummenupp

Men man kan lätt förledas att tro saker. Titta på twitterstormen mot Löven nu senast. Det är inte svårt att hitta liknande rasistiska trådar med svenska namn. Gör det svensken till rasist?

De muslimska vänner och bekanta jag har nuförtiden är inte anti-semiter. De är alla akademiker och sekulära.

Så det hjälper inte. :tummenupp

Men man kan lätt förledas att tro saker. Titta på twitterstormen mot Löven nu senast. Det är inte svårt att hitta liknande rasistiska trådar med svenska namn. Gör det svensken till rasist?
Jag pratar ju inte om rasism, men nu vet jag ju inte hur du väljer att nyttja namnet. Med lite tid kan jag nog hitta något hos varenda en av oss som passar på den moderna formen av rasism....

Även de få med lite mer förstånd jag pressat har visat sig vara avogt inställda, men det kommer ju inte av sig själv över en kaffe... Nu är ju det inga stora volymer jag haft nöjet att diskutera med på den nivån som krävs, tyvärr.

Men om vi ser till de attacker på judar som skett över världen senaste året, vilka har utfört dom?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman