elwe
Att veta och kunna är inte samma sak ...
Jag använder sällan bakbromsen. Skulle jag göra det när jag kör fort så är det bara så länge bakhjulet är i backen som det skulle göra någon nytta.
Om det går upp lite i luften så låses det om man bromsar med bakbromsen och när man ska in i kurvan, lättar lite på bromsen, då dimper bakhjulet ner i asfalten och ska plötsligt accelereras igång precis när man ska lägga ner ...
Dvs, använd inte bakbromsen om du ska köra fort ...
Man kan inte "stabilisera" en hoj genom att stanna ett bakhjul som är i luften .. Så är det bara ...
Om det går upp lite i luften så låses det om man bromsar med bakbromsen och när man ska in i kurvan, lättar lite på bromsen, då dimper bakhjulet ner i asfalten och ska plötsligt accelereras igång precis när man ska lägga ner ...
Dvs, använd inte bakbromsen om du ska köra fort ...
Man kan inte "stabilisera" en hoj genom att stanna ett bakhjul som är i luften .. Så är det bara ...
Alla avancerade svar till denna enkla fråga är kul att läsa. Lägg märke till att killen sägar att han inte kört hoj tidigare och frågar om bakbromsen i kurvtagning.
Jag försöker bara kolla lite hur ni race-förare ser på det.)