Bästa "ursäkter" när telesäljare ringer?

Tåbbä

Meblem
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Såld
Har man betalt för att vara en dryg idiot som ringer hem till folk när dom är lediga ska man ha ett helvete så dom tar en funderare på sitt liv och byter yrke.

Men då du hetsar upp dig och blir skitförbannad för att de ringer hem till dig och att de är jävla idioter osv.
Det slipper du om du bara säger "Nej!" och lägger på luren.

En annan synvinkel är att du blir upprörd som fan över telefonförsäljaren, och låter det gå ut över din stackars sambo, vips så sitter du inne för kvinnomisshandel! Om du håller inne med din ilska såkommer du sluta dina dagar som tvångsonanist på något mentalsjukhus långt ute i skogen...

Farliga grejor det här med telefonförsäljning :gnissla
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Men då du hetsar upp dig och blir skitförbannad för att de ringer hem till dig och att de är jävla idioter osv.
Det slipper du om du bara säger "Nej!" och lägger på luren.

En annan synvinkel är att du blir upprörd som fan över telefonförsäljaren, och låter det gå ut över din stackars sambo, vips så sitter du inne för kvinnomisshandel! Om du håller inne med din ilska såkommer du sluta dina dagar som tvångsonanist på något mentalsjukhus långt ute i skogen...

Farliga grejor det här med telefonförsäljning :gnissla

Precis, man får utlopp för ilskan man samlat på sig på jobbet, hur skönt som helst. Tjejen gav mig dåligt samvete sist efter jag sagt åt en tjej att byta jobb sen förklarade hon att hon va så ung så hon inte kunde ha ett riktigt jobb. Då fick jag ganska dåligt samvete men vafan ringer man 9 en söndakväll och ska sälja soppor eller va de nu va lär man väl räkna med sånt.
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Jag låter de presentera sig och berätta vilket företag de ringer ifrån, sen brukar jag säga att jag inte är intresserad och tacka för påringningen. Finns ingen anledning att vara dryg mot folk som inte har gjort mig något. En gång ringde en kvinna som mummlade lite väl mycket och när jag sa att jag inte var intresserad svarade hon med att "du är ju redan kund hos oss", det visade sig vara från Hydro:D
 

_teSSan_

Guest
För att bli av med såna där som står i butiker och försöker sälja abbonemang brukar jag säga: Jatack, jättegärna! Fast jag har några betalningsanmärkningar, är inte riktigt säker på om det är sju eller om det har hunnit bli åtta, men det funkar väl ändå..?

De brukar bli rätt tysta då.. :)
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Programmen telefonförsäljare använder uppdateras vart 4:e månad, vad jag vet. Därför skall tydligen inte nix hjälpa direkt.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Programmen telefonförsäljare använder uppdateras vart 4:e månad, vad jag vet. Därför skall tydligen inte nix hjälpa direkt.

Jag har varit med i ett år och inte fått ett enda samtal. Förut ringde det minst en i veckan, så jag vill nog påstå att det hjälper.
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Har inte orkat läsa igenom hela tråden, antar att andra gör likadant.

Men fattar dom inte då jag säger att jag inte är intresserad och fortsätter att gnabba om att det är gratis och jag kommer att tjäna jättemycket pengar (spara för helvette spara man kan inte tjäna på att konsumera) då brukar jag säga åt dom "vänta lite ska bara sänka ljudet på tv:n" sen lägger jag luren på bordet och gör något annat.
 

i_fieL_good

HBB 2006
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
R6 -06
Det roligaste är när det ringer någon från ett undersökningsföretag. Om det är jag som svarar utspelas alltid följande dialog:

[dom]: Hej jag ringer från XXX AB och undrar om jag kan få ställa några frågor?
[jag]: Visst, men vad får jag för det?
[dom]: Ehh... ingenting...
[jag]: Aha, Okey... Låt mig bara fråga, innan vi tar dina frågor, får du betalt för att genomföra detta samtalet?
[dom]: Ja, det får jag
[Jag]: Okey, så du menar att DIN tid är mer värd än MIN tid?!?!??! :mad: :mad: :mad:
[dom]: Va? va.. nej, det är inte så... *klick*

Funkar varje gång :D
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Det är mina buddys det :hihi

Varje kort de kastar efter folk ger 150kr och under en dålig dag blir det runt 30st, vilket adderas upp till en helt okej månadslön. Den lilla killen med halvlångt hår kan köpa en S3:a varje månad om han behagar, men han sparar till en Corvette istället. :3freak


Det där är ju faktiskt helt sjukt bra betalt. Det blir ju ca 4500 per dag och jobbar dom 20 dagar i månaden får dom en månadslön på 90.000kr!!!!
Man kan verkligen tjäna så jävla mycket mer pengar än man tror på den här sortens jobb.
 

Gabor

Guest
Har man skyddat telenr hem slippar man alla dessa teleförsäljare. :tummenupp
å en hel del andra idioter åxå.
 

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
szr660
Det där är ju faktiskt helt sjukt bra betalt. Det blir ju ca 4500 per dag och jobbar dom 20 dagar i månaden får dom en månadslön på 90.000kr!!!!
Man kan verkligen tjäna så jävla mycket mer pengar än man tror på den här sortens jobb.
Precis, hade jag inte varit lat och lite skeptisk till att få min bästa månadslön under hela mitt liv redan som nittonåring, hade jag hoppat på för länge sen. Sedan tar man sig utgifter efter sina intäkter, om man lever på en VD-lön under ett halvår och sedan får sparken står man där med 15 000 efter skatt igen. Choices choices, gotta make them.
 

Grötboll

Full gas, motorras.
Gick med
2 Feb 2006
Ort
Dalarna
Hoj
CBR600
Precis, hade jag inte varit lat och lite skeptisk till att få min bästa månadslön under hela mitt liv redan som nittonåring, hade jag hoppat på för länge sen. Sedan tar man sig utgifter efter sina intäkter, om man lever på en VD-lön under ett halvår och sedan får sparken står man där med 15 000 efter skatt igen. Choices choices, gotta make them.

Sen om man säljer så pass mycket per dag i början lär marknaden bli tämligen mättad efter ett kort tag = man får inte mycket sålt = man får sparken. Ingen trygg arbetsplats heller för den delen, jag har ADHD och har långt ifrån stort tålamod med människor som hänger efter en och drygar sig. Polisanmälan för trakasserier eller en smocka hänger i luften så fort jag ser en sån där nasare, jag lär inte vara själv med den känslan. :gnissla
 

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
szr660
jag lär inte vara själv med den känslan. :gnissla
Nej, det finns tyvärr många med personlighetsstörningar, inte undra på att folk mördar varandra hit och dit.

Du säljer inte korten, du skänker bort dem. Givetvis blir marknaden mättad men det tar ca 150 000 dagar att punga ut med kort till 4,5 milj människor så det finns tid att ta av.
 

Grötboll

Full gas, motorras.
Gick med
2 Feb 2006
Ort
Dalarna
Hoj
CBR600
Nu är inte ADHD en personlighetsstörning utan ett handikapp (ja, det klassas som handikapp) som innebär koncentrationssvårigheter och hyperaktivitet. ADHD är en förkortning av Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder. En kombination av hyper och koncentrationssvårigheterna kan göra vissa aggressiva i olika situationer, som exempelvis när man blir trakasserad av försäljare som vägrar ge sig. Detta _bör_ försäljare veta och _förstå_ innan de ger sig på allt och alla, de utsätter sig själv för en risk. Att majoriteten av fartälskande motorcyklister har någon form av ADHD inom sig är mer ett faktum än antagande. ADHD har olika nivåer, allt mellan mild till grav, så därför kan det visa sig mindre på vissa och mer på andra.

Sorry för off topic men ville bara förklara för personer utan insikt att det inte innebär en personlighetsstörning med ADHD. Personlighetsstörning är oftast ihopkopplat med diagnosen Borderline.

