Nyteknik
Bannad
Kör man E4:an från Jönköping? Kör man av vid Värnamo? Tips om bästa vägen tas tacksamt emot från någon som aldrig varit där.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nyteknik skrev:Kör man E4:an från Jönköping? Kör man av vid Värnamo? Tips om bästa vägen tas tacksamt emot från någon som aldrig varit där.
Ja vid Värnamo tar du av mot Borås(väg 153) tror jag det står. Sen ska du hitta väg 150, man svänger vänster precis innan Ge-Kås i Ullared. Det står skyltat Falkenberg där. Efter ett gäng mil på den vägen så ligger motorbanan till höger.Nyteknik skrev:Kör man E4:an från Jönköping? Kör man av vid Värnamo? Tips om bästa vägen tas tacksamt emot från någon som aldrig varit där.
Eh, va!? Det blir ju en jätteomväg!Webspy skrev:E4 Förbi värnamo, Ljungby södra.
Höger i T-korset vid avfarten. sen följer man den vägen 7-8 mil till E6an strax söder om falkenberg. Kör E6 norrut till andra falkenbergsavfarten (den med McD o en Preemmack.
Eller så kör du via Jönköping till göteborg o sen E6an söderut till falkenberg... men det e 4 mil längre.... men lite enklare !
//A
Bingo skrev:Eh, va!? Det blir ju en jätteomväg!
Jag kör den vägen 3 ggr/vecka, så jag vet vad jag pratar omeus skrev:Nej min väg är bäst![]()

Nr:18 skrev:Nu ska du lyssna på expertisen, inte på hobbyförarna. Kör E4 till Jönköping. Rv 40 mot Göteborg. Efter 12-13 km Rv 26 mot Halmstad. Vid Torup svänger du mot Falkenberg. När du kommer till E6:an kör du norrut, till nästa avfart mot Ullared. Kör mot ullared ca 6-7 km så står det motorbana till vänster.
13-meters väg hela sträckan från jkp. Ska man stila lite är det närmre att köra över Ullared, men det är sämre väg.Pålle skrev:Precis den jag skulle rekomendera. Tur att man tillhör expertisen, med lite mil i kroppen... Denna väg går det finfint att köra större racebussar på.
/Joakim
Jag slipper ju trängas med alla tröga lastbilsåk dåNr:18 skrev:13-meters väg hela sträckan från jkp. Ska man stila lite är det närmre att köra över Ullared, men det är sämre väg.

Du menar att du inte får nån att slipstreama medeus skrev:Jag slipper ju trängas med alla tröga lastbilsåk då![]()

Nr:18 skrev:Du menar att du inte får nån att slipstreama med![]()
Nr:18 skrev:Nu ska du lyssna på expertisen, inte på hobbyförarna. Kör E4 till Jönköping. Rv 40 mot Göteborg. Efter 12-13 km Rv 26 mot Halmstad. Vid Torup svänger du mot Falkenberg. När du kommer till E6:an kör du norrut, till nästa avfart mot Ullared. Kör mot ullared ca 6-7 km så står det motorbana till vänster.
Sveriges bästa bana; bara några kilometer till MaccaDonken.Nyteknik skrev:Tack för råden! Med risk för att ha gått på en blåsing kommer jag köra som Nr:18 rekommenderar.
Sviestad har inte så långt heller, mät från banan till punkten, 3.5 km kanske?valmers skrev:Sveriges bästa bana; bara några kilometer till MaccaDonken.![]()

valmers skrev:Sveriges bästa bana; bara några kilometer till MaccaDonken.![]()
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!
Bikes monter full till bred... |
|
|
Nya Indian Chief Vintage
I kölvattnet av att ha spar... |
|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |
|
|
Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!
Michelin breddar sitt adven... |
|
|
Svensk auktion med tävlingshojar
Det svenska företaget Antiq... |
|
Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter
Efter att Cruiser-programme... |
|
|
|
WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem