Bästa vägen till banan i Falkenberg?

Brukar ta E:6an är ju raka spåret, tycker jag är bäst :D

Nyteknik skrev:
Kör man E4:an från Jönköping? Kör man av vid Värnamo? Tips om bästa vägen tas tacksamt emot från någon som aldrig varit där.

E4 Förbi värnamo, Ljungby södra.

Höger i T-korset vid avfarten. sen följer man den vägen 7-8 mil till E6an strax söder om falkenberg. Kör E6 norrut till andra falkenbergsavfarten (den med McD o en Preemmack.

Eller så kör du via Jönköping till göteborg o sen E6an söderut till falkenberg... men det e 4 mil längre.... men lite enklare !

//A

Nyteknik skrev:
Kör man E4:an från Jönköping? Kör man av vid Värnamo? Tips om bästa vägen tas tacksamt emot från någon som aldrig varit där.
Ja vid Värnamo tar du av mot Borås(väg 153) tror jag det står. Sen ska du hitta väg 150, man svänger vänster precis innan Ge-Kås i Ullared. Det står skyltat Falkenberg där. Efter ett gäng mil på den vägen så ligger motorbanan till höger.

Jag lyckades hitta sist och jag är sämst på att hitta.

Webspy skrev:
E4 Förbi värnamo, Ljungby södra.

Höger i T-korset vid avfarten. sen följer man den vägen 7-8 mil till E6an strax söder om falkenberg. Kör E6 norrut till andra falkenbergsavfarten (den med McD o en Preemmack.

Eller så kör du via Jönköping till göteborg o sen E6an söderut till falkenberg... men det e 4 mil längre.... men lite enklare !

//A
Eh, va!? Det blir ju en jätteomväg!

Bifogat

• jkpg-falken.gif
    jkpg-falken.gif
    27 KB · Visningar: 154
Nu ska du lyssna på expertisen, inte på hobbyförarna. Kör E4 till Jönköping. Rv 40 mot Göteborg. Efter 12-13 km Rv 26 mot Halmstad. Vid Torup svänger du mot Falkenberg. När du kommer till E6:an kör du norrut, till nästa avfart mot Ullared. Kör mot ullared ca 6-7 km så står det motorbana till vänster.

Nr:18 skrev:
Nu ska du lyssna på expertisen, inte på hobbyförarna. Kör E4 till Jönköping. Rv 40 mot Göteborg. Efter 12-13 km Rv 26 mot Halmstad. Vid Torup svänger du mot Falkenberg. När du kommer till E6:an kör du norrut, till nästa avfart mot Ullared. Kör mot ullared ca 6-7 km så står det motorbana till vänster.

Precis den jag skulle rekomendera. Tur att man tillhör expertisen, med lite mil i kroppen... Denna väg går det finfint att köra större racebussar på.

/Joakim

Pålle skrev:
Precis den jag skulle rekomendera. Tur att man tillhör expertisen, med lite mil i kroppen... Denna väg går det finfint att köra större racebussar på.

/Joakim
13-meters väg hela sträckan från jkp. Ska man stila lite är det närmre att köra över Ullared, men det är sämre väg.

Den vägen körde jag, den var en höjdare. Fina vägar hela vägen och närmast enligt Route 66.

Tack för råden! Med risk för att ha gått på en blåsing kommer jag köra som Nr:18 rekommenderar.

Nyteknik skrev:
Tack för råden! Med risk för att ha gått på en blåsing kommer jag köra som Nr:18 rekommenderar.
Sveriges bästa bana; bara några kilometer till MaccaDonken. :tummenupp

valmers skrev:
Sveriges bästa bana; bara några kilometer till MaccaDonken. :tummenupp
Sviestad har inte så långt heller, mät från banan till punkten, 3.5 km kanske? :tungan

Bifogat

• svimcd.gif
    svimcd.gif
    46.5 KB · Visningar: 77
*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back