Mer finns att läsa på http://sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
 

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
szr660
Du påpekade själv att du är potentiellt farlig för dina medmänniskor, om du sedan lider av adhd, pungklåda eller bara är lite störd bryr jag mig inte ett skvatt om. Kan man inte behärska sig tillräckligt för att inte skada andra människor fysiskt eller psykiskt behöver man hjälp. Ät lite fiskolja.

Så, då var det utagerat.

Vänta, jag kan ta ett exempel för att du ska förstå det orimliga i det du eftersöker och att ansvaret faktiskt ligger på dig och inte eventuell försäljare. Tänk dig att du lider av extremt svår astma och att du drabbas av andnöd om du står för nära en person med en kraftig parfym. Försöker du då A) Ta en annan väg eller b) förutsätter att försäljaren har en mapp om varje person som passerar och därför inte kommer att ta kontakt med dig, då han är medveten om din astma.

Vänta, jag kan ta ett exempel för att du ska förstå det orimliga i det du eftersöker och att ansvaret faktiskt ligger på dig och inte eventuell försäljare. Tänk dig att du lider av extremt svår astma och att du drabbas av andnöd om du står för nära en person med en kraftig parfym. Försöker du då A) Ta en annan väg eller b) förutsätter att försäljaren har en mapp om varje person som passerar och därför inte kommer att ta kontakt med dig, då han är medveten om din astma.
 
Last edited:

Grötboll

Full gas, motorras.
Gick med
2 Feb 2006
Ort
Dalarna
Hoj
CBR600
Du påpekade själv att du är potentiellt farlig för dina medmänniskor, om du sedan lider av adhd, pungklåda eller bara är lite störd bryr jag mig inte ett skvatt om. Kan man inte behärska sig tillräckligt för att inte skada andra människor fysiskt eller psykiskt behöver man hjälp. Ät lite fiskolja.

Så, då var det utagerat.

Inte medmänniskor, medmänniskor försöker inte få mig att ta mot saker jag inte begärt själv, vill _jag_ ha någonting söker jag upp det själv.

Vänta, jag kan ta ett exempel för att du ska förstå det orimliga i det du eftersöker och att ansvaret faktiskt ligger på dig och inte eventuell försäljare. Tänk dig att du lider av extremt svår astma och att du drabbas av andnöd om du står för nära en person med en kraftig parfym. Försöker du då A) Ta en annan väg eller b) förutsätter att försäljaren har en mapp om varje person som passerar och därför inte kommer att ta kontakt med dig, då han är medveten om din astma.

Vänta, jag kan ta ett exempel för att du ska förstå det orimliga i det du eftersöker och att ansvaret faktiskt ligger på dig och inte eventuell försäljare. Tänk dig att du lider av extremt svår astma och att du drabbas av andnöd om du står för nära en person med en kraftig parfym. Försöker du då A) Ta en annan väg eller b) förutsätter att försäljaren har en mapp om varje person som passerar och därför inte kommer att ta kontakt med dig, då han är medveten om din astma.

Fick du lov att skriva det två gånger? Så trög är jag inte.

För att svara på ditt oerhört kassa exempel så följer förmodligen inte personen med kraftig parfym efter mig av ren jävulskap när jag går därifrån, det gör försäljarna nästan uteslutande.

Notera även att jag inte sänker mig så lågt att jag skriver saker som "bror duktig" i citaten.
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Nej, det finns tyvärr många med personlighetsstörningar, inte undra på att folk mördar varandra hit och dit.

Du säljer inte korten, du skänker bort dem. Givetvis blir marknaden mättad men det tar ca 150 000 dagar att punga ut med kort till 4,5 milj människor så det finns tid att ta av.

men vänta nu, står man och ger bort kort, och får 150kr/st?
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
En jobbarkompis hade ett väldigt bra svar en gång när några ringde och skulle sälja kalsonger...

"Nej tack, jag är så nöjd med det paret jag har..."

"eh öh oh ah eh eh öh okej, hej då" *klick*
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top